/ LÉLEK / 20 tipp a boldogabb ünnep...
  2017-12-24

20 tipp a boldogabb ünnepekért

Néha a jóból is megárt a sok. Izgalmas a sok családi esemény, a tervezgetés, készülődés, de könnyen túlterheltté válhatsz miattuk. Íme, 20 tipp, amivel békésebb, vidámabb és nyugodtabb leszel a szünidő alatt.

- hirdetések -

Tegyél a boldog ünneplésért!

  1. Mozogj! Ahogy elfoglaltabbak leszünk ez az első dolog, ami kimarad. Pedig ezt az agyad és a kapcsolataid is meg fogják köszönni.
  2. Egyél kisebb adagokat! A szünidő alatt nagyon könnyű elhízni, ezért mértékletesen táplálkozz még a kedvenc ételeidből is.
  3. Élvezd az ízeket! Tudományosan bizonyított, hogy az első pár falat nyújtja a legnagyobb élményt amikor kedvenc ételünkről van szó. Egyél pár falatot, majd döntsd el, valóban akarsz-e még többet.
  4. Hidratálj! Az ünnepek alatt is figyelj arra, hogy minden alkoholos ital után igyál egy pohár vizet is.
  5. Légy jóindulatú! Az ünnepek néhány emberből a jót, míg másokból a rosszat hozzák ki. Próbálj meg jóindulattal hozzáállni másokhoz és nem ítélkezni – így sokkal jobban fogod élvezni a szünidőt.
  6. Légy együttérző! Ha valakin úgy látod, rossz napja van, próbáld meg a helyébe képzelni magad. Talán felidegesítette valaki, nyaggatja egy rokon, de még egy ordító kisgyerek helyébe is beleképzelheted magad, és megpróbálhatod átérezni a gondjait. Bánj úgy másokkal, ahogy veled szeretnéd, hogy bánjanak.
  7. Mosolyogj! Mosolyogj tudatosan, hiszen ez a legjobb módja a kapcsolatteremtésnek, no és persze, ha közben az illető szemébe nézel.
  8. Vásárolj okosan! A fogyasztói marketing arra sarkall, hogy minél többet költs idén is. Próbálj okosan vásárolni, gondolj végig minden egyes embert a listádon és ajándékozz olyan dolgokat, amik a legjobban kifejezik a kettőtök kapcsolatát.
  9. Vásárolj lassabban! Így fog sikerülni az okosan vásárlás is. Vajon nyugodt tempóban vásárolsz, észreveszed magad körül a dolgokat vagy szemet-szemért alapon harcolsz az árukért?
  10. Lélegezz! A sok szünidei sürgés forgás közepette stresszessé válik az ember. Ha úgy érzed, túlságosan fel vagy pörögve, hagyd abba amit csinálsz, és végy három mély levegőt.
  11. Mozogj nyugodtabban! Tekints úgy a haza vezető útra, mint egy meditációra. Figyeld a fényeket, levegőt, hangokat és érezd az illatokat.
  12. Hallgass meg másokat! Az ünnepek alatt sok olyan emberrel töltesz együtt időt, akiket ritkán látsz, talán sok olyan emberrel, akik szeretnék, ha meghallgatnák őket. Próbáld meg teljes odafigyeléssel meghallgatni őket.
  13. Tarts szünetet! Adj egy kis időt magadnak és egyszerűen lazsálj, ne csinálj semmit.
  14. Utazz dugómentes napokon! Ha teheted, úgy tervezd menetrendedet, hogy dugómentes napokon utazz. Nem lesznek zsúfoltak az autópályák, pályaudvarok, te pedig kevésbé leszel stresszes.
  15. Ne tervezd túl! Hagyj egy kis szabadidőt is a naptáradban, mert ha ezt nem teszed meg, egy kis változás is könnyen felborítja majd napirendedet. Hagyj teret a spontaneitásnak.
  16. Aludj sokat! Az ünnepek alatt sem biztos, hogy egészséges maradsz, s mivel az emberek 95%-nak legalább 7 óra alvásra van szüksége, próbálj meg te is sokat aludni. Egészségesebb, boldogabb és vonzóbb leszel.
  17. Szabadulj el! Az év utolsó két hete az az időszak, amikor mindenki pihen, a családdal van, így te is elszabadulhatsz az email és üzenetrengetegtől. Használd ki ezt és tényleg ne nézd meg az emailjeidet, valószínűleg a többiek is ezt teszik.
  18. Légy vidám! Ha nem vagy az, akkor mi értelme van a szünidőnek? Ha pedig neked nem sikerül, tégy boldoggá másokat.
  19. Légy kedves! Ez a lényege az egésznek nem? Légy kedves váratlanul és tervezd is meg előre, hogy hogyan tudnál segíteni másoknak.
  20. Légy hálás! Valószínűleg több olyan ember is van az életedben, akikért hálás lehetsz. Úgyhogy kezdd is el a számolgatást, s adj hálát mindenért az életedben!

(K.F. , mbg)