/ TÁPLÁLKOZÁS / 25 alacsony kalóriatartal...
  2014-04-19

25 alacsony kalóriatartalmú finomság

A diétád közben egy kis finomságra vágysz? Nem kell, hogy egy kis nyalánkság miatt feladd az elhatározásodat. Válassz a 25 legjobb alacsony kalóriatartalmú finomság közül, és folytasd a diétádat bűntudat nélkül!

- hirdetések -

1. Fagyi

 

Meglepő, de az alacsony zsírtartalmú fagyi kalóriaszegény, mégis krémes és finom. Fél csészényi fagyi csak 100 kalóriát tartalmaz, de van benne elég kalcium és némi fehérje is.

Tápérték: telített zsírsavak 2g, Nátrium 45mg, koleszterin 20mg, szénhidrátok 15g.

2. Pattogatott kukorica

Ha nagyobb mennyiségű rágcsálnivalót szeretnél elfogyasztani kevés kalória mellett, akkor a pattogatott kukorica a megfelelő választás. Egyes micro-sütőben készíthető változatok adagonként (6 csésze) csak 100 kalóriát tartalmaznak. Mivel rágni kell, és elég jól kitölti a gyomrot, így étvágyűzőként is kiváló.

A natúr változat tápértéke: telített zsírsav 0,5g, nátrium 220mg, koleszterin 0mg, szénhidrátok 24g.

3. Sajtos tortilla

A sajt nem épp kalóriaszegény étel, de a zsírszegény tejből készült változatok még beleférnek. Reszelj némi sajtot a tortillára, tedd a micróba 20 másodpercre, és máris élvezheted a finom ropogtatnivalót. Egy adag csak 100 kalóriát tartalmaz.

Tápérték: telített zsírsavak 1,3g, nátrium 182mg, koleszterin 6mg.

4.    Túró sárgadinnyével

A túró tele van értékes fehérjével, egy fél csészényi adag 14g-ot tartalmaz. A fehérje is sokáig teltségérzetet biztosít, így kevesebbet fogsz enni összesen. Az alacsony zsírtartalmú túró mellé némi gyümölcsöt is fogyaszthatsz, és még így is alig éred el a 100 kalóriát.

Tápérték: telített zsírsavak 0,7g, nátrium 468mg, koleszterin 5mg.

5.Sajtos keksz

 

A teljes kiőrlésű lisztből készült keksz ideális finomság az étkezések között, vagy éhségűzőként fogyasztva. A rosttartalom hosszabb ideig biztosítja a jóllakottság érzetét, a sajt pedig kalciummal és fehérjével szolgál. Vágj egy vékony szelet sovány sajtot, és oszd el a három kekszre, így a 100 kalóriás limit megmarad. Jóízű és egészséges finomság.

Tápérték: telített zsírsavak 1,2g, nátrium 397mg, koleszterin 7mg.   

6. Mandula

Ha rád tör a rágcsálhatnék, de úton vagy, akkor a különféle magvak jelentik a megoldást. 14 darab pörkölt mandulamag még a 100 kalóriás határon belül van, gazdag a rost- és fehérje-tartalmuk, ami csökkenti az éhséget. Könnyen magadnál tarthatsz egy zacskónyi rágcsálnivalót, és szinte bárhol fogyaszthatsz belőle menet közben.

Tápérték: telített zsírsavak 0,63g, nátrium 0 (feltéve, ha nem sózott), koleszterin 0.  

7. Sós rúd, ropi

Akik nem szeretik a különféle magvakat, mogyoróféléket, esetleg allergiásak rájuk, azok számára jó alternatíva lehet a ropi. Ugyanúgy magaddal viheted, mint a mandulát, és eszegethetsz belőle menet közben is. Ahhoz, hogy 100 kalória alatt maradhass, szorítkozz a teljes kiőrlésű lisztből készült változatokra, és limitáld magad néhány. Ez a finomság koleszterinmentes, alacsony a zsír- és cukortartalma, és 3g rostot tartalmaz, ami jót tesz éhség ellen.

Tápérték: telített zsírsav 0,4g, nátrium 257mg, koleszterin 0.

8. Sült alma

A gyümölcsök igen jó megoldást kínálnak az étkezések közötti űr kitöltésére, különösen az alma, amely mindig is az egyik legegészségesebb és legnépszerűbb harapnivalók közé tartozott. Előnye, hogy sokféle formában fogyasztható, így nem marad unalmas. Sütve igen finom, akár sütemény helyett is fogyasztható, de tele van rosttal, vitaminnal és ásványi anyagokkal. Kismennyiségű fahéjjal könnyen ízletesebbé tehető plusz kalóriák nélkül.

