érettségi
#Suli, munka

Érettségi 2010 - Romlott az átlag

2010.07.26.
1 perces olvasási idő

Idén is a matematika okozta a legnagyobb nehézséget az érettségizőknek, a májusi középszintű érettségin újfent nem érték el a diákok a hármas átlagot – derült ki a 2010-es érettségi eredmények napokban nyilvánosságra került adataiból.

Tavaly sikerült a közepesnél kicsit jobban teljesíteni, idén viszont csak 2,91 lett a diákok átlaga. Öröm az ürömben, hogy a matematika az egyedüli olyan tantárgy, amelyben a diákok hármasnál rosszabb átlagot értek el - írja a HVG.

A matematika okozza továbbra is a legnagyobb nehézséget az érettségizőknek, a májusi középszintű érettségin újfent nem érték el a diákok a hármas átlagot – derült ki a 2010-es érettségi eredmények napokban nyilvánosságra került adataiból. Tavaly sikerült a közepesnél kicsit jobban teljesíteni, idén viszont csak 2,91 lett a diákok átlaga. Öröm az ürömben, hogy a matematika az egyedüli olyan tantárgy, amelyben a diákok hármasnál rosszabb átlagot értek el.

Bár az idei érettségi feladatok ismertetése után szinte egyöntetűen az volt a szakemberek véleménye, hogy a beiktatott könnyű feladatokat figyelembe véve kettesre bármelyik diák meg tudja írni az érettségit, a gyakorlat nem ezt mutatta. Közel nyolcszáz érettségizőn kifogott a feladatsor, s megbuktak. Ezzel a bukásoknál is a matek lett a listavezető, megelőzve minden más tantárgyat. Mint ahogy azzal is sikerült egyedi negatív rekordot felállítani a matematikával, hogy a diákok közel kétharmadának teljesítménye az 50 százalékos szint alatt maradt.

A nappalis diákok – ahogy korábban is – most is valamivel jobban teljesítettek matematikából, mint az estisek vagy a levelezősök, de még így is csak éppen elérték a hármas átlagot. Az igazán nagy gond a szakközépiskolákban van, hiszen a gimnáziumi tanulók 3,4-es eredményével szemben az ott érettségizett 37 ezer diáknak csak 2,61-es átlagot sikerült idén összehoznia. Ez azt jelenti, hogy az ott tanuló diákok háromötöde csak kettes érdemjegyet tudott szerezni, mert teljesítménye nem érte el a 40 százalékot sem. A gimnáziumokban a diákok egyharmada nyújtott ilyen gyenge teljesítményt.

(eduline)