#Testi problémák

Bőrünk és az avokádóolaj

2022.08.14.
2 perces olvasási idő

Ha az a célunk, hogy egészséges és ragyogó arcbőrünk legyen, miközben a pattanásokkal és száraz bőrrel küszködünk, akkor fontoljuk meg, hogy a szokásos bőrápoló termékek helyett inkább egy sokkal természetesebb megoldást válasszunk: az avokádót.

Használjuk fel a gyümölcs sárga húsát, hogy megnyugtassuk, védjük és hidratáljuk a bőrt, mivel ez magas koncentrációban tartalmaz vitaminokat, fontos zsírsavakat és antioxidánsokat.

Antioxidáns tulajdonságok

Az E-vitamin köztudottan erős antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik, felveszi a harcot a szabad gyökökkel szemben, és hasznos segítség az öregedés jeleinek késleltetett jelentkezésében is. Más gyümölcsökkel összehasonlítva az avokádónak kiemelkedően magas az E-vitamin tartalma. Így az avokádóolaj erőteljes antioxidáns, védi a fehérvérsejteket, megvédi a bőrt az oxidációtól.

Puha bőr, mély hidratálás

Az avokádó természetes hidratáló, és mélyen felszívódik a bőrben. Kémiai tulajdonságai és vízmegtartó képessége révén az avokádóolaj bőrápoló, elősegíti a szövetek puhán és rugalmasan tartását. Emiatt azok számára, akik viszkető, száraz bőrrel rendelkeznek, az avokádóolajat tartalmazó kozmetikumok hatékony segítséget nyújtanak.

Magas streolintartalom

A sterolinok olyan növényi vegyületek, amelyek a dextróz létrehozásában játszanak szerepet. A sterolinok feladata az, hogy megfelelően megkössék a zsírt, és javítsák az immunrendszert. Az avokádóolaj, mely tartalmazza ezt a vegyületet, segít, hogy több kollagén képződjön a bőrben, és csökkenti az öregségi foltok előfordulását. Emiatt szintén segítség a száraz, viszkető bőr megszüntetésében.

Létfontosságú zsírsavakat is tartalmaz

A létfontosságú zsírsavak „jó zsírok”, melyek fontos szerepet töltenek be a test anyagcsere-folyamataiban. Ezek a zsírok szükségesek a sejtek működéséhez, a szív egészségének megőrzéséhez és csökkenti a szisztémás gyulladást. Az egészségtelen telített zsírok (pl. a vaj) azonban nem így viselkednek, ezért ezeket ki kell hagyni az étrendből, és helyettük esszenciális zsírsavakat javasolt fogyasztani, amelyek például a lazacban, dióban, lenmagban vagy az avokádóban találhatók meg.

Nemcsak a halakban találhatók meg az omega-3 zsírsavak, ugyanis az avokádó is legalább annyira hasznos forrása ezeknek a zsírsavaknak. Az omega-3 emellett hatékony védelmet nyújt a káros UV-sugárzással szemben, így csökken a leégés miatti bőrrák kialakulásának kockázata is.

Hol találkozhatunk vele?

Az avokádóolajhoz vagy hidegen préselt folyadék formájában juthatunk hozzá, de ugyanolyan jó, ha a gyümölcsöt magát alkalmazzuk a bőrön. Vágjunk egy szelet avokádót, és dörzsöljük a bőrünkhöz azon a területen, ahol szükséges. Amikor először próbáljuk ki, akkor mindig egy olyan területet dörzsöljünk be, amely kevésbé látható helyen van, mert esetleg allergiás reakciót válthat ki a bőrön.

(KamaszPanasz)