Tápérték: telített zsírsav 0, nátrium 2mg, koleszterin 0.

9. Sajtos pita

Igen jó szendvicshelyettesítő, kevés kalóriával. Némi sovány sajtot tegyél a teljes kiőrlésű lisztből készült pitába! Ha beteszed a micróba néhány másodpercre, akkor még finomabb lesz az olvadt sajttól. Így egy könnyű és finom harapnivalót készíthetsz magadnak pillanatok alatt, mely kalóriaszegény, de rost- és fehérjetartalma miatt tápláló.

Tápérték: telített zsírsavak 0,8g, nátrium 149mg, koleszterin 4mg.

10. Áfonyaturmix

Egy jó adag gyümölcsturmix rengeteg értékes tápanyaggal szolgál: kalcium, ásványi sók, antioxidánsok, vitaminok. Némi zsírszegény joghurtot és egy csésze áfonyát turmixolj össze kevés jéggel, így egy igen egészséges és finom, frissítő italt kapsz. Mivel hideg, ezért lassabban tudod csak meginni, ami segít a teltségérzés kialakulásában (ugyanez igaz a forró italokra).

Tápérték: telített zsírsav 0, nátrium 58mg, koleszterin 2mg.

11. Fiatal szójabab (Edamame)

Hihetetlenül egészséges étel, 1/3 csészényi 8g fehérjét, 4g rostot tartalmaz, melyek segítenek a telítettségérzet kialakulásában. Ráadásul jó vasforrás is. Kis kiszerelésben kapható, így mindig nálad lehet, és ha megéhezel, csak bekapsz belőle egy keveset.

Tápérték: telített zsírsavak 0,5g, nátrium 4.5mg, koleszterin 0.

12. Fagyasztott mangókocka

Igazi hűsítő csemege, és nagyon egészséges, tele van vitaminnal, béta karotinnal, rosttal és ráadásul édes, ami elvárható egy finomságtól. Egy adag (3/4 csésze) csak 90 kalóriát tartalmaz. A napi C-vitamin szükséglet 60%-át képes fedezni.

Tápérték: telített zsírsav 0, nátrium 0, koleszterin 0.

13. Bébi répa

Ha már nem bírod ki ropogtatnivaló nélkül, de a mérleg megálljt parancsol, akkor itt az ideje, hogy vásárolj néhány bébi répát. Némi kalóriaszegény szósszal ízesítve 8db főtt répa igen jó a korgó gyomorra. Tele van vitaminnal, béta karotinnal, a szósz pedig fehérjével lát el.

Tápérték: telített zsírsav 0,4g, nátrium 210mg, koleszterin 0.

14. Mogyoróvajas almaszeletek

Az édes és sós ízek keveréke igen jól kielégíti a rágcsálnivaló utáni vágyódást. Vágj fel ¾ csészényi almát, és kenj vékonyan mindegyik szeletre natúr mogyoróvajat. Hogy 100 kalória alatt maradj, ne használj két teáskanálnyi mogyoróvajnál többet.

Tápérték: telített zsírsavak: 0,8g, nátrium 2mg, koleszterin 0.

15. Joghurt napraforgómaggal

Keverj el egy teáskanálnyi napraforgómagot fél csészényi sovány joghurttal. A magok csak 19 kalóriát adnak a joghurthoz, miközben finomabbá és élvezetesebbé teszik azt. A joghurt jó fehérjeforrás, és az alacsony zsírtartalma miatt nincs felesleges kalória. Ha lehet, natúr napraforgó magot használj, főleg, ha a nátriumbevitelre is figyelned kell.

Tápérték: telített zsírsav 0,26g, nátrium 0, koleszterin 0.

16. Zsírszegény görög joghurt mézzel

A görög joghurt kiváló fehérjeforrás, és finom krémes állagú: fél csésze natúr joghurt 12g fehérjét tartalmaz, ami segít, hogy jóllakottnak érezd magad. Adj a joghurthoz egy teáskanálnyi mézet, hogy még finomabb legyen, és még így is csak 84 kalória az egész. Olyan, mintha krémes desszertet ennél.

Tápérték: telített zsírsav 0g, nátrium 53,5mg, koleszterin 0.

