/ LÉLEK / 8 reggeli rituálé, hogy j...
  2016-02-02

8 reggeli rituálé, hogy jó napod legyen

Egy bevált reggeli rutin segíthet abban, hogy energiával teli, elszánt, szenvedélyes és energikus maradj egész nap. Íme, 8 szabály, amit ha követsz, minden napod csodás lesz!

1. Felejtsd el a telefonodat legalább 30 percre

Közvetlenül ébredés után kerüld a telefonnal töltött időt, amennyire csak lehetséges. Ez segít abban, hogy ne legyél a technológia rabja egész nap. Igyál egy pohár hideg vizet, ami nem csak felébreszt, de az éjszakai alvás után kiszáradt tested is hidratálja!

- hirdetések -

2. Vegyél egy hideg zuhanyt

Kezdd a reggeled egy jó kis hideg zuhannyal - a meleg zuhany ködössé és letargikussá tesz. A hideg zuhany sokkol, felkelt és jobb kedvre derít. Persze azért nem szükséges jéghideg vízzel zuhanyozni, de a szokásosnál néhány fokkal hűvösebb legyen. Meglátod, tuti hatásos módszer!

3. Kezdj egy meditációs edzéssel

Meditálj legalább 5 percig. Ha a reggeli meditációs gyakorlatokat túlzásnak érzed, egyszerűen csak próbálj meg mély levegőt venni az orrodon keresztül, majd fújd ki a szádon, közben pedig próbáld meg kiüríteni a fejed - ne gondolj semmire, ne aggasszon se az előző nap, se az előtted álló, csendesedj el. Állíts be egy időzítőt, hogy tudd mikor járt le az 5 perc.

4. Mozgasd meg egy kicsit a tested

Jógázz 5-25 percig minden reggel. A rendszeres jóga segít abban, hogy ráhangolódj a testedre, plusz felébreszti az izmaidat is. Az is jó hatással lehet rád, ha a szokásosnál jobban megnyújtózól reggel, majd végzel néhány alap gyakorlatot, amivel beindítod a vérkeringésedet - és a végén már kávére sem lesz szükséged.

5. Regelizz!

Egy egészséges reggeli beindítja az anyagcserédet és segít, hogy ne törjön rád a farkaséhség később. Ha nincs sok időd, egy gyors reggeli (pl. egy kis gyümölcs, egy marék mag-mix, egy joghurt) is elég, hogy jól induljon a napod.

6. Inspirálódj

Fontos, hogy tudasd magaddal, hogy miért is küzdesz minden nap. Olvass önfejlesztő könyvet, nézz  motivációs videót vagy hallgass valami könnyű és pozitív zenét, miközben a reggeli zöld teádat vagy kávédat szürcsölgeted. Hidd el, ezekből minden egyes alkalommal tanulni fogsz valami újat!

7. Legyen célod a napra!

Firkants le magadnak a naplódba egy motiváló mondatot, ami megtetszett - pl. egy idézet, egy bölcsesség, egy vers. Bármi legyen is az, ha pozitív számodra, irányt fog adni a napodnak!

8. Tedd fel magadnak ezt a 3 kérdést:

  • Mi az a három dolog, amire büszke vagy?
  • Mi az az öt dolog, ami a legfontosabb az életedben most?
  • Hogyan érzed magad ebben a pillanatban?

Először nem lesz könnyű alkalmazkodni az új rutinhoz, de meg fogja változtatni az életedet. Persze, kell egy kis áldozatot hoznod, például, hogy reggel az idődet nem pazarlod a Facebookra, email olvasgatásra vagy bármi másra, ami elvonja a figyelmedet. Minden reggel legyen időd arra, hogy pozitív irányba tereld az életed! Adj egy próbát ennek az egésznek, mondjuk egy hétig. Biztos, hogy azután soha nem akarsz majd visszatérni a régi reggeli rutinodhoz!

(E.F., mbg.com)