#Vitaminszótár #vitamin

12 db cikk a témában

#vitamin
2013.04.20.

C-vitamin (aszkorbinsav)

Antioxidáns hatású, segíti a kollagénszint fenntartását, a sebgyógyulást, véd a fertőzések ellen, és egészségesen tartja az íny szöveteit és a vérszöveteket. Megtalálható a citrusfélékben, a paradicsomban, a zöld- és pirospaprikában, a dinnyében, a bogyós gyümölcsökben és a brokkoliban.

#vitamin
2013.04.20.

B6-vitamin

Részt vesz a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék lebontásában, a vörösvérsejtek képzésében, a szív- és érrendszer egészségénekmegőrzésében, az antisejtek és a neurotranszmitterek képzésében. (Utóbbiak az idegsejtek között található, az ingerület terjedését segítő anyagok.)

#vitamin
2013.04.20.

B12-vitamin

Részt vesz a fehérjék és a zsírok energiává alakításában, serkenti az idegrendszer működését, felel a vörösvérsejtek képződéséért és a szív- és érrendszer egészségéért. Megtalálható a sovány marhahúsban, a pulykában, a halban, a tejtermékekben, a tojásban és a kagylóban. A vitaminok közül a B12-vitamin kémiailag a legösszetettebb és a legérdekesebb.

#vitamin
2013.04.20.

B5-vitamin

A tápanyagokat energiává alakítja, részt vesz a többi vitamin hasznosításában és több olyan vegyület előállításában, amelyek létfontosságúak a szervezet számára. Megtalálható a teljes kiőrlésű gabonákban, a hüvelyes növényekben, a húsban, az édesburgonyában és az avokádóban. Az étrendkiegészítőkben 10-25 mg található belőlük, de néhány orvosi eljárás esetén akár 300 mg-ot is felírhatnak belőle.

#vitamin
2013.04.20.

B3-vitamin

Segíti a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok lebontását, serkenti az energia-anyagcserét, hatására javul a DNS-termelés, jobban működnek az idegek, és javul a vérkeringés.

#b2 vitamin
2013.04.20.

B2-vitamin

Segíti a szénhidrátok, zsírok és fehérjék lebontását, jótékonyan hat a sejtek lélegzésére, és segíti azok karbantartását, az antioxidánsokhoz hasonló hatással bír. Megtalálható a tejtermékekben, a zöld leveles zöldségekben, a hüvelyes zöldségekben, a marhahúsban, a lazac húsában, a mandulában és a tojásban. Az alkoholistáknak, illetve azoknak az emberek, akik anémiás megbetegedésben szenvednek, kevesebb B2-vitamin található a szervezetükben. A fejlődő országokban a vitamin hiánya a terhes nők esetén rángatózással kísért rohamot is kiválthat.

#vitamin
2013.04.20.

B1-vitamin

Segíti a fehérjék és a szénhidrátok lebontását, szabályozza az étvágyat, és serkentőleg hat az idegrendszer működésére. Főként búzacsíra, borsó, bab, disznóhús és teljes kiőrlésű kenyér fogyasztásával vihető be a szervezetbe.

#a-vitamin
2013.04.20.

A-vitamin (retinal/karotin)

Segíti a szövetek növekedését és regenerálódását, javítja az immunrendszert, fontos a jó látásmegőrzésében. Fellelhető a májban, a tojásban, a sötétzöld és a sárga gyümölcsökben, zöldségekben, valamint a tejtermékekben.

#vitamin
2013.04.20.

H-vitamin (biotin)

Segíti a sejtnövekedést, a zsírsavak előállítását, a zsírok és aminosavak lebontását, a vércukorszint megtartását, és táplálja a körmöket és a hajat. Megtalálható a májban, a húsokban, a korpában, a tojásban, a sajtban, az avokádóban és a kovászos ételekben.

#vitamin
2013.04.20.

K-vitamin

Segíti a véralvadást és a csontok anyagcseréjét. Megtalálható a zöld leveles zöldségekben, az olívaolajban és a szójababolajban. Egyik típusa, a K2-vitamin egyes tanulmányok szerint olyan betegségek kialakulásának megelőzésében segít, amelyek a későbbiekben leukémia kialakulásához vezethetnek.

#vitamin
2013.04.20.

E-vitamin

Antioxidáns hatású, és javítja az immunrendszer működését, megtalálható a búzacsírában, a gabonafélékben, a mogyorófélékben, a zöldségek és a magvak olajaiban, valamint a sötétzöld zöldségekben.

#vitamin
2013.04.20.

D-vitamin (kalciferol)

Segít a csontképzésben és a fogak növekedésében is nagy szerepe van, továbbá erősíti az immunrendszert, és segít egyensúlyban tartani a szervezet ásványianyag-szintjét (kalcium- és foszforszint).