Főoldal / LÉLEK / Elutasítás és az elutasítás kezelése
  2010-05-25

Elutasítás és az elutasítás kezelése

Harry Pottert elutasították. Csak úgy, mint Bellát és Edwardot is. Ha J.K. Rowling és Stepehnie Meyer nem jártak volna kiadótól kiadóhoz, akkor talán sosem olvashattuk volna kedvenceinket. Az élet arról szól, hogy céljainkért küzdünk, ám bármit is teszünk, mindig lehetőség az elutasítás.

Az elutasításnak nem feltétlenül kell nagy dolognak lennie, mint például nem jutsz be a legjobb egyetemre, nem vesznek be a csapatba, vagy nem kérnek fel a végzősbálban. Az elutasítás a mindennapi életben is. Olyan egyszerű dolgokra gondolj, mint például amikor nem nevetnek a vicceden, nem foglalnak neked helyet az ebédnél, vagy csak valaki, akit nagyon szeretsz, mindenkivel beszél csak veled nem.

--hirdetes--

Az elutasítottság érzete pont ellentétes az elfogadottság érzésével. Persze az elutasítottság nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem szeretnek, értékelnek vagy nem vagy elég fontos nekik. Ez csak azt jelenti, hogy az adott időben, az adott szituációban, az adott személlyel kapcsoltban valami nem stimmel tökéletesen.

Az elutasítás fáj. De fontos, hogy együtt kerüljétek el. Hiszen például nem akarjátok, hogy valaki túlzottan visszahúzódjon, vagy lemondjon a céljairól csak azért, mert fél az elutasítástól – persze így 100%-ban elkerüli az elutasítást, de így a céljától is teljesen eleshet.

Hogyan kezeljük a helyzetet?

Légy őszinte, a többiekhez és legfőbbképpen magadhoz – tudnod kell, hogy mit érzel és mit gondolsz. Kezdjük az érzésekkel. Ha elutasítottak, akkor ez be kell ismerned. Ne próbáld leplezni a fájdalmat, mert azzal csak rosszabb lesz. Akárhogy is érzel, biztosan normális, hiszen az elutasítás nagy megpróbáltatást jelenthet.

Gondolkodj el azon, hogy mennyire intenzívek az érzéseid. Nagyon felidegesített az elutasítás? Vagy csak kicsit? Sírj, ha akarsz, az is egy természetes módja az érzelmek feldolgozásához.

Utána próbáld meg megnevezni azt, amit érzel. Meg kell fogalmaznod az érzést, hogy tovább tudj lépni. Mit érezhetsz leggyakrabban?

• Dühöt
• Fájdalmat
• Szomorúságot
• Értéktelenséget
• Zavarodottságot
• Kizártságot
• Elfogadatlanságot
• Frusztrációt
• Kiábrándultságot

 Kapcsolódó cikkek

(Gy.A.)

(forrás: kidshealth.com)