Főoldal / MOZGÁS / Valójában mennyi mozgás szükséges ahhoz, hogy elégesd egy Big Mac kalória adagját?
  2021-09-03

Valójában mennyi mozgás szükséges ahhoz, hogy elégesd egy Big Mac kalória adagját?

Az online kalkulátor képes számodra kiszámítani, mennyit is kell futnod vagy úsznod ahhoz, hogy bűntudat nélkül ehess! (Sajnos többet, mint gondolod...).

Egyesek számára a gyorsételek mindennapos boldogságot nyújtanak, mások bűnös élvezetként fogják fel, míg vannak, akik sohasem engednek a csábításnak. Egy mostanában piacra dobott gyorsétel kalkulátor képes pontosan kiszámítani, mennyi energiába telik egy BigMac-et vagy burritot elégetni.

Az online készülék ötvözi a matematikai képleteket a táplálkozással kapcsolatos információkkal, így kiszámítva a pontos értékeket. Tudd meg te is, mennyi kalóriát kell elégess kedvenc ételed eltüntetéséhez!

Például, átlagosan egy brit nőnek 2 órát kéne jógáznia egy jeges-mokkás Starbucks Frappucino elégetéséhez.

A kalkulátor használatához szükség van a súly megadására, illetve ki kell választani a menüt 8 gyorsétterem cég ételei közül, melyek között szerepel a McDonald's, Burger King, Starbucks, illetve a Subway is.

- hirdetések -

Az alkalmazás felszámítja a totál kalóriamennyiséget, és megadja, mennyi idő alatt lehetséges ledolgozni. 8 különböző mozgáslehetőséget mutat be, mégpedig a következőket: jóga, futás, séta, tánc, bicikli, görkorcsolya, cardio edzés, és erőnléti edzés.

Kalória táblázat

Egy 30 centis olasz húsgolyós-paradicsomszószos Subway szendvics elégetéséhez körülbelül1 óra 49 perc futás szükséges (960 kalória). De ha futás helyett inkább jógázol, vagy súlyzózol, 4 óra 31 percre van szükséged.

Egy átlagos brit nő körülbelül 70 kg-ot nyom, míg ez az érték az USA-ban 75 kg. Mégis, az 5kg különbség az amerikai nők előnyére válik. A test mérete is befolyásolja a kalória lebontást, tehát, ha több izom vagy zsír van rajtad, gyorsabban tudod a kalóriát elégetni, mint azok, akik kisebb testalkatúak.

A kalkulátor a pontos adatok számításához hasznosítja a kalóriamennyiséget, a sporttípust, a sportolás idejét, illetve a személy súlyát. Szintén kidolgoztak gyakorlatokat, amelyek kifejezetten az amerikai nők és férfiak átlagsúlyához igazodnak.

A fenti táblázatban lévő értékek is az átlag amerikaiakhoz igazodnak.

A szakemberek véleménye

Justin Maguire személyi edző véleménye alapján erőnléti edzés során nem lehet annyi kalóriát égetni, mint mondjuk biciklizés vagy spinning közben, de jobban izmosít, amelynek pozitívabb a hatása hosszútávon. Justin szerint az emberek hajlamosak csak arra koncentrálni, hogy mozgás közben mennyi kalóriát égetnek el, de nem veszik figyelembe a mozgásforma hatását az anyagcserére. Az erőnléti edzés az anyagcserét 30 százalékkal felgyorsítja, így edzés után több kalóriát égetsz. Egy fárasztó edzés másnapján elfogyasztott gyorsétel gyorsabban ég el, hiszen az anyagcsere20 százalékkal megemelkedik, és így már 400 kalóriával többet vagy ledobni magadról.

A szakértő véleménye szerint azok, akik nem sportolnak, sokkal rosszabbul viselik a gyorsételek hatásait: a búza és a glutén gyulladást okozhat a bélben. Már csak egy pár perces egyszerű nyújtás a szőnyegen TV nézés közben hatalmas különbséget eredményez, felgyorsítja a keringést és a vérellátást, segítve az emésztést.

Ollie Laver, vezető tréner hozzáfűzi, a magas intenzitású szakaszos edzés (HIIT) elősegíti a kalóriák gyors és hatékony elégetését. 30 perc HIIT edzés sokkal eredményesebb, mint 1 óra jogging.

(KamaszPanasz – K.L.)