/ TÁPLÁLKOZÁS / Gyakori hibák diéta közbe...
  2016-07-16

Gyakori hibák diéta közben

Bár azt hisszük, hogy jó úton járunk hogy belefogyjunk a kedvenc farmerünkbe, mégis ha a kemény erőfeszítések közepette becsúszik egy-egy ilyen diétabaki, az könnyen dugába döntheti elképzeléseinket.

Ha a súlyod stagnál, vagy könnyen ingadozik, akkor sajnos nagy az esélye, hogy te is beleestél valamelyikbe a következő gyakori diéta hibák közül.

- hirdetések -

Ha a szuper diétát választod

Bár teljesen nincs megfogalmazva mi is az a kemény fogyókúra vagy szuper diéta, de körülbelül akkor beszélhetünk erről, ha mondjuk rövid idő alatt 5kg-ot fogysz. A napi adagod pedig talán csak káposztalevesből és gyümölcsökből áll. Napi kalória beviteled 1000 kalória alá csökken, így pedig teljesen biztos vagy benne, hogy a kilók hamarosan elillannak.

De amikor túl kevés kalóriát fogyasztasz, akarva akaratlanul lelassítod az anyagcserédet. Aztán mikor befejezed a diétát, a szervezetednek sokkal lassabb lesz az anyagcseréje, a plusz kilók pedig így minden eddiginél jobban látszanak meg.

A reggeli kihagyása

Kihagyni a reggelit egy egyszerű módjának tűnik annak, hogy csökkentsük a kalória bevitelt, azonban ezzel a nap további részében komoly és csillapíthatatlan éhséget idézünk elő. Ez pedig előre be nem tervezett nasihoz vagy nagyobb ebédhez vezethet, amiken keresztül pedig a kalóriák csak úgy szárnyalnak a testedbe.

Azonban ha a reggelid rostokban és fehérjékben gazdag, az csökkentheti az éhségérzetedet a nap hátralévő részében. Emellett tanulmányok kimutatták, hogy azok, akik rendszeresen reggeliznek, sokkal inkább hajlamosak a normál súly megtartására.

Mikor legyőz a nassolás

Talán minden egyes étkezésedkor kórosan számolod a kalóriákat, de mi a helyzet a közbe eső sütivel vagy keksszel? Talán ott az asztalodon egy perec, egy süti, vagy nagy melegben esetleg egy jégkrém.

Mindezek az értelmetlenül elmajszolt kis nasik könnyen teljesen felboríthatják az egyébként remekül megtervezett diétát. Ha pedig tényleg notórius számoló vagy tarts magadnál egy noteszt, amiben minden harapást lejegyzel.

Ha nem nassolsz

Amíg az értelmetlen nassolás egy „aranyos” kis párnát jelenthet a derekad körül, addig annak elhagyása pont az ellenkezőjét. Azok az emberek, akik naponta többször esznek kis mennyiségben, sokkal inkább hajlamosak a diéta betartására.

A nassolás segít, hogy az anyagcseréd a helyén legyen, különösen akkor, ha az fehérjében gazdag. A mogyorók remek fehérje források. A kutatók pedig kimutatták, hogy azok, akik mogyoróféléket nassolnak, karcsúbbak.

Csak alacsony zsírtartalmú ételeket fogyasztasz

Az alacsony zsírtartalmú termékek fontos szerepet játszhatnak a diétádban. De ne feledd, az alacsony zsírtartalom nem egyenlő az alacsony kalória bevitellel. Így nem jogosít fel arra, hogy többet egyél ilyen típusú ételekből, mint bármelyik másból.

Ha telerakod a tányérod alacsony zsírtartalmú sütikkel, valószínűleg sokkal több kalóriát fogsz elfogyasztani, mintha egy kisebb szelet normális zsírtartalmú süteményt választottál volna. A legjobb módja, hogy leellenőrizd mennyi kalóriát, cukrot és zsírt fogyasztasz, egyszerűen csak nézd meg a tápanyag címkét.

Túl sok kalóriát iszol meg

Amikor a kalóriákat számoljuk, a legtöbb ember hajlamos átsiklani az italok felett. Ez nagy hiba, mikor köztudott, hogy egyes koffein tartalmú és alkoholos italokban nagy mennyiségben található meg felesleges kalória. Ez a mennyiség gyakran az 500 kalóriát is eléri. Bár a gyümölcslevekben és a szénsavas üdítőitalokban található kalóriák gyorsan lebomlanak.

A rossz ezekben a kalóriákban, hogy semmilyen hatással nincs az étkezésedre. Egy magas kalóriatartalmú ital után pedig nem fogsz kevesebbet enni! Egészen egyszerűen csak több kalóriával leszel „gazdagabb”!

(KamaszPanasz - Cs.B.)