TÁPLÁLKOZÁS evés kategória (471)

Az egészséges élethez hozzátartozik a megfelelő mennyiségű vitamin fogyasztása. A fejlett országok lakosainak csaknem fele fogyaszt valamilyen mesterséges vitaminkészítményt. Pedig a túlzott vitaminbevitel ugyanolyan káros lehet, mint a vitaminhiány.
2016-02-11 Nincs hozzászólás

- hirdetések -

A nassolás nemcsak egészségtelen szokás, de az alakodnak is árt. Néhány egyszerű fogással azonban kiütéssel győzhetünk a nassolási vágy elleni harcban.
2016-02-06 Nincs hozzászólás
Hiába kerülnek napvilágra különböző gyógyászati újdonságok, újabb és újabb táplálkozási divatok, a lábadozó betegek táplálása nem sokat változott az elmúlt évszázadok során. Az egyik bevált "gyógyír" a mai napig a leves. Az okokat vizsgálva egy amerikai tudós meglepő eredményre jutott. Azt állítja, hogy a leves a bébiételekhez való hasonlóságának köszönheti lankadatlan népszerűségét.
2016-02-05 Nincs hozzászólás
A sokféleképpen hasznosítható növény ma reneszánszát éli, s nem hiányozhat az egészségesen táplálkozók asztaláról.
2016-02-04 Nincs hozzászólás
A kalciummal kapcsolatban leginkább a csontok egészségére gondolunk, holott ez az ásványi anyag csontrendszerünk mellett számos egyéb szervünk működése szempontjából is létfontosságú. Az alacsony kalciumszint memóriazavart, depressziót, viselkedésbeli változásokat is okozhat.
2016-02-03 2 hozzászólás
Az téli időszakban gyakori, vírusos eredetű megbetegedések megelőzése mellett több súlyos, népbetegségnek is számító kórkép megelőzésében és kezelésében is alkalmazható. A szelén gyógyászati jelentőségéről Prof. Balázs Csaba, endokrinológus számolt be.
2016-01-28 Nincs hozzászólás
Így télen, a járványok idején jól jöhet, ha ismerjük, hogy mely ételekből szerezhetjük meg a szükséges vitaminokat szervezetünk számára. Talán sokan nem is tudjátok, de bizonyos zöldségek és gyümölcsök még megbetegedés idején is a segítségünkre lehetnek.
2016-01-27 Nincs hozzászólás
A diákok általában sok tésztát esznek, mivel akár egy főzésben teljességgel tapasztalatlan ember is képessé válhat gondoskodni magáról, ha van kéznél elegendő tészta és szósz. Íme, néhány ötlet, ha tényleg kezdő vagy a konyhában.
2016-01-22 Nincs hozzászólás
A reggeli több szempontból is a nap legfontosabb étkezése. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezeted sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnád, hogy nincs is szükséged az éjszaka folyamán energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálsz semmit, de ez nem így van. Szervezeted folyamatosan, így éjszaka is dolgozik, tehát energiát éget el!
2016-01-17 Nincs hozzászólás
Kutatások szerint a a hamburger, a sült burgonya és a hasonló gyorséttermi ételek fogyasztása elősegíti az elbutulást, míg azok, akik csökkentett kalóriatartalmú, úgynevezett mediterrán diétán élnek, jobban teljesítenek a szóbeli memóriateszteken.
2016-01-16 Nincs hozzászólás
Ha egy élelmiszerüzletben „tankolsz fel”, érdemes messze elkerülnöd az olyan egészségtelen termékeket, amelyek akár évekkel megrövidíthetik az életed. A következőkben felsoroljuk azt az 5 ételt, amit mindenképp ajánlott kerülnöd.
2016-01-15 Nincs hozzászólás
Kamaszként gyakran lehetsz éhes, és az étkezések között is folyamatosan rágcsálnál. Az iskolában sem árt az energia, ám a büfék ételkínálata általában nem túl bőséges, és pláne nem egészséges. Vidd magaddal a saját egészséges és finom nassolnivalódat!
2016-01-08 Nincs hozzászólás
Valami könnyű, egészséges, mégis laktató ételre vágysz? A saláta remek választás. Számos módon variálhatod, és ahhoz igazíthatod, hogy mi van a hűtődben.
2016-01-06 Nincs hozzászólás
Nem szívesen mész orvoshoz, de még a gyógyszerésztől sem kérsz tanácsot, ha fogyni szeretnél? Nagy hiba! Ciki, nem ciki, hasznos kikérni a szakemberek véleményét, és nem a világhálón kínált - legtöbbször nem biztonságos - termékektől várni a megoldást.
2016-01-05 Nincs hozzászólás
Te sem szeretsz este korán lefeküdni, bár tudod, hogy másnap nehezen fogsz ébredni? Pedig jó, ha tudod, hogy a megfelelő mennyiségű alvás hiányában nem csak nehezebb másnap a suliban koncentrálni, de felborul az anyagcsere-háztartásod, növekszik az étvágyserkentő ghrelin nevű hormon termelődése, és nagyobb a cukorbetegség kialakulásának kockázata is.
2016-01-04 Nincs hozzászólás
<<  1 2 3 4 ... 32  >>