/ TÁPLÁLKOZÁS / Hizlaló őszi finom ételek
  2017-09-27

Hizlaló őszi finom ételek

Amikor megérkezik az ősz, sokan rávetik magukat a zsíros ételekre, mert úgy gondolják, hogy a szervezetük így hatékonyabban fog fűteni. Ha nem vagyunk óvatosak, akkor a kilók is könnyen felszaladhatnak.

- hirdetések -

Összeszedtük az ősz leghizlalóbb ételeit.

Pite veszedelem

Egyetlen húsos pitében akár több mint 1000 kalória is lehet. A kalóriaszám csökkentése érdekében ezért próbáld ki inkább a sültcsirkés szendvicset.

Hétvégi nassolás

A hétvégi kedvencek a chips, a sültkrumpli, a nachos, a pizza és a túlfűszerezett csirkeszárnyak nagyon sokak étrendjét elrontják. Ha nagy sportdrukker vagy, akkor lehet, hogy minden héten órákat töltesz a kanapén elterülve, így nem égeted el az extra kalóriákat, amiket a tv előtt ülve fogyasztasz. Próbáld ki az alábbi tippeket:

  • Chips helyett mártogass zöldségeket alacsony kalóriatartalmú szószba.
  • Egyél tányérból, ahelyett, hogy zacskóstul rontanál neki az ételeknek.

Disznóságok

A virslik, kolbászok, debreceni párosok is igen kalóriadús csemegék. Fogyassz kisebb adagokat.

Csúszós chilis bab

Egy tál chilis bab akár 500 kalóriát is tartalmazhat. Ugyanez igaz más, húsos pörköltekre, amik gyakran csak úgy tocsognak a zsírban. De ha kis adagot eszel, és sovány húsból készülnek sok babbal, zöldséggel, fűszerekkel, akkor nem kell tartanod a plusz kilóktól. Ha gyorsétteremben fogyasztod, vagy félkészen veszed boltban, ellenőrizd a csomagoláson lévő kalóriatáblázatot, mielőtt levennéd a polcról, vagy megrendelnéd.

Szezonális italok

Az üdítőitalok, a forró csoki, a puncs és a forralt bor gyors és egyszerű lehetőségei a nagy mennyiségű extra kalóriabevitelnek. Egy csésze otthon készített forró csoki (tejszínhab nélkül) 190 kalóriát tartalmaz.

  • Próbálj ki egy csésze forró zöld vagy ízesített teát cukor nélkül, ami antioxidánsokban gazdag és kalóriamentes.
  • Limitáld az édes üdítőket, igyál helyettük vizet.
  • Élvezd a ropogós almaszeleteket mindenféle szósz nélkül, hiszen így sokkal egészségesebbek, és a kalóriatartalmuk is alacsonyabb.

Csoki, cukor, rágó

Könnyen elcsábulhatsz egy nagy adag cukorka vagy egy tábla csoki láttán. De kevesen vannak, akik megállják és csak egy kockát esznek.

  • Pakold el az édességeket a látóteredből.
  • A nassolási vágyadat valami táplálóbbal elégítsd ki, mint például gyümölcsökkel, olajos magvakkal.
  • Ha valami édesre vágysz, válassz egy cukormentes, gyümölcsös rágót.

Töltelékek

A legtöbb töltelék magas zsírtartalmú összetevőket tartalmaz. A zsír miatt a töltelék is rémálom a diétázókra nézve.

  • Válassz alacsonyabb kalóriatartalmú töltelékeket, mint a zöldségek, gyümölcsök.
  • Maradjon az adagod kicsi, és próbálj meg ellenállni minden olyannak, ami zsíros.
  • Rágj lassan, hogy minden harapást élvezz, és hogy az agyadban is megszülessen a jóllakottság érzése.

Almás, diós és egyéb édes piték, sütik

Ezek az őszi kedvencek egészséges alapanyagokból indulnak, de mivel a vajas pitéhez liszt, édes töltelék, és tejszínhab is dukál, vagy esetleg egy kis fagyi, akkor már egy jókora kalóriabombával nézel szembe.

  • Hagyd ki a fagyit!
  • Csak nagyon vékony tejszínhabréteget engedj meg magadnak, vagy a legjobb, ha ezt is kihagyod.
  • Ha nem szeretnéd kihagyni a tejszínhabot és a fagyit, akkor csak egy szeletet egyél, hogy megúszd a fölös extra kalóriákat.

Sütőtökös desszertek

Sütőtöktorta, sajttorta, kenyérpuding. Sokféle elkészítési mód van az A-vitaminban gazdag sütőtök tálalására desszertként. Légy óvatos. Ha sok tejszínt és cukrot használsz, akkor közömbösíted a sütőtök előnyös tulajdonságait.

  • Próbáld ki tészta nélkül az alacsony zsírtartalmú sütőtök krémet, vagy sütőtökös muffint.
  • Élvezd a sütőtököt anélkül, hogy szabotálnád a derékbőségedet.

Mindent mértékkel

Csupán napi 100 extra kalória kell ahhoz, hogy egy év alatt 5 kilót szedj fel. A legjobb stratégia az egészség megőrzésére, ha kerülöd a súlyfelesleget. 

Ehhez pedig nem kell mást tenned, mint:

  • Ellenőrizd az adagok méretét.
  • Limitáld a cukros üdítőket és az alkoholt.
  • Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt, lehetőleg hozzáadott cukor és zsiradék nélkül!
  • Próbáljatok meg otthon az alacsony zsírtartalmú főzési technikákat, és helyettesítő megoldásokat alkalmazni.

(Sz.D.L., webmd.com)