/ MOZGÁS / Mi az a kangoo?
  2016-03-14

Mi az a kangoo?

Furcsa, cipőre és korcsolyára egyaránt emlékeztető lábbeli a lábakon, ugrabugráló mozdulatok - mindez egy aerobikteremben. Vidámság és örömugrálás. Így néz ki a kangoo kívülről. Furcsa, szokatlan változata az aerobiknak.

- hirdetések -

Résztvevőként még jobban érzed a különbséget: a kangoo gyakorlása során elönt az endorfin, ami a Mi az a kangoo?felhőtlen ugrálás során keletkezik, és érzed, hogy egyszerre fejleszted a tested alsó és felső részét, méghozzá igen intenzíven.

Néhány éves karrier

A kangoo néhány éve terjedt el Magyarországon, azóta is töretlen népszerűségnek örvend, szinte minden fitneszterem órarendjében találkozhattok vele. Egy speciális cipő kell hozzá, amit nem muszáj megvenni, a legtöbb teremben bérelhető. Ezen kívül már csak a lelkesedésed kell az órához, és indulhat is az ugrálás.

A kangoo kialakulása

A kangoo eredete a futáshoz vezethető vissza: a cipő megtervezése során a futók ízületeit érő ütődéseket, a gerinc, térd és bokasérüléseket akarták csökkenteni az eszközzel. Ez sikerült is, ám a futópályák helyett az aerobiktermekben lett népszerű a cipő használata. A kangoo-cipő talpa különleges, ellipszis rugókkal rendelkezik, mely akár 80 százalékkal is képes csillapítani a földre érkezéskor fellépő ütődést, ezzel együtt kíméli az ízületeket és a gerincoszlopot.

A kangoo előnyei

Rengeteg olyan pozitívuma van ennek a mozgásformának, ami első ránézésre nem is látszik.

Növelheted az állóképességedet

Mivel folyamatos mozgásban vagy egy órán keresztül, leszámítva azokat a perceket, amikor pótolod a folyadékot, ezért folyamatosan az aerob tartományban tartod a pulzusodat, így a segítségével hatékonyan növelheted az állóképességed. Hogy ez miért jó? Néhány hét elteltével sokkal könnyebben fogsz felmenni  a második emeletre, de egy erdei séta sem jelent majd nagy kihívás. Sőt, más sportokat is bátrabban próbálhatsz majd ki, hisz jó lesz az állóképességed.

Javítja a testtartásod

A napjaid jelentős részét széken ülve, padban görnyedve töltöd, így a testtartásod észrevétlenül is folyamatosan romlik, rossz esetben derék- és hátfájásod is van már.  A kangoo-cipőben meg kell találnod az egyensúlyi helyzetet, és folyamatosan meg kell tartanod azt. Ez erőteljesen igénybe veszi a mélyhátizmaidat és a gerincfeszítő izmaidat. Így erősödnek azok az izmok, amelyek a szép testtartásért felelősek, és az esetleges fájdalmak is elmúlnak.

A súlyfelesleg nem akadály

Hidd el, a cipő bírja. Ráadásul sokkal biztonságosabb is, mivel a cipő segítségével nem terheled feleslegesen az ízületeidet. Ráadásul mivel a pulzusodat folyamatosan a zsírégető zónában tarthatod, így a fogyás is hamarosan bekövetkezik.

Javul az egyensúlyérzéked

A speciális egyensúlyi helyzetnek köszönhetően javul a koordinációd és az egyensúlyérzéked is. Hogy ez miért jó? Görkorizás, strandröplabda, síelés vagy korcsolyázás alatt észre fogod venni!

Oldja a stresszt

A stressz elkerülhetetlen, életed minden területén jelentkezik. Hogy ez ne okozzon problémát, erre is tökéletes megoldás a kangoo. Az ugrálás endorfint szabadít fel, ami oldja a felgyülemlett stresszt. Sokkal jobb lesz a közérzeted, a problémákra is könnyebben találsz majd megoldást és gyakrabban fogsz mosolyogni. Te is és a környezeted is észre fogja venni a pozitív változásokat.

Néhány láthatatlan előny

És néhány olyan dolog, amit nem látsz, de érzékelhetsz majd. A mozgás hatására nő a tüdőkapacitásod, és sokkal mélyebb légzésre leszel képes, amit a sejtjeid mindenképpen meghálálnak. Hatására felgyorsul az anyagcseréd, aminek hatására sokkal több energiád lesz, és sokkal hatékonyabban hasznosítja majd a szervezeted a tápanyagokat. Emellett beindul a méregtelenítés is, aminek hatására a bőröd látványos változásán megy át. A kangoo növeli a csontsűrűséget is, ami nagyon lényeges az erős csontozathoz.

Hogy zajlik a kangoo-óra?

A kangoo-órák felépítése hasonló a hagyományos aerobik órákhoz, ezek is általában 60 perc hosszúak. Az óra első tíz perce a bemelegítésről szól, amikor ráhangolod magad az ugrálásra, a cipőre, a zenére. A zenék táncra sarkallnak, könnyen felveheted a ritmust.

Mivel a cipők maguktól nem rugóznak, ezért erőt kell kifejtenünk az ugráláshoz, és használnunk kell a  saját súlyunkat, a vádlit, a lábizmokat és a farizmot. Az elején még arra is figyelned kell, hogy igyekezz a cipő közepére ugrani, máskülönben nehéz megtartani az egyensúlyod. De hamar össze tudod hangolni a mozgásod, a cipőt és a zenét.

Ezután jön a koreográfia, amit csak első ránézésre könnyű követni. Ne ijedj meg, ha az első néhány alkalommal nehezen megy, és nem mindig találod majd el a következő lépéseket! Gondolj arra, hogy gyakorlat teszi a mestert. Néhány alkalom heti rendszerességgel, és máris a profik közé sorolhatod magad.

Az órában közvetve és közvetlenül is helyet kap az alakformálás. A cipőnek súlya van, ezért azt emelgetni egy órán keresztül nem egyszerű feladat. Igénybe veszi az alsótest összes izmát, megdolgoztatja, erősíti azt. Az óra utolsó részében végrehajtott erősítő gyakorlatok ráadásul még jobban fokozzák ezeket a hatásokat.

Ezután jön a levezetés, ahol már csak lazán, csupán a kellemes érzésért mozgunk, majd a nyújtás, ami mindenképpen fontos és elengedhetetlen az izmainknak. Ettől maradnak rugalmasak és tónusosak az izmok, vagyis ettől lesz szép formájuk. éppen ezért soha ne lógd el, és ne siettesd ezt a részt.

Milyen felszerelésre van szükséged?

Cipőt vehetsz magadnak, de minden teremben van lehetőség a bérlésre is. Mivel egy ilyen cipő elég drága, és ha bármilyen probléma lesz vele, akkor speciális szervizelésre van szüksége, ezért inkább a bérlést ajánlom. Az első óra előtt mindenképpen kérd az edző segítségét a megfelelő cipő és betét kiválasztásához, így biztos, hogy a neked legmegfelelőbb cipőt kapod.

És még néhány fontos dolog, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy élvezetes legyen a kangoo-óra: mindenképpen hosszúszárú, puha zoknit vigyél magaddal, így a cipő műanyag borítása nem töri fel a lábad. A vizet és a törölköződet se hagyd otthon, mert izzadni fogsz garantáltan, és gyorsan meg is szomjazol majd.

(KamaszPanasz)