/ SZEX / Megváltozhat a menstruáci...
  2015-11-20

Megváltozhat a menstruáció a szextől? Orvos válaszol kérdés

A barátnőm és én először szeretkeztünk. Óvszerrel védekeztünk, ő pedig szed fogamzásgátlót is, hogy szabályozza a ciklusát. Ennek ellenére egy hete késik a menstruációja. Barna folyás van, de menstruáció nincs. Normális, hogy megváltozik a menstruáció az első szex után?

Kedves Kérdező!

Az elképzelésnek, hogy a szexuális aktus valahogyan megváltoztathatja a menstruációs ciklustMegváltozhat a szextől a menstruáció? Orvos válaszol kérdéskivéve, ha a nő teherbe esett, vagy elkapott valamilyen fertőzést – nincs valóságalapja. A menstruációs ciklus egy kerek ciklus, amit a hormonális változások okoznak, és amit az aktus önmagában nem tud megzavarni vagy megváltoztatni.

Noha az orgazmus és a szexuális izgalmak természetesen okozhatnak némi kémiai változást a szervezetben, ezek a változások nem elegendőek ahhoz, hogy megzavarják a ciklust.

Azonban elég gyakori, hogy csupán a stressz és az aggódás - amiatt, hogy esetleg elkapsz valamilyen fertőzést, terhes leszel, elrontasz valamit, vagy a szex miatt megváltozik a kapcsolatotok – változást okoz a ciklusodban.  Nyilvánvaló, hogy a nők általában jobban szoronganak a szexszel kapcsolatban, hiszen ők eshetnek teherbe, és az első alkalomtól is jobban tarthatnak. Még akkor is, ha a ciklust szabályozó fogamzásgátlót szednek, az, ahogyan érzik magukat, és az őket érő stressz megváltoztathatja a ciklust.

Azonban ha még csak most kezdte el szedni a tablettákat, a pecsételő vérzés egészen normális. Tekintettel arra, hogy a barátnőd tablettát szed, te pedig használtál óvszert, a terhesség vagy a nemi úton terjedő betegségek lehetősége nem valószínű.

A legjobb megoldás, ha a barátnőd megpróbál lazítani, és ha továbbra is úgy érzi, hogy a következő ciklusban is furcsa tünetei vannak (szokatlan folyás vagy a vérzés nem jelentkezik), mindenképpen menjen el nőgyógyászhoz.

(S.C.)