/ SULI / Ha megbuktál a suliban - ...
  2016-06-14

Ha megbuktál a suliban - 7 tipp a könnyebb feldolgozáshoz

A bukás utáni érzelmi felépülés néha komolyabb kihívást jelenthet, mint megismételni az adott évet. Nagyon keményen dolgoztál az egész év folyamán, és hopsz, hirtelen az összes befektetett időd és energiád kárba veszett. Sokaknak a bukás aláássa az önbizalmát és még nehezebbé teszi, hogy később továbblépjenek. A legjobb dolog, amit egy bukás után tehetsz, hogy vársz, hogy felépülj. Nem csak te leszel ettől erősebb és elszántabb a jövőben, de még a jegyeid is javuló tendenciát fognak mutatni.

Vedd magad körül pozitív emberekkel

Bukás után úgy érezheted, elszigetelődtél a többiektől, és gyakorlatilag nem teszel mást, mint az önsajnálatban dagonyázol. Most van arra szükséged, hogy pozitív gondolkodásmódú emberekkel vedd magadat körül - jobban, mint valaha. Szervezz egy bulis éjszakát a haverokkal vagy egyszerűen tölts időt a családoddal. Nem probléma, ha most rájuk támaszkodsz. Azzal, hogy a történteket, és az arról alkotott gondolataidat szavakba öntöd, vagy csak egy rövid időre eltereled a figyelmedet a szomorú tényről, csökkenteni fogod magadban a rossz érzéseket, ezzel a felépülés útjára léphetsz.

- hirdetések -

Beszélj valakivel, aki korábban már szintén megbukott

Az egyik legrosszabb érzés, ami bukás után érhet, hogy te vagy az egyetlen. Először is tudd, mindenki megbukik valamiben, általában több dologban is az életük során. Keress valaki olyat, aki már átélt hasonlót, vagy elkövetett valamilyen komolyabb problémát, melynek hatása volt az életére és a jövőjére. Amint rádöbbensz, hogy nem vagy egyedül, és még nem érkezett el a világvége, jobban fogod érezni magadat. 

Készíts tervet!

Mi van akkor, ha megbuktál? Ez még önmagában egyáltalán nem jelenti azt, hogy ez még egyszer elő fog fordulni. A bukás gyakran azokat az érzéseket válthatja ki benned, hogy elveszett, és dekoncentrált vagy. Ezeken a felmerülő érzéseken való gondolkodás során, túlzottan sok idő jut arra, hogy a gyengeségeiden rágódj. Ehelyett koncentrálj azokra a dolgokra, amelyek a leginkább számítanak, és ami a legfontosabb, hogy jobban teljesíts következő alkalommal. Írd le pontosan, szóról-szóra, mit rontottál el és min kell változtatnod annak érdekében, hogy jobban teljesíts a jövőben. Egy terv fejleszti az önbizalmadat és új célt tűz ki eléd.

Ne hasonlítsd magadat a többiekhez!

Az érzéseid így is eléggé negatívak, semmi szükség arra, hogy összehasonlítsd magadat azokkal a diákokkal, akik átmentek, és veled ellentétben nem buktak meg. Csakis magaddal foglalkozz! Bár eddig nem alakultak jól a dolgok, következő alkalommal jobban fogsz teljesíteni! Emlékezz, azok a diákok, akik átmentek a vizsgán, szintén megküzdöttek a saját démonjaikkal!

Csinálj valamit, ami megnyugtat!

Minden egyes alkalommal, amikor rád tör a feszültség a bukásod miatt, azonnal kezdj el valami olyan dolgot csinálni, ami megnyugtat. Mindegy mit választasz, a lényeg, hogy az adott tevékenységnek 100%-ig le kell kötnie téged, a teljes figyelmedet igénybe kell, vegye! Néhány diák meditálásba, illetve jógázásba kezd. Mások egy hobbira, vagy edzésre összpontosítanak. Válassz valami olyat, ami eltereli a figyelmedet és lenyugtat. Sokkal jobban fogod érezni magadat és hosszútávon ez a bizonyos feszültség is ritkábban fog jelentkezni.

Csinálj valami olyat, amiben jó vagy

Az érzelmeidnek valamilyen löketre van szükségük, hogy a gyógyulás folyamata könnyebben menjen. Milyen jobb módja van ennek, mintha valami olyannal töltöd az idődet, amiben jó vagy? Tölts több időt olyan tevékenységgel, amiben sikereket érsz el! Ez arra fog emlékeztetni, hogy a tény, miszerint megbuktál, nem határozhat meg téged önmagában! Még mindig sikeres vagy, csak volt egy kis kisiklásod, mint bárki másnak.

Jegyzeteld a pozitív tulajdonságaidat!

A bukás gyakran előidézheti a negatív gondolkodásmód túltengését. Folyamatosan a következő jelzőkkel fogod illetni magad: nem elég jó, hibás, hülye, alkalmatlan. Most állj le! Készíts egy listát melyen csak és kizárólag a pozitív tulajdonságaid szerepelnek, és ismételgesd őket minden egyes alkalommal, amikor elkezdenél rágódni a negatív gondolatokon. Ha magadnak nem megy, megkérheted egy barátodat, hogy jegyzeteljen helyetted.

Rengeteg bukáson fogsz még keresztülmenni az életed során. Ne hagyd, hogy egyetlen osztály ismétlése negatív örvénybe terelje az érzelmeidet! Pihenj egy kicsit és adj magadnak időt a felépülés érdekben! Csak így fogsz tudni sikerrel teljesíteni az új tanévben!

(GY.P.F. - allwomenstalk)