Warning: simplexml_load_file(): https://www.webbeteg.hu/xml/rss_gyermekgyogyaszat.php:3: namespace error : xmlns:atom: ' https://www.w3.org/2005/Atom' is not a valid URI in /var/www/kamaszpanasz.hu/web/hir.php on line 2316

Warning: simplexml_load_file(): <rss version="2.0" xmlns:atom=" https://www.w3.org/2005/Atom"> in /var/www/kamaszpanasz.hu/web/hir.php on line 2316

Warning: simplexml_load_file(): ^ in /var/www/kamaszpanasz.hu/web/hir.php on line 2316
10 tipp a félévi bizonyítvány jegyeinek kijavítására
 / SZÜLŐKNEK / 10 tipp a félévi bizonyít...
  2015-01-17

10 tipp a félévi bizonyítvány jegyeinek kijavítására

Mindenkivel megtörténhet. Talán tisztában volt vele, hogy gyermekének gondjai vannak bizonyos tárgyakkal, és éppen ezért korrepetálásra is jár. De az is lehet, hogy sokkolja, amikor belenéz a félévi bizonyítványba, és kiderül, hogy nincs minden rendben. Pedig gyermeke eddig ezt állította, mikor Ön rákérdezett, mi újság van az iskolában.

- hirdetések -

A félévi bukás vagy egy-két jegyromlás bár csalódást keltő lehet, még nem a világ vége, és könnyen segíthetünk a gyermekünknek, hogy az év végi bizonyítvány jobban sikerüljön. Íme, néhány tipp, mellyel segíthet gyermekének kijavítani a félévi bizonyítványt.

1. Találjon valamit, amit megdicsérhet!

Hogyan segíthet gyermekének a tanulásban?Valószínűleg gyermeke számít arra, hogy Ön csalódott lesz, vagy leszidja. Bár minden bizonnyal dühös vagy csalódott, találjon valamit, amivel megdicsérheti. Lehet, hogy gyermeke javított a rajz vagy az ének jegyen, esetleg történelemből dicséretet is kapott. Jegyezze ezt meg neki, így motiválhatja, hiszen valószínűleg az önbizalma jelen pillanatban amúgy sincs a csúcson.

2. Dolgozzanak közösen a problémás tárgyakon!

Mondja el gyermekének, hogy segít, együtt tanul vele. Próbáljanak meg kitalálni egy stratégiát, amivel hatékonyabbá tehetik a tanulást. Racionális, elérhető célokat tűzzenek ki a második félévre! A külön tanár jó megoldás lehet, bár nem minden gyermek szereti. Kezdetnek az is jó, ha beszél a tanárokkal az iskolában, és érdeklődik a lehetséges alternatívákról.

3. Beszéljen a kamasz tanáraival!

A probléma nem oldódik meg, ha homokba dugjuk a fejünket, de azzal sem, ha a tanárokat hibáztatjuk. Kérjen időpontot, és menjen el egy-egy fogadóórára a gyermeke tanáraihoz. Beszéljen velük, és kérdezze meg, hogy mi állhat a rossz jegyek hátterében. Lehet, hogy gyermeke nem készít házi feladatot, vagy túlizgulja a dolgozatot, esetleg bizonyos témaköröket nem ért, vagy gondja van a memorizálással.

Egy tanár másképp látja a diákot, mint Ön a gyermekét. A különböző perspektívák segítenek, hogy a leghatékonyabb megoldást találják meg a gyermek teljesítményének javítására.

4. Legyen rendszeres tanuló-idő!

Sokszor az is hasznos lehet, ha minden nap fél órát a gyermekével tanul, kikérdezi és segít. Beszéljenek meg egy időpontot. Így minden este le tud ülni a gyermekével: kérdezze ki, ismételjenek, beszéljék át a problémát okozó témát! Ezek a tanuló-idők azonban könnyen fordulhatnak veszekedésbe, ügyeljen arra, hogy ne szidja a gyermekét. Motiválja gyermekét, hiszen minden kezdet nehéz. Ha úgy érzi, Ön nem tud segíteni, kérjen segítséget mástól!

5. Találják ki, mi a kamasz számára legmegfelelőbb tanulási stílus!

Minden gyermek máshogy tanul. Van, aki vizuális, és van, aki hallás alapján jegyzi meg a dolgokat. Fedezzék fel, hogy a gyermeke miként tud a leghatékonyabban tanulni. Így már sokkal könnyebb lesz a megfelelő stratégiát kitalálni. Tájékoztassa gyermeke tanárait is, így ők is könnyebben és hatékonyabban tudnak majd foglalkozni vele.

6. Tanulási nehézségek

Hogyan segítsünk a gyerekünknek tanulni?
A záróvizsgákra, az érettségire történő felkészülés igen nagymértékű szorongást, izgalmat, idegeskedést tud okozni a középiskolásoknak. Habár a gyerek saját felelőssége, hogy megfelelően felkészüljön, tanuljon a vizsgáira, azért a szülő is sokat segíthet gyermekének, hogy eredményes legyen a vizsga.

Tovább a cikkhez

Ha úgy érzi, hogy gyermeke valamilyen tanulási nehézséggel (például diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia vagy hiperaktív figyelemzavar) küzd, ne habozzon, vizsgáltassa meg. A tanulási nehézség semmit nem von le gyermeke intelligenciájából, és megfelelő módszerekkel kezelve a gyermeke ugyanolyan teljesítményt hozhat, mint azok a társai, aki nem küzdenek efféle nehézségekkel.

7. Motiváció

Mindig keressen és találjon alkalmat a gyermeke motiválására. A büntetés és a szidás soha nem vezet eredményre. A számítógéptől való eltiltás sem vezet jóra, inkább találjon olyan programot vagy játékot, amely szórakoztató módon segíthet a gyermekének a tanulásban. Találja ki, hogy mivel jutalmazza, ha sikerül javítania, ahelyett, hogy a gyengébb eredmények miatt büntetné.

8. A testmozgás is fontos

Ha egész nap a könyv felett görnyed a gyermeke az iskolában, és otthon is csak a tanulásra van 'kényszerítve', az nem biztos, hogy a legjobbat hozza ki belőle. Figyeljen arra, hogy gyermeke testmozgással is töltsön időt. Írassa be valamilyen edzésre, vagy menjenek el együtt sétálni. A mozgás felpörgeti a szellemi teljesítményt, így a gyermeke nem csak egészségesebb lesz, de a teljesítménye is javulni fog.

9. Nézzék át a kamasz időbeosztását!

Tanulmányozza át a gyermeke időbeosztását. Lehetséges, hogy a rengeteg klub, sportolás, verseny,  zongoraóra, és egyéb elfoglaltság a gyermek tanulási teljesítményének rovására megy? A szabadidő nagy kincs, és mindenkinek szüksége van időnként egy kis kikapcsolódásra.

10. Mindig dicsérje meg gyermekét!

Amikor csak lehet, mindig dicsérje meg a kamaszt, és értékelje az igyekezetét. Sokszor egy jó szó többet ér, mint a noszogatás és a könyv felett ülés. Jutalmazza meg gyermekét az igyekezete miatt, (például, ha javít a matekjegyén vagy esetleg egy jó jegyet hoz haza, de ugyanez igaz az iskolán kívüli tevékenységekre is) vigye el a kedvenc helyére, vagy főzzön neki valami különlegeset!

(Gy. R. - healthcentral)