/ TÁPLÁLKOZÁS / A mandulatej 11 előnye, a...
  2016-04-14

A mandulatej 11 előnye, amit eddig nem tudtál

Azok, akik nem isznak tejet, ám valamilyen formában mégis pótolni szeretnék azt, valószínűleg találkoztak már a mandulatejjel. Akár vegetáriánus, akár tejérzékeny vagy, a mandulatej remek, egészséges választási lehetőség.

- hirdetések -

Bár a mandulatej egyre népszerűbbé válik, fontos megjegyeznünk, hogy nem biztosít annyi proteint és kalciumot, hogy teljes értékű helyettesítője legyen a tejnek. Ezért fontos, hogy meggyőződj arról, hogy elegendő mennyiséget viszel be ezekből az A mandulatej 11 előnyeanyagokból a szervezetedbe más forrásokból. Egy csésze mandulatej csupán egy gramm proteint tartalmaz, míg a tehéntej 8 grammot. A kalciumtartalom is eltérő, a tehéntejben 300 milligramm található, míg a mandulatejben csak 2 milligramm. 

Csakúgy, mint minden másnál, amit vásárolsz, ellenőrizd a címkét és olyan mandulatejet válassz, amiben a legkevesebb az adalékanyag és tartósítószer.

1. Segít a testsúlycsökkentésben

Egy csésze mandulatej csupán 60 kalóriát tartalmaz, ezzel szemben a normál tejben 146 kalória van,  a 2%-osban 122 kalória, az 1%-osban 102 kalória, míg a zsírmentesben 86.  Így a mandulatej egy jó alternatíva, ami segít csökkenteni vagy fenntartani a jelenlegi testsúlyodat.

2. Egészségesen tartja a szívedet

A mandulatejben nincs koleszterin és telített zsír. Kevés benne a nátrium, viszont tartalmaz egészséges zsírokat (pl. omega-3 zsírsavat), amik segítenek megelőzni a magas vérnyomást és szívbetegségeket.

3. Erősíti a csontokat

Bár a mandulatej nem tartalmaz annyi kalciumot, mint a tehéntej, az ajánlott napi mennyiség 30%-a található meg benne, míg D-vitaminból ez az arány 25%, ami csökkenti az arthritis és a csontritkulás veszélyét, valamint erősíti az immunrendszeredet. Továbbá ez a két tápanyag felelős az egészséges csontokért és fogakért is.

4. Ragyogóan tartja a bőrödet

A mandulatej a napi ajánott E-vitamin mennyiség 50%-át tartalmazza, olyan antioxidánsokat tartalmaz, amik alapvetően szükségesek a bőröd egészségéhez, és megvédi azt a napsugárzás káros hatásaitól is.

5. Alig van hatással a vércukorszintedre

A mandulatej (adalékanyagok nélkül) nem tartalmaz sok szénhidrátot, ami azt jelenti, hogy nem fogja jelentősen növelni a vércukorszintedet, így csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Alacsony glikémiás indexe miatt a tested a benne található szénhidrátokat energiaként fogja felhasználni, így a cukor nem zsírként fog raktározódni.

6. Erősíti az izmokat

Habár a mandulatej adagonként csak 1 gramm proteint tartalmaz, magas a B-vitamin tartalma, gazdag vasban és riboflavonban, melyek szintén fontosak az izmok növekedéséhez és gyógyulásához.

7. Rendben tartja az emésztésedet

Egy pohár mandulatej legalább 1 gramm rostot tartalmaz, ami nagyon fontos az egészséges emésztés szempontjából.

8. Nem tartalmaz laktózt

Hazánkban a szakemberek szerint két-három millió ember szenvedhet laktózérzékenységben, ami annyit jelent, hogy nehézségeik vannak a tehéntej megemésztésével. Ennek következtében a tej- és tejtermékek fogyasztását követően kellemetlen tünetek (puffadás, hasmenés, bélkorgás, szélgörcs, hascsikarás) jelentkezhetnek. Így a mandulatej számukra kiváló, laktózmentes alternatívaként szolgál a tejtermékek helyettesítésére.

9. Finomabb az íze, mint a tehéntejnek

A mandulatejnek nem olyan az íze, mint a tehéntejnek, ezért tökéletes azok számára, akik nem szeretik a hagyományos tehéntej ízét. A mandulatejnek egyedi aromája van, sokan jellemezték úgy mint: könnyű, „ropogós”. Bónusz:  sokoldalú, ami azt jelenti, hogy használhatod a tehéntej helyett az olyan receptekben, amelyek azt kérik. A mandulatejjel készült ételnek nem lesz ugyanolyan az íze, mint a hagyományos tejjel készültnek, de az állaga igen.

10. Nem igényel hűtést

Az a tény, hogy nem kell hűtened a mandulatejet, sokkal könnyebbé teszi, hogy elvidd magaddal a suliba vagy egy kempingezésre. Tökéletesen jó és finom szobahőmérsékleten.

11. Egyszerű elkészíteni

A mandulatejet kényelmesen elkészítheted akár magad is, otthon. A mandulát finoman meg kell őrölni, vízzel elkeverni egy keverőtálban, majd leszűrni egy szűrővel, és már fogyaszthatod is. Szeretnéd kipróbálni? Csak rajta!

(K.F. - lifehack)