/ TÁPLÁLKOZÁS / A legjobb ételek, ha vizs...
  2016-05-28

A legjobb ételek, ha vizsgára készülsz

Az érettségizőknek még hátravan egy megpróbáltatás: a szóbeli vizsgák. Fontos, hogy a rengeteg tanulás mellett ne feledkezz meg a megfelelő folyadékpótlásról és a táplálkozásról sem! A legjobb ételek a felkészüléshez azok, amelyek az energiaszinted mindig megfelelő szinten tartják.

Érdemes az olyan ételeket kerülni, amelyek hirtelen emelik meg a vércukorszinted, és ezáltal rövid időn belül újra lefárasztanak. Ilyenek a rizs, a nagyon cukros ételek (kerüld el a tejcsokit, válassz helyette étcsokit), mindenféle kenyér és péksütemény.  A gyorséttermeket is messzire kerüld, hiszen ezek az ételek rengeteg felesleges anyagot tartalmazhatnak.

Próbálj organikus alapanyagokból készült ételeket választani, és egyél színesen. A zöldségek és a gyümölcsök mindig jó alternatívák. Ne feledkezz meg a sok vízről, vagy ha jobban szereted, készíts házi jeges teát vagy gyümölcsturmixot.

- hirdetések -

Egy kis lúgos energia

Az ásványi anyagok serkentik az agyműködést, ám hiába eszel sokat belőlük, ha sok a méreganyag a szervezetedben. Az egészséges pH-érték megtartásához lúgos ételeket is be kell illesztenünk az étrendünkbe. Ezáltal rengeteg energiát nyerhetünk. A legmegfelelőbb a zeller és a zöld növények (saláta és egyéb zöldségek).

Próbáld visszafogni a tejes dolgok fogyasztását (leginkább a tej és a joghurt azok, amelyek ilyenkor veszélyesek lehetnek). A cukrokat is igyekezz kihagyni az étrendedből, a kávédba tegyél cukor és édesítő helyett mézet.

Hidratálj!

A sok ásványvíz fontos a tanulás alatt. Napi 1,5 liter folyadékot minimum fogyassz el, ám kerüld a cukros, szénsavas italokat. A zöldségek, gyümölcsök fogyasztása is remek vízpótló (például grapefruit, narancs, görögdinnye vagy szőlő). A tested hidratált marad, és ezáltal sokkal frissebb leszel, a tanulás pedig sokkal könnyebben fog menni.

Bio és organikus

Ha tudsz erre költeni, akkor válts organikus és bio ételekre. Ezekben ugyanis nincsenek méreganyagok, így a tested energiaszintje a magasba röppen, hiszen a felesleges toxinokat nem kell kiürítenie a szervezetedből. A piacon állj meg az organikus pultnál, vegyél bio gyümölcsöket (ha egy zöldség vagy gyümölcs nagyon szabályos és szép fényes, akkor biztos, hogy valamiféle tartósítóval lett kezelve).

Idd meg!

A sok gyümölcsöt és zöldséget transzformáld át finom itallá. Egy otthon frissen facsart narancslé, vagy zöldséglé nemcsak lúgosít és frissít, hanem rengeteg fontos ásványi anyaggal látja el a szervezeted.

Gy.R. (www.ehow.com)