#Testi problémák #alvás

59 db cikk a témában

Karikás szem: mi van a háttérben?
#szem
2021.05.20.

Karikás szem: mi van a háttérben?

A szem körüli bőr igen vékony és érzékeny a testben zajló anyagcsere változásokra, így elég hamar jelzi, ha nincs valami rendben. Mi mindent jelezhet?

#alvás
2021.01.07.

Hogyan hat a hőmérséklet az alvásra?

A hálószoba hőmérséklete befolyásolja azt, hogy hogyan érzed magad, és azt is, hogy milyen mélyen és meddig pihensz. A túl meleg vagy a túl hideg szoba nagymértékben ronthatja az alvás minőségét.

#fáradtság
2019.12.09.

5 gyors módszer, hogy feltöltődj

Délután három óra van, és már csak vánszorogni vagy képes? A tested olyan, mint egy kocsi, amiből kifogyott a benzin? Bár a suli hamarosan véget ér, a napból még sok van hátra. Segítünk, hogy összeszedd magad!

#fiatal. testszag
2018.02.04.

Meglepő okok a testszag hátterében - Mutatjuk a megoldást!

Tudod, meglehetősen átható szagot áraszthatsz egy kemény spinning edzés vagy egy fokhagymás vacsi után. Kiderült, hogy néhány meglepő tényező (például, hogy milyen gyorsan öltözöl reggel, hogy mennyi szénhidrátot eszel, vagy, hogy horkolsz-e) szintén szerepet játszat a kellemetlen testszag megjelenésében. Megmutatjuk, hogyan oldhatod meg a problémát!

#kialvatlanság
2017.01.20.

Minden ötödik fiatal rosszul alszik a közösségi média miatt

Minden ötödik fiatal rendszeresen felkel éjjel, hogy ellenőrizze üzeneteit a közösségi médián, s ezért jóval fáradékonyabbak, mint nyugodtan alvó társaik, ami nyomot hagy a közérzetükön - állapította meg egy új kutatás.

#óraátállítás
2016.10.29.

Az őszi óraátállítás hatása a szervezetünkre

Vasárnap hivatalosan is elbúcsúzunk a jó időtől, beköszönt a téli időszámítás. Az óraátállításnak köszönhetően ugyan 60 perccel többet alhatunk, de a rövidebb nappalok és az egyre hűvösebb esték a hangulatunkra és a szervezetünkre is hatással lehetnek. A szürke időben hajlamosabbak vagyunk a depresszióra, az átállítás pedig felborítja napi ritmusunkat. Akad ugyanakkor néhány praktika, amellyel felkészülhetünk erre az időszakra, és könnyebben alkalmazkodhatunk a változásokhoz.

#merevedés
2016.02.04.

Miért áll a fiúknak reggelente is?

A reggeli merevedés (tudományos rövidítéssel NPT) egy egészséges folyamat, amit minden férfi megtapasztal. Miért történik mindez?

#alvás
2016.01.14.

Tippek, hogy jól aludj télen

Föltekerni a fűtést és takarókupac alá bújni... Mindez csábítónak tűnhet egy hűvös éjszakán, de nem minden esetben tesz jót a szervezetnek! Miközben alszunk, testhőmérsékletünk alkalmazkodik a szobáéhoz. Akármilyen hihetetlen, a hűvösebb levegő a mélyebb szundításnak kedvez.

#alvás
2015.12.06.

Eleget alszol?

Komoly nehézségek árán tudsz csak reggel felkelni? Tovább tart elaludnod, mint 30 perc? A hétvégén sokkal többet alszol, mint a hétköznapokon?

#ősz
2015.10.25.

Hogy reagál az agyunk az ősszel járó változásokra?

Az esték egyre hűvösebbek, a levelek elkezdtek hullani és minden srác csak a fociról beszél. Az ősz tipikus jelei. Ahogy a nappalok egyre rövidülnek, valamint az idő egyre hűvösebb, az agyad és a tested több módon is reagál az évszakváltásra: a hangulatod és az alvási szokásaid is változnak.

#alvás
2015.09.11.

Miért hagyjanak a szüleid aludni?

A napod minden percét kihasználod. Egész évben az iskola, házi feladat, sport, részmunkaidős állás, a közösségi életed ápolása és más tevékenységek késztetnek arra, hogy korán kelj és későn feküdj le aludni. Ám, ha nem alszol legalább 8 és fél órát naponta, nem pihensz eleget, és ezzel ártasz magadnak.

#szieszta
2015.08.23.

Délutáni szunyókálás: hogyan csináljuk?

A délutáni szieszta jól bevált szokás a mediterrán országokban: az ebédet követő időszakban elcsendesül a város, az emberek elvonulnak, pihennek. E szokás kialakulásában természetesen szerepe van ezen országok éghajlati viszonyinak, a déli hőségnek. Nem véletlen, hogy elsősorban a nyári kánikula idején vágyunk mi is egy kis sziesztára.

#alvászavar
2015.08.08.

Top 10 áloműző

Ne foszd meg magad egy kiadós esti alvástól! Használd a módszereinket, hogy megkapd a nyugalmat, amire szükséged van!

#álom
2015.07.07.

Betegséget is jelezhet, ha beszélsz álmodban

Gyermekkorban, főként 3 és 10 év között fordul elő gyakran, de a felnőttek 5 százaléka is beszél rendszeresen vagy alkalmanként álmában. A jelenség lehet szórakoztató vagy zavaró, de bizonyos esetekben orvosi kezelést is igényelhet.