/ LÉLEK / Mit kezdjek az indulataim...
  2016-04-04

Mit kezdjek az indulataimmal?

Mi a teendő, ha úgy érzed, a hangulatingadozásaid fölött nem tudsz uralkodni? Az egyik pillanatban még nincs semmi gond, aztán hirtelen elönt a düh? Válogatás a KamaszPanasz Szakértő válaszol rovatából.
 Indulatok - mit tegyek?

Akad egy-két dolog, amit szívesen kiiktatnék az életemből, úgy mint: hirtelen türelmetlen és dühös leszek, teljesen elvesztem az érdeklődésemet minden iránt, és elegem van mindenből, ami körülvesz, míg máskor homlok egyenest az ellenkezője: a mennyekben kószálok, gondtalan vagyok és elégedett a világgal. Nem tudom, mi lehet a gubanc velem, már roppant módon idegesít, mert ez nagyon nem én vagyok.
Nagyon zavar, hogy egyszer fellángolok valami iránt - pl. hobbi, testedzés stb.-, pár nap múlva pedig abbahagyom. Egyik pillanatban heavy metalt hallgatok teljes hangerőn, a másik pillanatban már jógázok és meditálok.

Egyáltalán nem értem önmagam, még a lányokkal is így vagyok. Amint összejövök valakivel, aki szimpatikus, azonnal "megunom", és valahogy próbálok kiutat keresni... Általában nagyon, de nagyon higgadt ember vagyok, de egy apróság is iszonyatosan ki tud hozni a sodromból. És ezen most változtatni szeretnék.... elegem van már

- hirdetések -

Kedves Levélíró!

A serdülőkorban nem ritka az általad leírt hangulatingadozás, és az sem ritka, hogy gyorsan változik, mit is szeretünk csinálni, milyenek vagyunk éppen. A kamaszkor egyik nagy feladata, hogy kialakítsuk saját identitásunkat, azaz azt, hogy kik is vagyunk mi, mit szeretünk csinálni, milyen dolgokat tartunk fontosnak, milyen elvek szerint élünk. Ebben az önmagunk keresésében pedig jó, hogyha több dolgot is kipróbálunk, jógázunk, heavy metált hallgatunk, vagy akár elkezdünk sakkozni.

Minél több mindent kipróbálunk, annál könnyebben megtaláljuk, mi az ami „fekszik” nekünk, mi az, amit önmagunkhoz illőnek tartunk. A hirtelen indulatkitörések, türelmetlenség eredhet belső lelki feszültségekből, melyeket hatékonyan lehet csökkenteni relaxációs technikákkal, jógával, meditációval. A neten találhatsz különböző, letölthető relaxációs hanganyagokat, szövegeket, alkalmazd ezeket kétszer egy nap, rendszeresen, és írd is le mindig, milyen hatásokat tapasztaltál, mit éreztél, ez segít, hogy követni tudd a változásokat!

Kitartás!

(KamaszPanasz - Ujpál Zsófia, pszichológus)