/ TÁPLÁLKOZÁS / Mit ne egyél vacsorára?
  2016-08-15

Mit ne egyél vacsorára?

Már várod az esti vacsorát, de még nem tudod, hogy mit egyél? Nos, azt nem tudjuk, hogy mi a kedvenced, de abban segíthetünk, hogy mit ne egyél. Íme, a 9 leginkább hizlaló fogás, ami eléd kerülhet.

Napjainkban az egyik legnagyobb probléma az ételekkel bevitt hatalmas zsír- és sófelesleg, valamint a különböző fűszerek és ízfokozók nagymértékű fogyasztása. 

- hirdetések -

A 9 leghizlalóbb étel vacsorára

1. Rögtön az elsők között szerepel a „jóféle” kínai sült-tészta, bőséges feltéttel. Tápértéke 638 kcal, tésztanátriumtartalma pedig 380 mg. Nos, ez több, mint a normál napi mennyiség.

2. A gyorséttermi menük. Extra baconos hamburger sült krumplival. Tápértékek: csak a hamburger 12 g telített zsírsavat tartalmaz, valamint 685 kalóriát. Egy nagy adag sült krumpli 480 kcal. Így összesen 1165 kcal, ami több, mint a fele a felnőttek számára ajánlott napi 2000 kalóriás limitnek - és ezt csak egyetlen étkezés.

3. Húsevők kedvence: sült bárányborda, fokhagymás tört burgonyával, szósszal és zöldségkörettel. A menü tápértéke: 680 kcal, 19 g telített zsírsav és 230 mg nátrium. Oké, kétségtelenül finom, de ne estére fogyaszd és próbálj fél adagot rendelni, vagy készíteni!

4. Mindenki kedvence a pizza, finom tésztával és vegyes feltéttel. Akad ugyan egészséges összetevője (zöldségek, saláta, stb.), de a húsos pizzák hozzájárulhatnak a zsírfelesleged növeléséhez. Tápértékek: 355 kcal, 11 g zsír, 1226 mg nátrium – ez bizony nem kevés.

5. Más tésztás étel is könnyen tányérunkra kerülhet. Például egy finom pesto szószos vagy tejszínes penne tészta. Az igaz, hogy finom és egészséges olívaolajjal készül, de a szósz alkotóeleme lehet a zsíros tejszín is, ami miatt az étel könnyen túllóghat a napi limiten. Számszerűsítve: 1350 kcal, 49 g zsír, 1920 mg nátrium.

6. A másik népszerű tésztaféleség a pasta carbonara. Sok hússal, valamint zsíros, tejszínes szósszal és sajttal igazi kalóriabomba. Adatok: 735 kcal, 34 g zsír.

7. Tenger gyümölcsei csemegék: vegyes tengeri finomságok és egy jó adag tészta együttese, sok sajttal, szósszal és más kalóriadús ínyencséggel vegyítve, felér egy napi szükséges kalória mennyiséggel. Tápérték: 1790 kcal, 53 g zsír és 2440 mg nátrium.

Reggeli egészségesen
Azok a tinik, akik megfelelően reggeliznek, sokkal magasabb vitamin- és tápanyagszinttel rendelkeznek, mint az első étkezést kihagyó társaik. Magyarul egészségesebbek!

Reggelizz egészségesen!

8. Ha már megvolt a vacsora, jöhet a desszert. Nos, ha idáig nem ettél elég egészségtelen ételt, akkor most fogsz. Nagy kedvenc a csokitorta, első helyen áll a leghizlalóbb édességek körében (a felmérések szerint). Érdemes megosztani azt az egy szeletet baráttal/barátnővel, bár még akkor is közel 500 kalória lesz az édes csábítás ára. Tápérték: 1033 kcal és 48 g zsír.

9. Következő édes finomság a palacsinta, sokféle formában készítik, de a legjobb finom töltelékkel töltve (Gundel palacsinta). A krém magas cukortartalma, valamint a zsíros tejszín megteszi a hatását, a mérleget érdemes lesz kerülni, miután megetted. Számok: 643 kcal, 43 g zsír.

(KamaszPanasz - N. L.)