/ TÁPLÁLKOZÁS / 7 lépés, melyet követve e...
  2015-12-22

7 lépés, melyet követve egészséges lehet a karácsonyi vacsid

Végre kialakítottad a számodra megfelelő étrendet, rájöttél, hogy a cukor-, glutén- és tejtermék bevitel csökkentésével olyan tested lehet mint egy szupersztárnak. Aztán jön a karácsony...

A karácsonyi vacsora során otthon és a nagyinál is minden olyan finomságot látni fogsz az asztalon, amit kívánnál, szóval érdemes odafigyelned, hogy ne rombold le azt, amiért az elmúlt hetekben, hónapokban megdolgoztál!

- hirdetések -

Emlékezz, az nem megoldás, hogy semmiből sem eszel, mert ez esetben nem tudnád megfelelően élvezni a karácsonyt. Segítünk neked abban, hogyan találd meg az egészséges átmenetet.

1. Kezdd a napodat 1 liter vízzel, amint felkelsz

A hidratáció elősegíti és szabályozza a veséd, illetve májad által végzett méregtelenítést. Ne hagyj fel az ivással a nap hátralévő részében sem!

2. Készíts egy egészséges reggelit tojásból és quinoából

Ez a kombináció nem csak telíteni fog, de segít is abban, hogy stabil legyen a vércukorszinted a nap folyamán. Ezáltal a karácsonyi vacsorán kis adagokban megkóstolhatsz mindent, így elkerülöd azt, hogy túlzabáld magadat.

3. Vidd magaddal a kedvenc salátádat és egy tábla étcsokit

Ajánld fel a nagyszülőknek, nagynéniknek - bárkinél is legyen a családi összejövetel -, hogy besegítesz a főzésben, és te is viszel valamit! A lényeg az, hogy nem sunyiban, zárt ajtók mögött kell megenned, hanem felajánlhatod a közösbe, ahol az elvegyül majd az ételrengetegben. Senkinek sem kell tudnia, hogy azért hoztad, mert egészséges!

4. Figyelj az italodra

Figyelj arra, mit és mennyit iszol. Szépen lassan kortyolgasd el a karácsonyi teádat, vagy a rostos gyümölcslevedet - ezt esetleg higítsd fel szódával, hogy bűntudat nélkül fogyaszthasd!

5. Menj el sétálni vacsora után

Vagy szimplán játssz a rokon gyerekekkel, amíg mindenki más pihen. A lényeg az, hogy az evés utáni időszakban semmiképp se süppedj bele valamelyik fotelba, és pláne ne feküdj le a TV elé, mert ez a legrosszabb, amit magaddal tehetsz.

6. A célod legyen a visszafogottság

Annak tudatában, hogy követted az előző lépéseket, nyugodt szívvel fogyaszthatod a többi finom ételt, csak figyelj oda, hogy ne ess túlzásokba! Bármi is az, amit karácsony napján el akarsz fogyasztani, tedd magadévá, csak figyelj arra, hogy a következő napokban legyél visszafogottabb.

7. Érezd jól magadat

Utóbbi lépések után már csak egy dolgod van, ne feledd, hogy valójában mi a legfontosabb: élvezd a családoddal együtt töltött időt!

(Gy.P.F.)