/ TÁPLÁLKOZÁS / 40 piszkos kis kalóriaége...
  2016-04-11

40 piszkos kis kalóriaégető trükk

El sem hinnénk, hány egyszerű módja van a kalóriák elégetésének. Elegendő alvás, rágózás vagy a házimunka saját kézzel való elvégzése is előrelendíthet a súlycsökkentésben.

- hirdetések -

1. Aludd ki magad!

Huzamosabb perióduson keresztül a kevesebb mint négy óra éjszakai alvás lassítja az anyagcserét, ezért az ajánlott alvásmennyiség hét-kilenc óra. A rosszul és keveset alvók általában alacsonyabb tápértékű élelmiszereket választanak – állítja a Pennsylvaniai Egyetem. Egy másik kutatás pedig kimutatta, hogy az alváshiányos emberek egyszerűen kevesebbet mozognak.

2. Szedj D-vitamint!

A British Journal of Nutrition kutatói kimutatták, hogy a D-vitamin-hiányos nők nehezebben szabadulnak meg feleslegüktől. Stephen Gullo, táplálkozás tanácsadó és a The Thin Commandements szerzője napi 2000 mg elfogyasztását ajánlja.

3. Igyál kávét mértékkel!

Susan B. Roberts, a The ’I’ Diet szerzője, és a bostoni Tufts University Táplálkozástani és Pszichiátriai Intézetének professzorasszonya szerint a koffein megnöveli az elégetett kalóriák számát.

4. Végezz el néhány teendőt saját kezűleg!

Moss kézzel, porszívózz vagy készítsd magad az ebédet, a vacsorát. „Luxusnak tekintjük, ha van, aki vagy ami elvégez helyettünk valamilyen feladatot, abba bele sem gondolva, hogy ha ezt magunk csinálnánk, többek közt kalóriát is égetnénk,” – mondja Slayton. Amikor bútort törölgetsz vagy kocsit mosol, jól nyújtsd meg az izmaidat – tanácsolja Peterson –, mindkét kezeddel tégy nagy, körkörös mozdulatokat, mint a karate kölyök. :)

5. Viselj lépésszámlálót!

Ha az a célod, hogy több lépést tegyél meg hétről hétre, egy lépésszámláló sokat segíthet az ellenőrzésben és a célod elérésében.

6. Egyél gyakran, de keveset!

"Végiggondoltad már valaha, hogy ha kisebb adagokat eszel a nap folyamán, a néhány óránkénti emésztés sokkal több energiát vesz el a szervezetedtől? Lehet, hogy ugyanakkora a bevitt kalóriamennyiség, de a tested többször megdolgozik azért, hogy feldolgozza az elfogyasztott táplálékot.” – mondja Chissy Wellington, táplálkozás tanácsadó.

7. Mozogj fürgén!

„Járkálj úgy, mintha épp késésben lennél!” – tanácsolja Gunnar Peterson, Jennifer Lopez Los Angeles-i személyi edzője.

8. Nevess!

„Napi 10-15 perc nevetéssel több mint 50 kalória elégethető.” – mondja Adelino Da Costa, a New York-i Punch Fitness Center tulajdonosa.

9. Reggelizz!

„Ezzel jelet küldesz a szervezetednek, hogy nem éhezel, így elkezdheti a zsírégetést – még ha csak a megszokott napi tevékenységed végzed is.” – mondja Peterson. Gyümölcsös zabkása vagy rántotta fogyasztását ajánlja napidító étkezésként, ami a lassan felszívódó tápanyagoknak és a magas fehérjetartalomnak köszönhetően ideális reggeli!

10. Időzíts!

Állítsd be a számítógépeden az időzítőt és szánj minden órában 5 percet fel-alá sétálásra, a tagjaid kinyújtóztatására. Ezzel nem csak a testmozgás időtartamát növeled meg, de számos egészségügyi következményt is megelőzhetsz, ami a számítógépezéssel járhat (pl. szemszárazság, alvászavarok, izomfájdalmak).

