Táplálkozás, evés

#Táplálkozás #evés

373 db cikk a témában

Mit egyél a pattanások ellen?
#pattanás
2024.05.22.

Mit egyél a pattanások ellen?

A világon kevés olyan szemet szúró bőrprobléma van, mint a pattanás. Fiatal és idős korban, fiúkon, férfiakon, lányokon és nőkön is látjuk őket. Okozhatja stressz, hormonok, vagy akár más tényezők is. Egy biztos, a pattanások szinte mindenkinek problémát okoznak. Van egy módszer, amit azonban szinte soha nem veszünk figyelembe a pattanások elleni harcban. Ez az étrendváltoztatás!

Hogy jobban induljon a napod: reggelizz!
#reggeli
2024.05.11.

Hogy jobban induljon a napod: reggelizz!

A reggeli több szempontból is a nap legfontosabb étkezése. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezeted sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnád, hogy nincs is szükséged az éjszaka folyamán energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálsz semmit, de ez nem így van. Szervezeted folyamatosan, így éjszaka is dolgozik, tehát energiát éget el!

6 étel a kockahasért
#izom
2024.05.09.

6 étel a kockahasért

Megállás nélkül minden idődet az edzőteremben töltöd, folyamatos felülésekkel és lábemelésekkel, de még mindig semmi? Még egy kis kocka sincs a hasadon? Demotiváló lehet, tudom.

Teljesítményfokozó ételek
#vizsga
2024.05.07.

Teljesítményfokozó ételek

Akár tanulsz, házit csinálsz, egy vizsgára készülsz, vagy csak egy kis plusz energiára van szükséged napközben, ha a megfelelő ételeket fogyasztod, az segíthet felturbózni az agyadat, így a teljesítményed is javulni fog.

Tények a tésztáról
#tészta
2024.05.04.

Tények a tésztáról

A tészta a rost és az összetett szénhidrátok kiváló forrása. Most pedig jöjjön pár táplálkozási tény, amely segíthet, hogy továbbra is élvezd ezt a közkedvelt ételt.

Eper, a csodagyümölcs
#eper
2024.05.03.

Eper, a csodagyümölcs

Az eper nem csak a legzamatosabb gyümölcsök egyike, de fontos antioxidáns-forrásként egészségünk és szépségünk egyik őre is, és még sok minden más... Lássuk hát, miért együk degeszre magunkat belőle, amíg lehet, hiszen most tele van vele a zöldséges stand.

Ételek, melyek csökkentik a menstruációs görcsöket
#ételek
2024.05.01.

Ételek, melyek csökkentik a menstruációs görcsöket

A hormonok miatt a nők rengeteg változáson mennek keresztül, ez főleg a menstruáció ideje alatt erősödik fel. Sokunk kellemetlenül érzi magát ilyenkor, rossz a közérzete és fel van puffadva. Az alhasi fájdalom és a görcsök nagyon kellemetlenek lehetnek. Érdemes odafigyelni ebben az időszakban, hogy mit és milyen mennyiségben eszünk.

Mit egyél, ha hasmenésed van?
#hasmenés
2024.04.29.

Mit egyél, ha hasmenésed van?

A hasmenést rengeteg minden okozhatja, kezdve az influenzától a romlott ételekig. Mivel egyes ételek csak súlyosbítják a tüneteket, elmondjuk, hogy mit egyél és mit ne egyél hasmenés esetén.

Mire jó az ananász, a banán és a narancs?
#diéta
2024.04.24.

Mire jó az ananász, a banán és a narancs?

Nem csak vitaminpótlás céljából érdemes déligyümölcsöket fogyasztanunk. Segítségükkel kipihentebbek lehetünk, hosszú távon pedig az idegrendszeri elváltozások, szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is csökkenthetjük.

Amit a manduláról tudni érdemes
#mandula
2024.04.18.

Amit a manduláról tudni érdemes

A mandulafa csonthéjas termése a mandula, a világ összes olajos magja közül a legősibb és legismertebb. Sokak szerint napi 4-5 szem mandula elfogyasztásával betegségek sorát tarthatjuk távol magunktól.

20 perces vacsi ötletek
#vacsora
2024.04.16.

20 perces vacsi ötletek

Biztosan veled is megtörtént már, hogy kopogott a szemed az éhségtől, de nem volt semmi a hűtőben. Ha valami gyorsan elkészíthető ötletet keresel egy kimerítő, áttanult nap után, akkor nem kell másfél órát töltened azzal, hogy összedobj valami ínycsiklandó ételt. Íme, négy 20 perces vacsora ötlet!

Suli-büfé: szabályok és intelmek
#suli
2024.04.12.

Suli-büfé: szabályok és intelmek

Sajnos az iskolai büfék általában nem a tápanyagban gazdag ételekről és nassolnivalókról híresek. Ha észben tartasz néhány apró szabályt, akkor nyugodtan és egészségesen töltheted tízórai és ebédszüneteidet, anélkül hogy éhes maradnál!

A magas koleszterinszint
#koleszterin
2024.04.08.

A magas koleszterinszint

Hamburger, szalonna, sajt - Mi a közös bennük? Az, hogy nagyon sok bennük a koleszterin! Mi is pontosan a koleszterin, és miért káros a szervezetünkre? És mit tehetsz a magas koleszterinszint ellen?

Az ecet elképesztő hatásai
#ecet
2024.04.07.

Az ecet elképesztő hatásai

Ha kimondjuk az ecet szót ma Magyarországon, a többségnek a zöld flakonos, iparilag előállított ecetsav, egy savanyú, „maró anyag” jut az eszébe. Mire is használjuk az ecetet manapság? Kávéfőző tisztításra, vízkőmentesítésre és óvatosan mérve a jól ismert ételecettel savanyúbb ízt adunk a bablevesnek vagy a lencsefőzeléknek. Méltatlan kép egy olyan alapanyagról, amelynek alkalmazása az emberiség hajnaláig visszanyúlik.

Grillezés biztonságosan
#fesztivál
2024.04.05.

Grillezés biztonságosan

A sütögetés, grillezés jó szórakozás, de sajnos gyakran okozói betegségeknek, baleseteknek is. Cikkünkben felsorolunk pár dolgot, amire megéri ügyelni.