/ MOZGÁS / Jóga stresszoldáshoz
  2016-02-28

Jóga stresszoldáshoz

Nem csak fizikai terhelésnek van kitéve az ember, hanem érzelmileg is sok stressz érhet a mindennapokban. Éppen ezért fontos, hogy megtaláljuk azt vagy azokat a módszereket, melyekkel sikerül leküzdeni a feszültséget. Jó példa erre a jógázás.

- hirdetések -

Szánj időt a nyugalomra

Heti néhány alkalommal lazulj el! A stresszoldásnak rengeteg módja van, és embere válogatja, hogy melyik megoldás a legmegfelelőbb.

Az érzelmi és fizikai stresszoldás egyik legjobb módja a jóga. Azok, akik rendszeresen jógáznak, sokkal könnyebben kezelik a mindennapok gondjait, és ellenállóbbak mind fizikailag, mind lelkileg. Ez a remek sport segít összehangolni a tested, a lelked és a szellemed.

Több mint egyszerű nyújtás

A jóga több mint nyújtó gyakorlatok sorozata, és a legtöbb ember azt hiszi, hogy lehetetlenség megcsinálni a sok fura pózt. Ám a valóságban a jóga könnyebb, mint aminek látszik. Persze vannak benne nehéz gyakorlatok is, ám az egyszerű gyakorlatokat könnyű elsajátítani.

A jógagyakorlatok segítenek ellazítani az izmaidat, ilyen például a nyak, a váll és a hát (hiszen ezekben az izmokban raktározódik a legtöbb stressz). A gyakorlatok során ne csak az egyes pózok megtartására figyelj, hanem a helyes légzésre és a nyugalomra is. Csak így lehet igazán hatékony egy óra.

Hozd ki magadból a legtöbbet!

Amikor jógázol, figyelj arra, hogy a tested, a lelked és a szellemed összhangban legyen! Figyelj oda a légzésedre, és űzz el minden rossz, negatív gondolatot magadtól. Ne hagyd, hogy a gondolataid elkalandozzanak. Élj a pillanatnak, és hozd ki a legtöbbet abból a gyakorlatból, amit éppen csinálsz! Meglátod, az óra végén a stresszt mintha elűzték volna.

A légzésedre ne csak az órán, a gyakorlatok közben figyelj! Ha a hétköznapok során stresszesnek, idegesnek érzed magad, ülj le egy pillanatra, és csak lélegezz. Figyelj oda minden egyes levegővételre, és vedd észre, ahogy a tested percről percre ellazul. Stresszhelyzetekben ez remekül megnyugtat, utána tisztán tudsz majd gondolkozni.

Mikor jógázz?

Próbálj meg rendszeresen jógázni, ha teheted, hetente többször foglalkozz vele. A jógát rengeteg helyzetben használhatod,például ha kicsit levertnek érzed magad.

Néhány jóga gyakorlatot nap közben is végezhetsz.

  • Dolgozat előtt: Csinálj néhány légzőgyakorlatot, majd lazítsd el a vállad és a nyakad néhány egyszerű nyújtással. Koncentrálj és űzz el minden negatív gondolatot magadtól.
  • Tanulás közben: Néha állj fel egy kis szünetre, járkálj, igyál sokat, és csinálj pár egyszerű jóga gyakorlatot. Frissülj fel, így újult erővel tudsz majd nekilátni a tananyagnak.
  • Elalvás előtt: Mielőtt beugrasz az ágyba, néhány lazító gyakorlat végzése hasznos lehet. Segít a napi stresszhatásokat semlegesíteni, és az izmaidat ellazítani. Lélegezz lassan és egyenletesen!

Te és a jóga

A legjobb a jógában, hogy segít közelebb kerülni saját magadhoz. A gyakorlatok segítségével sokkal nyugodtabbá és összeszedettebbé válhatsz. Ezek a tulajdonságok segítenek megküzdeni a mindennapok stresszhatásaival. Természetesen egy-két gyakorlat után még nem fog gyökeresen megváltozni az életed, de a folyamatos gyakorlás mellett meg fogod tapasztalni a jóga pozitív hatásait.

A legfontosabb, hogy rendszeresen gyakorolj, és végezd a gyakorlatokat, így mindennapi rutinná válhat, amivel segítheted a stresszkezelést a hétköznapok során.

(Gy. R.)