/ LÉLEK / 9 módszer, hogy megszabad...
  2016-01-14

9 módszer, hogy megszabadulj a negatív érzésektől

Talán nehéz elhinni, de az érzések szokásokká válhatnak, ha sokat ismételjük őket, így a negatív érzések és gondolatok is beépülhetnek a mindennapjainkba. Hogy megállítsd ezek elmérgesedését, meg kell tanulnod kezelni a negatív hatásokat.

- hirdetések -

Úgy érzed, mindig történik veled valami, amiért utálod a világot? Könnyen felidegesíted magadat és ingerült vagy másokkal? Ha a fenti kérdések egyikére is igennel válaszoltál, valószínűleg a negatív érzelmeid hatása alá kerültél.

1. Ne keress indokot a rosszkedvre!

Mindenekelőtt abba kell hagynod a rosszkedved folytonos megindokolását! Ne hidd azt, hogy okod 9 módszer, hogy megszabadulj a negatív érzésektőlvan negatívnak lenni, mert nincs. Az egyetlen ember, aki felelős az érzelmeidért, az te vagy! Ugye te sem akarsz besavanyodott öregemberré válni, aki mindig csak a rossz dolgokon kesereg? Ha végre nem keresel indokot a rosszkedvre, nem lesz okod mérgesnek lenni, és több ember fog majd közeledni hozzád.

2. Nincs több kifogás!

Akár megpróbálod racionálisan megindokolni a tetteidet és szavakba öntöd a dühödet, akár azt magyarázod, hogy mások miért érdemlik meg a haragodat, mindkét esetben társadalmilag elfogadható magyarázatot szeretnél keresni a viselkedésedre. Csakhogy ezek nem mindig elfogadható kifogások, ráadásul közben csak a negatív érzelmeidet tüzeled fel. Ne csinálj magadból áldozatot, inkább gondold át, hogy van-e valós okod a haragra!

3. Vállald a felelősséget!

Itt az idő, hogy felelősséget vállalj magadért és a tetteidért. Így megszüntetheted a negatív érzések hatalmát magad felett. Ezek a te problémáid és tetteid, ne okolj másokat! Az, hogy képes vagy belátni, hogy te magad vagy felelős azért, amit teszel, nagyon fontos része a felnőtté válásnak.

4. Emelkedj felül másokon!

Természetesen nem mindig könnyű az érzelmeidet kontrollálni és a tetteidért felelősséget vállalni, különösen, ha valaki bántón viselkedik veled, de ne törődj túl sokat azzal, hogy mit gondolnak rólad mások. Semmiképp ne adj másoknak ekkora hatalmat!

Ne hagyd, hogy mások negatív véleménye határozza meg az énképed! Ha mások kritikái alapján határozod meg magad, arra valószínűleg dühvel és szégyenkezéssel fogsz reagálni, és akár még a keserű önsajnálatig vagy depresszióig is eljuthatsz. Te vagy a megalkotója a saját önképednek és önértékelésednek, ne érdekeljen, hogy mit gondolnak mások! Hidd el, így sokkal boldogabb leszel.

5. Hagyj fel a negatív szokásokkal, kerüld a negatív személyeket!

Bizonyos szokások vagy személyek nagyon lehangolóak tudnak lenni, ezért próbáld meg őket kiiktatni az életedből. Ne lógj olyanokkal, akik folyton panaszkodnak, negatívak! Vedd körül magad pozitív emberekkel, akik örömet visznek az életedbe – meg fogsz lepődni, milyen hamar átragad a hangulatuk rád is. Vigyázz arra is, hogy ne váljon szokásoddá semmi, ami dühössé és levertté tesz.

6. Gondolkozz, mielőtt beszélsz!

Van néhány kérdés, amit fel kell tenned magadnak, mielőtt még negatívan reagálnál, és passzív-agresszív módon válaszolnál valamire: Biztosan ezt akarod tenni? Tényleg ilyen súlyos a helyzet? Megéri egyáltalán ezen a dolgon így felbosszantani magad? Valóban hibás a másik, vagy csak te gondolod úgy? Mi lehet a következménye, ha elveszted az önuralmadat? Érdemes ezért tönkretenni egy barátságot?

Ezek a legfontosabb kérdések, amit fel kell tenned magadnak, mielőtt negatívan reagálsz valamire. Még biztosan hálás leszel magadnak azért, hogy gondolkodtál a válaszadás előtt. A végén még azt is elfelejted, hogy miért voltál mérges.

7. Légy hálás!

Ahelyett, hogy azzal törődnél, hogy mi minden rossz van az életedben, inkább légy hálás! Melyek azok a dolgok vagy emberek, amikért vagy akikért köszönettel tartozol? Kezdd el az életedet a pozitív, és ne a negatív oldaláról szemlélni! Ez úgy válhat szokásoddá, ha minden nap legalább egy olyan dologra gondolsz, amiért hálás lehetsz.

8. Képes vagy rá!

Egyszerű azt mondani valamire, hogy nem tudod megcsinálni – akkor is, ha a negatív gondolatok elhessegetéséről van szó. A szavaid aztán beteljesednek: nem tudod, mert azt mondod, hogy nem tudod. Ne állíts korlátokat magad elé, hanem mondd azt: képes vagyok rá!

9. Engedd el!

A legfontosabb az, hogy elengedd a negatív érzéseidet! Magadban tartani majd keseregni szinte minden szerencsétlen(nek tűnő) pillanatban, egyáltalán nem egészséges, sőt. A negatív emberek nagy része egyszerűen nem képes máshogy érezni és nem is elégedettek, hacsak nincs valami, amin kesereghetnének. Ilyenné akarsz válni? Inkább hagyd. Csak engedd el.

(B.Cs. - lifehack)