/ MOZGÁS / Izomláz gyötör? 10 hatáso...
  2016-03-11

Izomláz gyötör? 10 hatásos módszer az izmaid regenerálásához

Ismered azt a fájdalmas érzést, amit egy kemény edzés után érezni? Izomlázad van, mindened fáj, megerőltető még a séta is. Ezzel a tested azt jelzi, hogy elfáradt, és pihenésre van szüksége. Ilyenkor kell regenerálódnia az izmaidnak, ám ez időnként nem megy olyan gyorsan, mint ahogyan szeretnéd. Hogy segítsünk, összeszedtünk a tíz legjobb módszert, amely segít az izmaid minél gyorsabb regenerálásában.

- hirdetések -

Aludj 8 órát!

Ne becsüld alá a pihentető éjszakai alvás fontosságát! Ha nem alszol napi 8 órát, nem adsz elegendő 10 hatásos módszer az izmaid regenerálásáhozidőt a testednek a regenerálódáshoz, emiatt pedig a jövőben sérülékenyebb lehetsz. A megfelelő minőségű, bőséges alvás az egyik legjobb módszer izmaid gyors regenerálódásához. Éppen ezért próbálj meg minden éjszaka legalább 7-8 órát aludni!

Hidratálj!

Egy kemény edzés után nagyon fontos a megfelelő mennyiségű folyadékutánpótlás. A víz segít a testednek megszabadulni a méreganyagoktól, és megelőzi a kiszáradást. Ha nincs megfelelően hidratálva a tested, könnyebben megfájdulnak az izmaid. Azokon a napokon, amikor edzésed van, több folyadékot fogyassz, mint általában!

Fogyassz fehérjeturmixot!

Az edzés után elfogyasztott fehérjeturmix segít megelőzni az izomlázat, és felgyorsítja az izmok regenerálódását.

Használj sportkrémet!

Annyira erős izomlázad van a tegnapi edzéstől, hogy le sem tudsz ülni? A sportkrémek hatékonyan enyhítik az izomlázat és a sérüléseket, és segítenek felépülni a kemény edzés után.

Ice, ice baby!

Ki ne ismerné ezt a zenét? Hallgasd meg, és közben jegelj! Ez az izomfájdalom megszüntetésének egyik legegyszerűbb módja. Tégy egy csomag jégkockát a fájó területre, majd hagyd rajta 20 percig. Ez segíteni fog, hogy az izmaid hamarabb meggyógyuljanak.

Nyújts minden nap!

A nyújtás a legjobb dolog, amit ebben az esetben tehetsz, sőt ezzel megelőzheted a jövőbeli sérüléseket is. A nyújtás különösen fontos az edzésmentes napokon. Ha szorít az idő, végezz olyan nyújtásokat, melyek kihatnak az egész testedre. Ilyen a guggolás, a kitörés és a fekvőtámasz.

Masszíroztass!

A masszázs segít kilazítani az izmokat, és enyhíti az izomfájdalmat. Ha nem szeretnél rendszeres masszázsra költeni, csak kérd meg a párodat, hogy masszírozzon meg.

Fogyassz magas fehérjetartalmú ételeket!

A vacsorára fogyasztott fehérje segít az izmok regenerálódásában. Ha pedig reggel fehérjeturmixot iszol, vagy a reggelid sok fehérjét tartalmaz, akkor a nap folyamán nem fogsz fölösleges kalóriák tartalmazó ételek után sóvárogni. Kombináld a fehérjét egészséges ételekkel, például sovány húsokkal, tojással, joghurttal vagy zabpehellyel!

Igyál meggylevet!

A meggylé fogyasztása segít csökkenteni a duzzanatokat, és segít, hogy a tested gyorsabban felépüljön a kemény edzés okozta fájdalmakból és sérülésekből.

(B.D. - lifehack)