/ TÁPLÁLKOZÁS / Okosodj finomságokkal!
  2015-05-01

Okosodj finomságokkal!

A csokoládé boldoggá tesz, de mi a helyzet a spenóttal vagy a lazaccal? A különböző ételek különböző hatással vannak az emberi szervezetre.

- hirdetések -

Mára már egyértelműen bebizonyosodott, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszünk. Tudtad, hogy ha gyakran eszel például telített zsírokban gazdag ételeket, és közben mellőzöd a zöldségeket és a gyümölcsöket, nyomottabb lesz a hangulatod, sőt erőszakosabbá válhatsz? Az elfogyasztott ételek befolyásolják a fizikai és a mentális egészségedet, hatnak a teljesítő képességedre és az agyműködésedre.gyümölcsök

Az antioxidánsok

Az antioxidánsok serkentik az agyi aktivitást, és támogatják a szellemi éberség megőrzését. A hatás érdekében olyan ételeket célszerű fogyasztanod, amelyek omega-3 zsírsavakat tartalmaznak. A tenger gyümölcsei - például a lazac vagy a fésűkagyló – így segíthetnek az agysejtjeid regenerálódásában. Ha a halevés nem okoz örömöt, a sötét színű zöldségekben illetve gyümölcsökben is sok antioxidáns található. Az agyműködés élénkítéséhez kiváló frissítő a zöldtea.

B-vitamin

A B-vitaminnak több típusa is ismert, például a folsav vagy a kolin. Ezeknek a vitaminoknak a megfelelő mértékű pótlása elengedhetetlen az idegrendszered egészséges működéséhez.

Mit egyél, hogy B-vitaminhoz juss? Számos forrás közül válogathatsz. Rágcsálj diót, mogyorót! Egyél zöld zöldségeket, mint a fejes saláta, a spenót, a káposzta, a zöldborsó vagy a petrezselyem zöld. A csipkebogyó gazdag B1-vitaminban, a tojás kolinban, a spárga pedig folsavban. A teljes kiőrlésű gabonafélék, az avokádó vagy az élesztő szintén B-vitaminhoz juttathatnak.

E-vitamin

Az agytorna mellett a szellemi hanyatlás elkerülése érdekében lásd el a szervezeted E-vitaminnal. Nélkülözhetetlen számos betegség megelőzéséhez, emellett lassítja az Alzheimer-kór súlyosbodását. Hatásának növeléséhez gondoskodj C-vitaminról is.

A szervezeted E-vitaminszükségletét pótolhatod búzacsírával, dióval és mogyoróval, mandulával és olívabogyóval. Az olajos magvak és a teljes kiőrlésű gabonafélék fogyasztása elősegíti az E-vitamin optimális jelenlétét szellemi frissességed megőrzéséhez. Ha eddig nem tetted, a cél érdekében barátkozz meg a spenóttal és a brokkolival is!

(WEBBeteg.hu)