/ MOZGÁS / Miért jó a pilates?
  2017-10-17

Miért jó a pilates?

Hazánkban népszerű sporttá vált az utóbbi években a pilates. Ám ez nem csak egy egyszerű testedzés, hanem egyben remek lehetőség is a kikapcsolódásra.

- hirdetések -

Mi az a pilates?

Íme, egy összefoglaló a pilatesről, é s mindenről, amit erről a fitness módszerről tudni érdemes.Próbáld ki a pilatest!

A pilatest Joseph Pilates alkotta meg Németországban, a múlt század elején. Pilates gyermekkora óta súlyos ízületi panaszokkal és asztmával küzdött, ám ennek ellenére egész életében aktívan sportolt. Angliába költözött, majd a Man szigetekre kellett utaznia a világháború miatt, és itt megkezdte a módszer kialakítását.

A pilates gyakorlatok fő célja, hogy a test és a lélek összehangoltan dolgozzon,  az alábbi 6 fő elv alapján:

  • Koncentráció – A gyakorlatokat kellő figyelemmel kell végezni.
  • Irányítás - Mozgások összehangolása, a légzés összehangolása a gyakorlatokkal.
  • Központosítás - Pilates szerint minden mozgásnak a test erőközpontjából kell kiindulnia (a hát-alhasi rész)
  • Áramlás, ütem - Minden gyakorlatnak külön üteme, lüktetése van.
  • Pontosság - A gyakorlatok minél pontosabb végrehajtása, lassú, egyenletes mozdulatokkal.

Pilates New Yorkban nyitotta meg az első stúdióját, ahol táncosoknak tartott órát. Ezek az emberek hihetetlen ruganyosságra tettek szert rövid idő alatt, illetve az erőnlétük is sokkal jobb lett.

Hogyan kell végezni a pilatest?

A pilates gyakorlatok lényege tehát a finom, lassú, pontos mozgás. A gyakorlatokat legtöbbször a földön kell végrehajtani, matracon vagy egy törölközőn. Érdemes tükör előtt csinálni, hiszen így láthatóak a hibák, és könnyebben ki lehet őket javítani.

Az óra végén relaxációs gyakorlatok vannak, amelyek segítenek ellazulni. 10-20 alkalom után már látható az eredmény, a test szép lassan átalakul, kecsesebb formásabb lesz. A kismamáknak vagy a férfiaknak sem kell megijedniük, ez a módszer nekik is ajánlott.

Öltözzünk kényelmesen az órára, semmiképpen ne vegyünk fel szűk ruhákat. Általában cipő sem kell, egy zokni bőven elég (de aki szeretne, mezítláb is lehet).

Kinek ajánlott a pilates?

Jóga, edzés a testnek és a léleknek
Külső szemlélőként azt is gondolhatnánk, hogy ez nem igazán mozgás, sokkal inkább lazítás és sok-sok légzés, semmi több. Ám akik rendszeresen űzik ezt a sportágat vagy inkább mozgásformát, sokszor éreznek izomlázat, izomfáradtságot edzés után. Vajon miért lehet?

Tovább a cikkhez

A pilates nem megerőltető mozgás, nem okoz heves szívdobogást, a gyakorlatok könnyedén elvégezhetőek. Az egész nap szellemi munkát végző, egy helyben dolgozó embereknek kifejezetten jó mozgásforma, illetve azoknak is, akik valamiféle sérülésből épülnek fel. A stresszkezelésre is kiváló, ha már próbáltad a jógát, bizonyára ez is tetszeni fog.

Hazánkban a legtöbb fitnesz-terem vagy wellness központ már kínál pilates órákat. Keresgélj az interneten a legközelebbi edzőteremért, és az órarendekért.

(GY. R.)