/ TÁPLÁLKOZÁS / Vigyél magaddal nassolniv...
  2016-01-08

Vigyél magaddal nassolnivalót a suliba!

Kamaszként gyakran lehetsz éhes, és az étkezések között is folyamatosan rágcsálnál. Az iskolában sem árt az energia, ám a büfék ételkínálata általában nem túl bőséges, és pláne nem egészséges. Vidd magaddal a saját egészséges és finom nassolnivalódat!

- hirdetések -

A KamaszPanasz összegyűjtötte az öt legegyszerűbben és legolcsóbban elkészíthető nassolnivalót, amelynek nemcsak remek íze van, hanem értékes táplálék is a kamaszok szervezetének.

Zöldség-gyümölcs

A legegyszerűbb egy finom almát vagy körtét enni tízóraira, vagy ebéd után. Persze a csoki és a sós kekszek csábítóbban hangoznak, de mindképpen kerüljön egy-egy idénygyümölcs is a táskádba. A szendvicsbe pedig érdemes becsempészni egy szelet paprikát vagy paradicsomot, esetleg uborkát.

Humusz és egyéb mártogatósok

Hazánkban is egyre népszerűbb a humusz, ami isteni mártogatós! Friss zöldségekkel (például répa vagy zeller) érdemes megkóstolni. Otthon egyszerűen és könnyedén készíthetünk avokádóból vagy paradicsomból is szószokat. Készíts mellé házi készítésű pitát, vagy teljes kiőrlésű lisztből készült tortilla-chipset! Iskola után gyors és remek nassolni való.

Muffin másképp

Nemcsak nassolnivalónak, hanem reggelire is kiválóak a muffinok. Csokoládé vagy karamell helyet azonban ízesítsd őket mandulával, mogyoróval vagy aszalt gyümölcsökkel. A lisztet cseréld teljes kiőrlésű fajtára, illetve tojás helyett joghurttal, vagy túróval is készítheted.

Házi diákcsemege

Vásárolj a piacról idénygyümölcsöket és magvakat! Otthon keverd össze őket egy nagy tálban, reggelente pedig kis dobozkákba csomagolva remekül befér bármilyen táskába. Ez egy sokkal gazdaságosabb megoldás, min tha a boltban vennéd a diákcsemegét, így ráadásul a saját ízélsednek megfelelően állíthatod össze.

Müzli szelet

A boltban kapható müzli szeletek megtévesztőek lehetnek, hiszen rengeteg hozzáadott cukor van bennük. Nem nagy munka otthon összeütni egy finom müzli szeletet. Az alapja általában zabpehely, dió, vagy egyéb olajos magvak. Kedvünkre ízesítsük aszalt gyümölcsökkel, étcsokoládéval, vagy kókuszreszelékkel. Az interneten rengeteg receptet találhatunk.

(Gy. R.)