17. Félig sült burgonya salsával

Enyhén süsd meg héjában a burgonyát! Egy közepes darabnak a fele csak 80 kalóriát tartalmaz. Tegyél egy teáskanál salsát rá ízesítésként, így kalóriaszegény, de finom és tápláló csemegéhez juthatsz könnyedén.

Tápérték: telített zsírsav 0g, nátrium 124mg, koleszterin 0.

18. Fagyihelyettesítő jeges joghurt-szendvics   

A zsírszegény joghurt egészséges és finom alternatívája a fagyinak. A különféle ízesített joghurtok pedig széles variációs lehetőséget biztosítanak. Próbáld ki azt, hogy két teáskanálnyi joghurtot kensz két graham keksz közé, és lefagyasztod. Ez mindössze csak 84 kalóriát jelent.

Tápérték: telített zsírsav 0,13g, nátrium 104mg, koleszterin 1mg.

19. Pisztácia

Ne félj ettől a finom csemegétől, mivel a zsírsavtartalma a jóféle, telítetlen típusú. 20 szem pisztácia csak 80 kalóriát tartalmaz, és kevesebb mint 1 gramm telített zsírsavat. Gazdag a fehérje és rosttartalma, valamint fontos vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz. Hogy ne legyen sok a nátriumbevitel, keresd a natúr változatot.

Tápérték: telített zsírsav 0,8g, nátrium 0, koleszterin 0.

20. Fagyasztott banán

Az étrendbe beiktatott gyümölcsökből sosem elég, de egy idő után unalmas lehet, ezért kreatív ötletekkel könnyen feldobhatod a már megunt finomságokat. Vágj ketté néhány banánt, helyezz beléjük pálcikákat és vond be vékonyan sovány joghurttal mindegyik fél banánt, majd tedd be a fagyasztóba. És hamarosan már élvezheted is az alacsony kalóriatartalmú édességet. Mindössze 80 kalória fél banánonként.

Tápérték: telített zsírsav 0,35g, nátrium 3mg, koleszterin 7mg.

21. Paradicsomleves

A paradicsomleves egészséges, finom és tápláló, sok vitamin és más fontos tápanyag található benne, mindemellett csak 74 kalóriát tartalmaz egy csészényi adagja. Nincs koleszterin és alacsony a telített zsírsav-tartalma is. Sokféle variációban készíthető, ha viszont készen veszed, akkor keresd a csökkentett sótartalmú változatot.

Tápérték: telített zsírsav 0,19g, nátrium 471mg, koleszterin 0g.

22. Zabpehely

Nem muszáj tejjel vagy joghurttal együtt fogyasztani, lehet akár önmagában is. Tegyél egy keveset egy zacskóba, így mindig nálad lehet némi rágcsálnivaló. Szinte bármelyik típus jó, viszont kerüld a túlédesített változatokat.

Tápérték: telített zsírsav 0,17g, nátrium 83mg, koleszterin 0.

23. Szőlő

A szőlőszemek tele vannak vízzel és vitaminokkal, egy csésze mindössze 62 kalóriát tartalmaz. A víztartalma miatt kiváló szomjoltó, a vitaminok között pedig kiemelt a K-vitamin tartalom, valamint magas mangántartalma van, és valamennyi rostot is tartalmaz. Sokféleképpen fogyasztható.

Tápérték: telített zsírsav 0,1g, nátrium 2mg, koleszterin 0.

24. Füstölt lazactekercs

Ha némi húsos finomság után sóvárogsz, akkor a lazactekercs éppen neked való. Vágj vékony, apró szeleteket a füstölt lazacból, majd kenj rá sovány krémsajtot és tekerd fel. Egy ilyen tekercs tele van fehérjével és szívbarát omega-3 zsírsavval, igaz kicsit több a nátriumtartalma a pácolás miatt. Két ilyen tekercs összesen nincs 100 kalória.

Tápérték: telített zsírsav 1,6g, nátrium 495mg, koleszterin 13mg.

25. Retek és salsa

A retek igen egészséges és finom, igen alacsony kalóriatartalom mellett. Szeletelj fel egy csészére való retket, tegyél rá kevés salsát és kész a friss, ropogós csemege, mely mindössze 54 kalóriát tartalmaz.

Tápérték: telített zsírsav 0,03g, nátrium 235mg, koleszterin 0.

(N.L.)

  Kapcsolódó cikkek