#Mozgás

Stresszoldás futással

2022.11.13.
1 perces olvasási idő

A legtöbben nem fordítanak elég figyelmet a mentális és fizikai egészségükre. Akár egyedül, akár barátokkal futunk, zenét hallgatva vagy csendben, a mozgás mindenképpen segít abban, hogy közben átértékeljük az aznapi gondokat és megtaláljuk a megoldást. A futás és más kardio edzések a nap végén segíthetnek abban, hogy jobb legyen a közérzetünk és ilyenkor csak magunkra figyeljünk.

A futás éppen annyit segít a belső harmónia megteremtésében, mint amennyire hatékony a külső szépségünk megőrzésében is. Futás közben ugyanis az agy egy speciális anyagot, endorfint termel.

Az endorfin közérzetjavító hatása

Az endorfin hatása hasonló a morfiumhoz: elnyom minden fájdalmat és euforikus boldogságot eredményez. Ezt az állapotot hívják a „futók mámorának”, habár más kardio jellegű mozgásfajták közben is megfigyelhető, elérhető ez az érzés.

A futás kiváló eszköz a mentális egészségünk és jó közérzetünk megőrzésére, hiszen oldja a stresszt, hozzájárul ahhoz, hogy a napi munkahelyi vagy iskolai gondok ne nyomasszanak minket túl nagy súllyal, sőt segíthet ezek leküzdésében.

Stressz és futás

Alakformálás, állóképesség növelése olcsón

Hetente háromszor 30 perc futás nemcsak az egészségünk, de a súlyunk megőrzésében is segíthet. A futás által az izmaink erősebbé válnak, a testsúlyunk normalizálódik, állóképességünk pedig javul. Az már tényleg csak a hab a tortán, hogy a futás elég alacsony költségű sport, hiszen futni mindenki tud – esetleg a tempó variálható, azon túl már csak egy jó futócipőre van szükség.

Önbizalomnövelés mozgással

Tudósok szerint a futás növeli az önbizalmat is. Mind a futók, mind a versenygyaloglók egyetértenek abban, hogy a legnagyobb kihívás a maratoni táv legyőzése. A felkészülés során ugyanis nem lehet többet futni napi 20 km-nél, tehát a verseny során egy mentális akadályt is le kell győzni – azaz a futó ilyenkor meggyőzi magát arról, hogy akár 42 km-t is le tud futni egyhuzamban – így nem kizárólag a fizikai megterhelést kell elviselnie az indulónak.

A futás tehát elősegíti a szellemi fejlődésünket, segít legyőzni önmagunkat, és azáltal, hogy fizikai akadályokat legyőzünk, lelkileg is erősebbé válhatunk.

(Forrás: Fókuszbananő)