/ TEST / Így növeld a mellméretede...
  2016-05-12

Így növeld a mellméretedet természetes módon

Vannak olyan lányok, akik elégedettek a mellükkel, mások azonban szeretnék, ha dúsabb idomaik lennének. Jó hír, hogy a megfelelő edzés és étrend természetes úton növelheti a melleid méretét. Sajnos azonban ezek a technikák csak minimális növekedést eredményezhetnek.

A tudományos háttér...

Először is meg kell értened a mellnövekedés mögött húzódó tudományt. A John Hopkins Egyetem szakemberei szerint a mellnövekedés hátterében a mell kötőszövetében bekövetkező zsírmennyiség növekedés áll – ami gyakran az emelkedett ösztrogén kiválasztásnak köszönhető.

- hirdetések -

Bár nincsenek izmok a mellben, az Amerikai Sport Orvostani Főiskola szerint a mellek körül elhelyezkedő mellizom növelésével növekedhet valamennyivel a mellméret, bár általában ez a változás elhanyagolható mértékű. Menstruáció ideje alatt a hormonszint változása is okozhat mellnövekedést, de mivel ez csak ideiglenes állapot, nem marad így hosszabb ideig.

Energiaegyensúly: figyelj oda rá, ha fogyni szeretnél

Meg kell találni az egyensúlyt a bevitt és a test működéséhez szükséges kalóriamennyiség között. Ha több kalóriát viszel be, akkor az növelheti a melled méretét, ugyanis a felesleges kalória ilyenkor zsírként raktározódik el - ami a mellszövet legfőbb alkotóeleme.

Valójában azonban, ha több kalóriát viszel be, mint amire a testednek szüksége van, akkor szinte lehetetlen, hogy az a zsír célzottan csak a melledre menjen. Így ez a módszer a mellméret nem jelentős növelése mellett hízáshoz vezet, ami pedig hozzájárulhat számos súlyos krónikus betegségekhez, mint például a cukorbetegséghez, magas vérnyomáshoz és a rák egyes típusaihoz. A kockázatok miatt a szakemberek erősen ellenzik, hogy kizárólag azért hízz, hogy a mellméretedet növeld.

Maradj fitt!

Míg a hízás nem segíti elő a mell növekedését, a mögöttes izmok növelésével hatékonyabban lehet eredményt elérni. A legjobb eredmény érdekében a szakemberek arra bátorítják a nőket, hogy próbálják ki a súlyzós edzéseket, amelyek a mellizmot veszik célba. Heti két-három alkalom egy egy héten már elegendő a megfelelő és látványos eredményért!

S.C. (livestrong.com)