/ BETEGSÉGEK / 9 hatásos módszer az infl...
  2016-02-08

9 hatásos módszer az influenza megelőzésére

Tél van, ezért valószínűleg akármerre mész, szipogó, tüsszögő és köhögő embereket látsz. Gondolod, hogy te leszel a következő? Nem feltétlenül. Szakértők szerint - bár nincs rá garancia - pár egyszerű lépéssel nagyban csökkentheted az esélyeit annak, hogy beteg legyél. Cikkünkben most megmutatjuk, hogyan erősítheted az immunrendszeredet és maradhatsz a lehető legtávolabb a baciktól és vírusoktól!

Mondj igent az influenza elleni oltásra!

Mivel nagyon sok esetben nem kerülhető el a személyes interakció, ezért a szakvélemények szerint sokkal egyszerűbb lenne mindenkit beoltani influenza ellen. Az oltás különösen ajánlott azoknak, akik tartós betegséggel élnek, esetleg folyamatosan nagyobb közösségben tartózkodnak (pl. iskola, munkahely, stb.).

- hirdetések -

Mikor érdemes beoltatni magadat?

Az oltásra való legideálisabb időpont az influenza-szezon előtt, novemberben vagy decemberben van. Persze itt is igaz a "jobb később, mint soha" szabály. Érdemes szinte minden évben beoltatni magadat, hiszen a védettséget idővel elvesztheted, valamint maga a vírus is évről évre változik - ezáltal az oltás formulája is másmilyen lesz. Most, februárban se biztos, hogy elkéstél az oltással, mert bár elkezdődött az influenza járványos terjedése, még jó eséllyel alakulhat ki az oltás általi védettség, így elkerülheted a betegséget.

Győzd le az influenzát megfelelő táplálkozással!

Előzd meg az influenzát!A táplálkozás az egész emberi test és szervezet üzemanyaga, így az immunrendszeré is. A legjobb döntés a minőségi, magas fehérjetartalmú ételek, mint a hal, a sovány húsok és a bab fogyasztása - ezek segítenek a fehérvérsejtek képződésében. Az immunrendszerednek pedig leginkább a színes gyümölcsök és zöldségek, és a bennük található antioxidánsok, valamint az omega-3 zsírsavat tartalmazó ételek (halak, magvak és csonthéjasok) nyújtják a legnagyobb segítséget.

Maradj mozgásban!

Az edzés segít egészségesnek maradni. A South Carolina Egyetem kutatása alapján azok, akik naponta sétálnak vagy más mozgásformát végeznek 30 percen keresztül, évente átlagosan csupán egyszer náthásak, míg a nem aktív társaik évente átlagosan négy alkalommal is megbetegszenek. Ám nem szabad túlzásba esni! Az intenzív edzés - mint például a maratonra való felkészülés - növeli a betegség esélyét, mert nagyon megterheli a testet.

Hidratálj kívül-belül!

Az alacsonyabb páratartalom és hőmérséklet kedvez az influenza vírus terjedésének - ez megmagyarázza, hogy miért is télen van az influenza-szezon. A pára viszont megöli a vírust - így érdemes az otthonodat melegen, a levegőt pedig párásan tartani.

Ha pedig valamilyen kifejezetten száraz környezetben kell lenned (például repülőn), akkor védd magadat sós orrspray használatával. Amikor a légutaid hidratáltak, akkor sokkal egyszerűbben tartják távol a baktériumokat és a vírusokat. Emellett nagyon fontos rengeteg vizet is fogyasztani - a testednek szüksége van a vízre, hogy az immunrendszered megfelelően tudjon működni.

Barátkozz össze a jó baktériumokkal!

Az influenza természetes kezelése
Kétféle megoldás létezik, ha már érzed a kínzó torokfájást: vagy vásárolsz a különféle megfázás elleni és influenzaszerű tünetek mérséklését célzó, vény nélkül, esetleg receptre kapható készítmények közül, vagy pedig megpróbálod hagyományos, természetesebb módon kezelni a problémát.

Természetes módszerek

A probiotikumok erősítik az immunrendszeredet. Egy német kutatás szerint azok az egészséges nők és férfiak, akik 3 hónapon keresztül napi rendszerességgel fogyasztottak probiotikumokat, átlagosan 2 nappal kevesebb ideig voltak betegek, és a betegséggel járó tünetek (fejfájás, köhögés, tüsszögés) is kevésbé voltak intenzívek az esetükben.

Érdemes napi 3 alkalommal fogyasztani probiotikumokban gazdag ételeket - ilyen például az előflórás joghurt, az érlelt sajt, a kefir vagy a savanyú káposzta.

Aludj rá!

Ha rendszeresen kevesebbet alszol 7 óránál, akkor háromszor nagyobb eséllyel leszel náthás vagy kapsz el valamilyen vírust, mint azok, akik 8 vagy annál több órát alszanak. Ez azért van, mert már a kismértékű alváshiány is gyengíti az immunrendszert.

Mosd le a kórokozókat!

A leghatékonyabb védekezés a nátha és az influenza ellen a rendszeres kézmosás! Szappanozz sokáig (körülbelül 20 másodperc ajánlott), ha pedig nincs rá alkalmad, akkor használj alkohol-alapú kézfertőtlenítő gélt. Mindig moss kezet vagy fertőtleníts, amikor olyan dolgokhoz nyúlsz, amelyen kórokozók lehetnek - ilyenek a kilincsek, kapaszkodók, távirányítók, fürdőszobai berendezések és a pénz. Emellett kézfogás után is ajánlatos kezet mosni. Emellett próbálj meg minél ritkábban az arcodhoz nyúlni, hogy a kórokozók minél kisebb eséllyel juthassanak a szemed, az orrod és a szád közelébe.

Figyelj a kórokozókra a levegőben!

Ha valaki a közeledben tüsszent vagy köhög tömegközlekedési eszközön vagy mondjuk egy kávézóban, akkor próbálj meg arrébb ülni, ha van rá lehetőséged.

Emellett gondolj másokra is - ha te vagy beteg, akkor tüsszents zsebkendőbe vagy tartsd a kezedet a szád elé, és a zsebkendőt azonnal dobd ki. Emellett ha teheted, maradj otthon, amíg nem leszel jobban.

(Gy. A.)