/ LÉLEK / Miért, és hogyan lépj ki ...
  2020-12-27

Miért, és hogyan lépj ki a komfortzónádból?

A komfortzónádat azon viselkedésmintáid összessége képezi, amelyek között szorongás-mentesen tudsz mozogni és anélkül tudod megválasztani a cselekvéseidet, hogy kockázatot vállalnál. A komfortzóna az a hely, ahol maradéktalanul jól érzed magad: biztonságos, kényelmes, állandó, komfortos, rutinszerű, kockázatmentes - ahol nem érhet semmi baj, olyan, mint egy védőburok.

Minden kiszámítható, egyensúlyban van - nem ér meglepetés… Mindez vonzó, és kellemes, de sokak szerint - és szerintem szerinted is - egy idő után meglehetősen egyoldalú és unalmas…

Miért lépj ki a komfortzónádból?

Te is érzed, hogy nem teljes az életed - hogy valami hiányzik, változtatni, fejlődni akarsz, előbbre lépni, olyan dolgokat elérni, amit eddig nem. De mivel ez néha bizony kellemetlenségekkel is járhat - kockázatokkal, kudarcokkal - a tudatalattid riadtan tiltakozni fog ellene. Mivel a helyzeted “nem fáj eléggé” - minden marad a régiben. Pedig a komfortzónán kívül csodák várnak:   pezsgő élet - a maga mozgalmasságával, kiszámíthatatlanságával, sokoldalúságával és lehetőségeivel:

  • új célokat tűzhetsz ki, és érhetsz el
  • kipróbálhatod magad mire vagy képes váratlan helyzetekben
  • képes leszel legyőzni a félelmeidet
  • hinni fogsz önmagadban
  • nő az alkalmazkodó képességed, és a kreativitásod
  • a sikerélmények motiváltabbá tesznek
  • felelősségteljesebbé válsz
  • fejlődsz, tanulsz, tapasztalatokat gyűjtesz
  • nyitottá és rugalmassá válsz, és fejlődik a spontaneitásod
  • nemcsak túléled az életed, hanem megéled azt

- hirdetések -

Hogyan lépj ki a komfortzónádból?

Végső soron nem is kilépned kell belőle, hanem ki-be járkálnod, mintha egy ajtó választaná el a külvilágtól. Meg kell keresned a komfortzónád kijáratát és ki kell nyitnod az ajtaját. Kimenni, visszajönni. Megint kimenni. Minden nap, egyre több helyzetben. Minél többször mész ki rajta, annál könnyebben nyílik legközelebb. Miként fogj hozzá?

Néhány jó tanács:

  1. Ne ragaszkodj görcsösen a biztonsághoz - mert minél inkább biztonságra törekszel, annál inkább ki vagy téve a váratlan események veszélyeinek.
  2. Felejtsd el a “Nekem már minden mindegy - túl késő” - hozzáállást! Amíg csak élsz, mindig lesz lehetőséged az életed jobbá tételére.
  3. Fogalmazd meg, min szeretnél változtatni - és vágj bele!
  4. Ha lehetőséged nyílik a változtatásra - ne habozz sokáig.
  5. Ha nem talál rád a lehetőség, akkor teremts magadnak! Menj elébe a dolgoknak!
  6. Ne keress kifogásokat! Ne halogass! A legalkalmasabb pillanat úgysem létezik - az időpont a változtatásra MOST van!
  7. Kockázat nélkül nincs siker - vállald fel a cél elérése érdekében.
  8. Ne akarj tökéletes lenni - elsőre nem is biztos, hogy menni fog. Ha túl magasak a magaddal szemben támasztott elvárásaid, a kudarc garantált lesz.
  9. A problémák nem azért vannak, hogy eltántorítsanak, hanem azért, hogy lehetőséget nyújtsanak arra, hogy bebizonyítsd: képes vagy megoldani őket.
  10. Haladj lépésről-lépésre: minden nap csinálj valamit, amitől első látásra megijednél, a nagyobb feladatok megoldását pedig bontsd kisebb részekre.
  11. Fogadd el: a kudarcok, a csalódások az utad természetes velejárói - arra tanítanak meg, mi az, amit legközelebb nem szabad csinálni.
  12. Éld meg az “itt és most” érzését - azaz ne ostorozd magad a múlt miatt, és ne szorongj a jövőtől tartva.

A komfortzóna kényelmes, biztonságos - a külvilág viszont maga az élet. Te döntöd el mennyit akarsz megtapasztalni belőle!

(Faar Ida - pf.ujs.sk)