/ TEST / Túl sovány vagy?
  2015-04-01

Túl sovány vagy?

Noha a vékony lányokat nagyon sokan irigylik az alakjukért, azoknak, akik túl soványak, s képtelenek hízni, ez az állapot legalább olyan lelki fájdalmat jelent, mint amivel a túlsúlyos tinik küzdenek.

Mit tehetsz? Először is, beszélj az orvosoddal, hogy megállapítsa, tényleg túl sovány vagy-e, és nem valamilyen betegség húzódik meg a háttérben.

- hirdetések -

Ha az orvosod is egyetért abban, hogy rád férne néhány kiló, az alábbi ötletek segíthetnek.

Vedd figyelembe az életkorod, fizikai állapotod, és testalkatod!

A növekedési folyamat rengeteg kalóriát éget el. Ha majd megállsz a növésben, újra felszedsz néhány kilót. Egyeseknél örökletes a törékeny testalkat, s a modellek többsége, illetve sok színésznő is ebbe a kategóriába tartozik. Ezt sajnos sokan nem veszik figyelembe, s mikor egy gömbölyűbb testalkatú lány meglátja őket, eszement diétába kezd, hogy ő is hasonlítson rájuk.

Súlyzós gyakorlatokkal építs több izmot!

A vékony testalkatúaknak az izomépítés különösen ajánlott. Így a tested sokkal formásabb, vonzóbb lesz, s nem fogsz olyan törékenynek látszani.

Vezess naplót arról, mit eszel!

Legalább egy hétig kövesd figyelemmel az étkezési szokásaidat! Megvan a napi háromszori, kiegyensúlyozott étkezés, vagy csak egész nap csipegetsz, s így kihagyod a főétkezéseket? Adódnak gondjaid az étvágyaddal, ha ideges vagy és aggódsz? Esetleg olyan aktív és elfoglalt életet élsz, hogy nincs időd a rendes étkezésre? Az étkezési naplódba azt is vezesd fel, milyen sokat vagy épp keveset ettél bizonyos ételekből! Fontos következtetéseket vonhatsz le belőle.

Változtass azokon szokásokon, amiktől vékony lehetsz!

Soha ne hagyj ki étkezést, különösen ne a reggelit! Még ha túlságosan izgulsz is egy-egy vizsga, felelés, dolgozat vagy más miatt, próbálj meg rendes ételt enni! A szervezetednek az érzelmeidtől függetlenül szüksége van a megfelelő mennyiségű tápanyagra! A jól táplált test pedig extra energiával lát el, a krízissel való megbirkózáshoz. Tudod, ép testben ép lélek.

Egyél táplálóbb nasikat!

Ha gyorséttermi ételekkel vagy cukor segítségével próbálsz meg pár kilót felszedni, azzal többet ártasz a szervezetednek, mint gondolnád! Helyette próbálkozz a teljes kiőrlésű magvakból készült, aszalt gyümölcsökkel dúsított energiaszeletekkel, tejtermékekkel, mogyoróvajas készítményekkel, és aszalt vagy friss gyümölcsökkel.

Ha csak kicsit vagy sovány, próbáld meg a pozitív oldalát nézni a dolognak!

Egy vékony test, mely egészséges, jól fejlett, mindig is vonzó lesz. Keress olyan öltözködési stílust, mely kihangsúlyozza legformásabb testrészeidet! Idővel, mikor már kevesebb kalóriára lesz szüksége a szervezetednek, úgyis fel fogsz szedni néhány kilót. Sokkal könnyebb lesz a későbbiekben megtartani a testsúlyodat, s kevésbé fenyeget az elhízás réme!

Ha aktív életet élsz, ne hagyd abba!

A rendszeres testmozgás hozzátartozik az egészséges életmódhoz, akármilyen vékony is legyél! Ha szeretnél pár kilót felszedni, ne a mozgást hagyd abba, hanem növeld a bevitt kalóriamennyiséget!

(KamaszPanasz)