11. Spájzolj be rostokból!

A kalóriaszegény, magas rosttartalmú ételek megemésztése több időt vesz igénybe, így hosszabb a teltségérzet és kedved sem lesz nassolni, mondja Gullo. Spenót, brokkoli, spárga és karfiol fogyasztását ajánlja.

12. Tégy kerülőt!

Válaszd a hosszabb utat, ha ki kell menned a mosdóba. A munkából vagy iskolából hazafelé se a leggyorsabb útvonalon indulj el, hanem válassz hosszabbat, hogy beiktass némi extra távot.

13. Izegj-mozogj!

Így több mint 350 kalóriával többet égethetsz el, mint mozdulatlanul állással vagy üléssel, mutatta ki a Mayo Clinic egy kutatásában. Ha nem vagy örökmozgó típus, akkor is próbálkozhatsz láblóbálással, vagy bármilyen, ülő helyzetben végezhető állandó mozgással. Minél több testrészedet mozgatod meg egyidejűleg, annál több kalóriát égetsz el. Persze, apróságnak tűnik, de a semminél több - és hidd el, hatékony ellenszere az elgémberedésnek is.

14. A táskád mélyén mindig rejtőzzön egy lapos sarkú cipő!

Itt nyilván nem arra gondolunk, hogy surranóban masírozz az utcán, de egy lapos sarkúban könnyebben és gyorsabban közlekedhetsz – ezzel is kalóriát égetve.

15. Este már ne fogyassz sok szénhidrátot!

Utolsó étkezésnek tökéletes lesz valamilyen sovány hús jó nagy adag zöldséggel. Szénhidrát beviteledet a nap első felére időzítsd! Az esti órákban figyelj arra is, hogy olyan ételeket vegyél magadhoz, amik nem akadályozzák meg a nyugodt pihenést

16. Húzd ki magad!

„A jó tartás magasabbnak és vékonyabbnak mutat, sőt, a hasizmaidat is erősíti.” – mondja Brooklyn Decker fürdőruha-modell. 

17.  Igyál elegendő folyadékot!

A folyadékhiányos emberek anyagcsere-folyamatai lelassulnak. Egy német tanulmány szerint a napi megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása kb. 30%-kal növelheti az anyagcsere-folyamatok aktivitását. A cél: 8 pohár folyadék/nap. Az oolong tea kutatások szerint akár 10%-kal is növelheti az emésztés gyorsaságát.

18. Óvakodj a túlzott cukorfogyasztástól!

A cukorfogyasztás inzulin felszabadulást indít el a testedben, mely a cukrot a sejtekbe juttatja, ahol a szénhidrát energiaként használódik fel – vagy zsírként raktározódik,  írja Jorge Cruise, a „The Belly Fat Cure” szerzője.

19. Guggolj le!

Ha leejtesz valamit, egyenes háttal hajolj le érte; ne a derekad, hanem a térded terheld. Ez védi a hátad és formásabb lesz tőle a lábad.

20. Rágózz!

Néhány kalóriát eléget és visszatart az önkéntelen nassolástól és a felesleges kóstolgatástól – különösen főzés közben, mondja McGee.

21. „Walk & Talk”!

Ne ülj le telefonálás közben sem, munkában pedig viselj headsetet.

22. Válts oldalt!

Ha egy nehéz táskát viszel a válladon, 5 percenként válts oldalt, ezzel is erősítve az izmaidat.

23. Gyorsíts a tempón!

Hallgass gyors számokat, mint például Ne-Yo Closer c. száma, ami sietősebb léptekre késztet, ha sétálsz, vagy lépcsőzöl.

24. Főzz magadra!

Sokkal egészségesebb, és amíg elkészíted az ételt, és utána eltakarítasz magad után, azt a félórát is talpon töltöd.

