#Táplálkozás

Tea vagy kávé: melyiket válaszd?

2015.10.08.
1 perces olvasási idő

Felkelsz. Iszol egy lórúgásnyi kávét. Még mindig fáradt vagy. Lehet, hogy egy tea hatásosabb lett volna? Kutatások kimutatták, hogy mindkettőnek vannak előnyei, de cikkünkből megtudhatod, igazából melyik is a jobb számodra.

Ha szükséged van egy határozott lökésre...

Tudtad, hogy a testednek mindössze 10 percre van szüksége ahhoz, hogy reagáljon az elfogyasztott koffeinre? A koffein hatására olyan hormonok szabadulnak fel, amelyektől aktív leszel, nő a pulzusod és a vérnyomásod. A legismertebb koffeinforrás a kávé, pedig más módon, például teával is beviheted a szervezetedbe. De mi is valójában a különbség a tea és a kávé között? Két és fél deci teában körülbelül 14-61 mg koffein van, a kávéval ellentétben, amely ugyanilyen mennyiségben 95 mg koffeint tartalmaz.

A választásod: kávé

Ha egészséges szeretnél lenni...

Akik naponta 2-3 csésze kávét fogyasztanak, azoknál 30 százalékkal kisebb a kockázat a 2-es típusú diabétesz kialakulására, mint azoknál, akik nem isznak kávét. Az is bebizonyosodott, hogy azoknál a férfiaknál, akik legalább 3 csésze kávét isznak naponta, kevésbé valószínű a bőrrák kialakulása, mint azoknál, akik nem isznak ennyit.

A teának több egészségügyi előnyét is megfigyelhetjük, különösen a zöld teánál, amely kifejezetten javítja az immunrendszert, mert van benne egy EGCG nevű antioxidáns, amely feltölti a fehérvérsejteket, és megakadályozza a vírusok reaktiválódását. Emellett katekinekben is gazdag, mely antioxidáns segít megelőzni a prosztatarákot.

A választásod: bármelyik

Ha szeretnél lefogyni...

Íme, egy jó hír: a kávé minimálisan ugyan, de csökkenti az étvágyadat, és ezáltal lehet, hogy könnyebben fogsz tudni a fogyókúrádhoz hozzákezdeni, vagy folytatni azt. Emellett a zöld tea napi fogyasztása 12 hét alatt szemmel láthatóan csökkentheti a derékbőségedet. Ennek oka a zöld tea EGCG és koffein tartalma. A zöld tea jóvoltából a zsírsejtjeid zsugorodni fognak, az izomsejtjeid viszont annál aktívabbak lesznek.

A választásod: tea

Ha izmokra akarsz szert tenni...

A tea talán jobban elősegíti a zsírégetést, ám abban az esetben, ha izmosodni szeretnél, a kávé nyeri a vetélkedőt. Azok, akik egy csésze kávét ittak edzés előtt, 9%-kal hosszabb távon tudtak sprintelni. Miért? Az az igazság, hogy a koffein jelentősen serkenti az izmokat.

A választásod: kávé

Ha szeretnéd javítani a hangulatodat...

Történtek olyan kutatások, illetve kísérletek, ahol az alanyokat becsapták, és koffeinmentes kávét kaptak koffeines helyett. Ennek ellenére minden egyes teszten úgy válaszoltak, illetve teljesítettek, mint hogyha koffeinnel itták volna a kávéjukat. Ebből is következik, hogy a kávétól már pszichésen is a teljesítményünk fokozásását várjuk. Azonban a tea is hatással van a hangulatodra. A jázmin és a levendula tea például nyugtat, csökkenti a pulzusszámot már attól is, ha csak megszagolod!

A választás ebben az esetben: tea

(Gy. P. F. - menshealth.com)