TÁPLÁLKOZÁS kategória (728)

A nassolás nemcsak egészségtelen szokás, de az alakodnak is árt. Néhány egyszerű fogással azonban kiütéssel győzhetünk a nassolási vágy elleni harcban.
2014-08-31 Nincs hozzászólás

- hirdetések -

Reggelizz úgy, mint egy király! - tartja a mondás, és a táplálkozástudósok valóban egyetértenek abban, hogy a reggeli a nap fontos étkezése, melynek elhagyása számos felmérés szerint igen elterjedt rossz szokás Európában és Amerikában is. Felmérések szerint az emberek 6%-a reggel nem eszik.
2014-08-30 1 hozzászólás
Az egészséges étrend nélkülözhetetlen hozzávalói, nem mindegy azonban, hogy mikor, mennyit és hogyan fogyasztunk. Gyümölcs reggelire, vagy inkább este, zöldség párolva, vagy nyersen? Kérdéseinkre dr. Hidvégi Edit, a Budai Allergiaközpont gasztroenterológusa válaszolt.
2014-08-27 Nincs hozzászólás
A vitaminok nagyon fontosak az ember egészségének megőrzése érdekében. De biztos, hogy mindent tudunk róluk? A cikk most 11 érdekes tényt tár fel a vitaminokról.
2014-08-26 Nincs hozzászólás
Sokan azt gondolják, hogy a rebarbara gyümölcs, mivel főként desszertreceptekben szerepel, holott botanikai értelemben a növény valójában zöldség. Még ennél is meglepőbb, hogy a rebarbara nem a konyhában, hanem orvosságként kezdte pályafutását.
2014-08-24 Nincs hozzászólás
Fél óra alatt sokféle ízletes hús- vagy halételt el lehet készíteni, de akár valamilyen tésztát vagy rizses fogást is egyszerűen főzhetsz magadnak. Bármit is készítesz, légy összeszedett, mivel ez a kulcsa annak, hogy a legjobban kihasználhasd a rendelkezésedre álló időt.
2014-08-23 Nincs hozzászólás
Új brit kutatások szerint a bizonyos zöldségekben található szulforafán (sulforaphane) hatékonyan veheti fel a harcot a csontritkulás és az arthritis leggyakoribb formái ellen. Dr. Dobos Márta, az Oxygen Medical holisztikus szemléletű ortopéd orvosa a csontritkulás életminőséget rontó hatásaira hívta fel a figyelmet.
2014-08-21 Nincs hozzászólás
Ne ess kétségbe, ha az allergiatesztek kimutatták, hogy mogyoróallergiád van! Tanácsaink segítenek, hogy minél kevesebb kellemetlenséggel járjon számodra a betegség.
2014-08-20 Nincs hozzászólás
Bizonyos ételek segíthetik, vagy gátolhatják a nyugodt éjszakai pihenést. Dr. Vida Zsuzsanna neurológus, szomnológust, a JóAlvás Központ orvosát az elalvást segítő táplálkozási szokásokról kérdeztük.
2014-08-19 Nincs hozzászólás
A glutén egy olyan speciális protein, amelyet nem húsban vagy tojásban találhatsz meg – inkább a gabonákban (az árpában, a búzában és a rozsban). A glutén- vagy lisztérzékenyeknél bélproblémákat okoz, ha glutént esznek. Gluténmentesen úgy táplálkozhatsz, ha kihagyod étrendedből ezeket a bizonyos gabonaféléket.
2014-08-17 Nincs hozzászólás
Az ételbiztonság fogalma azt jelenti, hogy meg tudjuk óvni magunkat a terjedő baktériumoktól, kórokozóktól és azt, hogy tudjuk, hogy lehet biztonságosan vásárolni. Nézzük, hogyan óvhatjuk meg magunkat ezektől a veszélyes baktériumoktól!
2014-08-16 1 hozzászólás
A kettes típusú diabétesz nem csak arról szól, hogy mit nem ehetsz. Íme, néhány „szuperkaja”, amit beleilleszthetsz a diabétesz-diétádba.
2014-08-16 Nincs hozzászólás
Míg a készételek kényelmesek és olcsók, sajnos rengeteg zsírt, sót és cukrot tartalmaznak – így semmiképpen sem egészségesek, de ha cukorbeteg vagy, akkor ráadásul tilos, hogy a bevásárlólistára kerüljenek!
2014-08-15 Nincs hozzászólás
Floridai kutatók felfedezték, hogy az elhízás nemcsak több krónikus betegség kockázatát növeli, de a súlygyarapodás a szaglásra is hatással van. Kísérletükben a magas zsírtartalmú étrenden élő egereknél, a szaglás csökkenését igazolták.
2014-08-15 Nincs hozzászólás
Biztosan nem én vagyok az egyetlen, aki a nyári hőségben azt kérdezi: hogy lehet a leggyorsabban lehűteni egy italt? Kipróbáltuk a különböző lehetőségeket.
2014-08-14 Nincs hozzászólás
<<  1 2 3 4 ... 49  >  >>