25. Randizz!

Ha egy férfival vacsorázol, mindig alacsonyabb kalóriatartalmú ételt rendelsz, mintha egy másik nővel ennél, mutatta a hamiltoni McMaster Egyetem. Szóval a randizás jó hatással van a kalóriabeviteledre...nem gondoltad, igaz? :)

26. Ne egyhelyben ülve fogyaszd el az ebéded!

Inkább harapj egyet, aztán indulj egy rövid sétára. 

27. Mindig legyen nálad egy kis nassolnivaló!

Dió, mogyoró, mandula, alacsony szénhidráttartalmú csoki, vagy felszeletelt gyümölcs. A gyakori étkezés felgyorsítja az anyagcseréd. A magas rost -, és alacsony szénhidráttartalmú ételek filmréteget képeznek a bélfalon, ezzel gátolva a többi kalória felszívódását.

28. Viselj magas sarkút!

Ritkán viselj magasabb sarkú cipőt is, így formában tarthatod a lábad, mert különböző izmokat dolgoztat meg a vádlidban és a combodban.

29. Relaxálj!

A sok stressz miatt a szervezet zsírként raktározza el a bevitt cukrot, különösen a has környékén. Próbálj ki több típusú relaxációt, és válaszd ki a számodra megfelelőt!

30. Ne tévézz túl sokat!

Azok a felnőttek, akik felére csökkentették a tévé előtt eltöltött időt,  naponta 119 kalóriával többet égettek el az étrendjük megváltoztatása nélkül.

31. Emelkedj fel!

Bárhol kell sorba állnod vagy várakoznod, végezz egy egyszerű gyakorlatot: emelkedj lábujjhegyre, majd vissza. Ez kiváló vádliformáló, de jót tesz a vérkeringésednek is.

32. Növeld az erőnléted!

Végezz különböző intenzív gyakorlatokat. Ha úgy érzed, maximum 30-ra vagy képes, csinálj 40-et! Gyakorlatsor, amit bárhol elvégezhetsz >>

33. Minden nap igyál meg egy kis csésze zöld teát!

A zöld tea polifenolokat, olyan növényi vegyi anyagokat tartalmaz, melyek szintén gyorsítják az emésztést, a Genfi Egyetem egy tanulmánya szerint.

34. Használj pikáns fűszereket!

Ezek is gyorsítják az emésztési folyamatokat, próbáld ki például a vörös borsot salátára, esetleg a chilit levesekbe. Azonban ne ess túlzásba! A túlságosan fűszeres ételeket ajánlott csak alkalmanként bevetni, hiszen más hatásai is lehetnek a szervezetedre, amik nem biztos, hogy ugyanilyen pozitívak (pl. puffadást okozhatnak).

35. Mozgasd meg a lábaidat!

Ha sokáig kell ülnöd, csinálj apró térdemeléseket, mintha egyhelyben menetelnél. 

36. Egyél lazacot!

A lazacfogyasztók jelentősen több kalóriát égetnek el, mint azok, akik a marhahúst részesítik előnyben, annak ellenére, hogy mindkét étel kalóriatartalma nagyjából megegyezik - mutatta ki egy erre vonatkozó kutatás.

37. Mozogj hetente háromszor egy órát!

Elegendő naponta fél óra vagy hetente háromszor egy óra mozgás ahhoz, hogy egészséges legyél.

38. Edd meg a héját!

A gyümölcsök és zöldségek héjában lévő rost lebontása nagyobb energiát vesz igénybe, és még egészséges is.

39. Nem mindegy, milyen zsírt viszel be!

Ints búcsút az állati eredetű zsíroknak, és használj helyettük telítetlen növényi zsiradékot!

40. Ne feledkezz meg az étrendedről!

Kutatók kimutatták, hogy az zsírszegény étrend megakadályozza a zsír lerakódását.

(P.R., Forrás: msnbc)