/ BETEGSÉGEK / 6 tipp, hogy ősszel is eg...
  2015-10-20

6 tipp, hogy ősszel is egészséges maradj

Ahogy a napok egyre rövidebbek lesznek és a hőmérséklet is csökken, minden kicsit más lesz. Ez az, amiért az ősz tökéletes alkalom a megújulásra és az új kezdetekre. Itt az idő, hogy finoman behangold az egészségedet néhány apró változtatással, amik nagy eredményeket hozhatnak.

Szakértőink az alábbiakat javasolják annak érdekében, hogy idén ősszel egészséges maradj.

- hirdetések -

1. Fogyassz rendszeresen babot!

Javíts az étrendeden - egyél hetente 3 csészényi babot. A bab rengeteg ízt és textúrát ad a leveseknek, chilinek és raguknak. Emellett a bab (és a lencse is) rendkívül jó saláta alapanyag. Proteinben, vasban, folsavban, rostban és káliumban gazdagok. Mindegy, hogy fehér, tarka, lima, pinto vagy másfajta babról van szó - csak élvezd!

2. Enyhítsd a stresszt a barátaiddal!

Az ősz tökéletes idő ahhoz, hogy a nyári vakáció után, mikor mindenki máshol volt, újra együtt legyetek a barátaitokkal. Űzd el a stresszt úgy, hogy találkozol vagy telefonon beszélsz azzal az emberrel, aki érdekel téged, vagy valakivel, akivel már rég nem beszéltél, mert túl elfoglalt voltál. A pozitív érzelmek miatt jobban fogod magad érezni, és amikor majd az öröm és stressz találkozik, az öröm fog nyerni.

3. Ügyelj a fogaid ápoltságára!

Ha csak egy dolgot akarsz tenni ősszel azért, hogy megőrizd fogaid egészségét, az legyen az, hogy hátat fordítasz a fogkárosító a szokásoknak. Ez azt jelenti, hogy nincs több jég és pattogatott kukoricamag rágcsálás. A jég és a fogzománcod is kristály - mikor ketten találkoznak, az egyiknek fel kell adnia. Néha ez a fogad és nem a jég. A pattogatott kukorica magja el tudja törni a fogat vagy a fogtömést, és a héja, ha megakad az ínyben, irritálhatja azt, és baktériumok felhalmozódását okozhatja.

4. Érezd magad jól sportolás közben

Javíts a sportszokásaidon idén ősszel: próbálj ki egy kevésbé hagyományos edzéstípust, hogy csinos legyél. Törd meg azzal az edzési rutinod, hogy táncórákat veszel vagy olyan mozgásokkal kényezteted a tested, mint például a jóga, a pilates vagy a Tai chi. Fel leszel töltődve energiával, majd meglátod.

5. Ellenőriztesd a szemed! 

Október a látás hónapja! Ennek jegyében figyelj most jobban oda a szemeid egészségére, első körben egyeztess időpontot egy szemésszel. Egy széleskörű vizsgálatból megtudhatod, hogy milyen élesen látsz, mennyire dolgoznak együtt a szemeid és átfogó értékelést kapsz a szemeid egészségéről.

6. Szinkronizáld az alvásod

Szinkronizáld a bioritmusodat a külső környezeteddel! Ébredés után 5 perccel, ha csak teheted, menj ki a szabadba, így a reggeli fény segít a könnyebb ébredésben, napkezdésben. Este 2-3 órával a lefekvésed előtt kerüld el az erős fényeket, így elkerülheted az álmatlanságot. Ezáltal reggel könnyebben ébredsz, este pedig álmosabb leszel és hamarabb fogsz elaludni.

Itt az idő, hogy megújítsd magad. Próbáld ki ezt a 6 könnyen betartható, egészségnövelő tippet - biztos, hogy új löketet adnak az őszi napjaidnak!

E.F. (www.webmd.com)