/ TÁPLÁLKOZÁS / Egészséges vacsorák 20 pe...
  2016-12-09

Egészséges vacsorák 20 perc alatt

Nincs túl sok időd egy vacsora elkészítéséhez, mégis szeretnél egészséges és meleg ételt enni? Rengeteg otthon is elkészíthető étel közül választhatsz, amihez mindössze 20 perc főzésre van szükség. Igaz, hogy nem lesz egy hétfogásos vacsora, de ha valami gyorsan elkészíthető ételt keresel egy kimerítő nap után, akkor receptjeink között biztosan találsz megfelelőt!

- hirdetések -

Baconos-tejszínes spagetti

  • Vegyél elő a hűtőből néhány bacont, tedd egy serpenyőbe, és süsd ropogósra, majd szedd ki és papírtörlőn csepegtesd le!Egészséges vacsorák 20 perc alatt
  • Tedd a spagetti tésztát egy nagy lábas forrásban lévő vízbe, és kb. 8 perc alatt főzd félkeményre.
  • Közben 4 tojást és egy kis doboz tejszínt keverj össze ízlés szerinti sóval és borssal, valamint parmezánnal.
  • Egy gerezd fokhagymát futtass meg a szalonna zsírjában!
  • Szűrd le a spagettit, majd tedd azt a serpenyőbe és öntsd hozzá a tejszínes szószt és a sült szalonnát. Az egészet keverd össze, majd egy kis sajttal megszórva tálalhatod is.

Grillezett hal kuszkusszal

  • Forrósíts fel egy serpenyőt!
  • Eközben rakd a kuszkuszt egy tálba, majd öntsd rá a vízforraló kannából a dobozon található elkészítési javaslatban megadott mennyiségű, forrásban lévő vizet. Fedd le a tálat egy tányérral, és hagyd 10-15 percig gőzölögni.
  • Tegyél egy halfilét a serpenyőbe, permetezz rá olíva olajat, fűszerezd ízlés szerint, és süsd meg mindkét oldalán!
  • Amíg a hal sül, vagdoss fel egy maréknyi friss petrezselymet és keverj össze 1 teáskanál zöld pestót 2 teáskanál tejföllel.
  • Keverd a kuszkuszhoz a petrezselymet. A hallal és a pestoszósszal tálald!

Zöldségomlett

  • Törj fel 2 tojást egy tálba, adj hozzá kis tejet, és verd fel.
  • Melegíts fel kis olíva olajat egy kisebb serpenyőben, majd vágj kockákra és adj hozzá fél hagymát, fél zöldpaprikát és fél cukkinit. Süsd kb. 5 percig, amíg a zöldségek meg nem puhulnak, azután öntsd bele a tojást.
  • Süsd, ameddig az alja egy kis színt nem kap, utána szórj rá egy marék sajtot, és hajtsd félbe az omlettet. Süsd még nagyjából egy percig, utána tálald.

Csirkés pita

  • Keverj össze egy tálban fél teáskanál kurkumát, fél lime kifacsart levét, 1 csipet chillipelyhet, egy kis sót és egy kis frissen őrölt borsot. Vágj csíkokra egy csirkemellet, tedd a tálba, és panírozd be a keverékkel.
  • Melegíts fel egy kis olíva olajat egy kisebb serpenyőben, és süsd meg benne a csirkét alacsony lángon, amíg jól át nem sül.
  • Közben keverj össze 1 evőkanál natur joghurtot 1 evőkanál kockákra vágott uborkával és 1 evőkanál frissen felvágott mentával.
  • Rakj egy pitát egy másik serpenyőbe, melegítsd át, és óvatosan vágd félbe. Töltsd bele a csirkét, majd kend a tetejére a joghurtos köretet. Salátával tálald!

Mind a négy vacsoraötlet elkészíthető legfeljebb 20 perc alatt, így többé nem kell vajas kenyeret enned, ha nincs túl sok időd.

(B. Zs. - studentcook)