/ DROG, CIGI, ALKOHOL / Az ecstasy ölni is képes
  2015-11-22

Az ecstasy ölni is képes

Egy féktelen buli alkalmával lehetséges, hogy megkínálnak ectasy-val. Azonban nem árt, ha tudod, az életeddel játszol, ha igent mondasz rá! Milyen hatásokra, mellékhatásokra, kockázatokra számíthat, aki ecstasyt vesz be?

- hirdetések -

Mi is az ecstasy?

Az ecstasy egy szintetikusan előállított, illegális kábítószer. Hatóanyagának kémiai megnevezése: 3,4-metiléndioxi-metamfetamin, rövidebben MDMA (más nevei: XTC, X, Adam, E, Roll, A, 007). A vegyület közismerten stimuláló hatású, és a drog elfogyasztása általában hallucinációkat okoz. Az ecstasy a tinik és fiatal felnőttek körében igen népszerű, egyes klubokban, koncerteken, „rave” partikon gyakran előkerül.

A pirulát a fiatalok azért veszik be, hogy jókedvűek és energikusak maradjanak a buli végéig, de nem számolnak a kábítószerezés veszélyeivel. Napmint nap rengetegen kerülnek a sürgősségi osztályra a parti-drog miatt.ecstasy

Hogyan használják?

Lenyelve (tablettaként) vagy felszippantva (por formájában).

Az ecstasy hatásai

Az ecstasy egyszerre hallucinogén és stimuláló hatású kábítószer. A felhasználót a tabletta bevétele után kellemes érzések és kitörő öröm töltik el, de az ecstasy más érzelmeket is – legyenek azok negatívak vagy pozitívak – felerősít. A drog körülbelül 6 órán át fejti ki hatását.

A szervezetben végbemenő változások a következők:a szívritmus felgyorsul, a száj kiszárad, a fogyasztó fogait összeszorítja, látása elhomályosul, didereg, verejtékezik vagy émelyeg. Néhány felhasználó zavartnak, kétségbeesettnek érezheti magát, mások azt hiszik, hogy valaki üldözi őket (paranoiás állapot). Az ecstasy károsíthatja az agysejteket, melyek a gondolkodásban és a memória megőrzésében játszanak szerepet.

Az ecstasy másik veszélyes hatása, hogy bevétele után az ember nem érez fáradtságot, így táncolás vagy más fizikai igénybevétel során a test túlhevülhet, és ez izombántalmakhoz, vese-, máj-, vagy szívelégtelenséghez, legrosszabb esetben pedig halálhoz vezethet.  

(M. N., kidshealth.org)