/ TÁPLÁLKOZÁS / Ha gyorsan eszel, a tests...
  2012-05-17

Ha gyorsan eszel, a testsúlyod is gyarapodni fog

Azok a férfiak, akik gyorsan esznek nagyobb testtömeg indexszel (BMI) rendelkeznek, mint azok, akik lassan esznek. A férfiak a nőknél is gyorsabban esznek, míg az előbbiek 80 kalóriát fogyasztanak percenként, a nők csak 52 kalóriát.

- hirdetések -

A kutatások ezen kívül összefüggést mutattak ki az érzelmi nyugtalanság és a gyorsabb étkezés között is. Amikor érzékenyebb vagy, kevesebb figyelmet fordítasz arra, hogy mit eszel, mint normális esetben. Nyugodt körülmények között jobban átéled az étel által nyújtott élvezetet és ez ahhoz vezethet, hogy gyorsabban egyél. Ha gyorsan eszel, az idegvégződéseknek a gyomrodban nem lesz elég idejük arra, hogy érzékeljék, megtelt a hasad. Ha pedig többet eszel, az súlygyarapodáshoz vezet.

Mit tehetsz, hogy visszatartsd magad a habzsolástól?

  • falánkRelaxálj evés előtt. Amikor idegeskedsz, késztetést érezhetsz arra, hogy gyorsabban egyél. Ilyenkor emlékezz vissza egy vakációra, vagy egy kellemes dologra. Ezzel kicselezheted az elméd, és a stresszmentes hangok, ízek megnyugtatnak majd.
  • Használj kisebb kanalakat és villákat, így nem tudsz egyszerre olyan sok ételt a szádbs venni.
  • Ízleld meg alaposan a falatokat az első három rágás közben. Így az agyaddal könnyebben elhiteted, hogy a gyomrod már tele van.
  • Vedd az evőeszközöd az ügyetlenebb kezedbe (ha jobb kezes vagy tedd a bal kezedbe, és fordítva).
  • Igyál egy korty vizet a falatok között. Így nem leszel szomjas, és nem téveszted össze a dehidratációt az éhséggel.
  • Adagolj csípős öntetet, vagy fűszert az ételhez. Az ízek segítenek értesíteni az agyadat arról, hogy eszel. Ez abban is segít, hogy több folyadékot fogyassz közben.
  • Kerüld el a szénsavas üdítőket, mivel az ilyen italok egyik összetevőjük gátolja annak a kulcsfontosságú hormonunkat, amely a jóllakottság érzéséről tájékoztatja az agyunkat.

(Gy. Z.)

  Kapcsolódó cikkek