/ MOZGÁS / 5 tipp, hogy felkészülj a...
  2017-04-29

5 tipp, hogy felkészülj a sportszezonra

Ha már valaha versenysportoltál, tudod nagyon jól, hogy egy új idény kezdete rengeteg gyakorlással és felkészüléssel jár. Ami persze jó dolog, hisz azért sportolunk, hogy jól érezzük magunkat. De természetes, hogy néha picit idegesebb vagy a kezdetkor, különösen akkor, ha ez lesz az első idényed.

Most a kezdeti nehézségeken próbálunk segíteni. Reméljük, ez a pár tipp segít majd, hogy megtedd az első lépést.

- hirdetések -

1. Hozd magad formába!

Kezdd azzal, hogy írsz egy edzéstervet, ha még nem rendelkezel vele. Készíts pontos ütemtervet egy hétre előre! A rendszeresség, és az, hogy tudod, hogy mikor mit kell csinálnod, segíthet az terveid megvalósításában. Az edzésterv elkészítéséhez kérd az edződ vagy a testnevelő tanárod segítségét!

Emellett vezess naplót is! Írd le, hogy mennyi ideig edzettél, és hogy milyen gyakorlatokat végeztél. Ezután nyomon tudod követni az edzésed, és tudod variálni azt. Péládul egyik nap csak futni fogsz, míg a másik nap csak nyújtani vagy súlyzózni.

2. Ellenőrizd a felszerelésed!

Kérdezd meg az edződet, ha nem vagy biztos benne, hogy mire is van szükséged. Az új eszközök eléggé drágák, így egy testvér, egy barát vagy az ő testvére remek forrás lehet, ha használt eszközöket keresel. Csak győződj meg róla, hogy nincs nagyon leharcolva, és hogy biztonságos-e használni!

Ha te magad nem tudod eldönteni, kérd meg az edződet, hogy vessen rájuk egy pillantást, mielőtt elkezdenéd a felkészülést! Ha pedig már visszatérő játékos vagy, vegyél elő minden eszközt! Próbáld ki őket, ellenőrizd, hogy biztonságosak-e és hogy megfelelően működnek és illeszkednek-e.

3. Menj sporttáborba!

A sporttáborok kitűnő lehetőséget adnak gyakorlott és kezdő sportolóknak is, hogy még a szezon kezdete előtt felfrissítsék, vagy netán továbbfejlesszék tudásukat. A sporttáborokat általában szakedzők és képesített oktatók tartják. Éppen ezért ne félj, jó kezekben leszel!

A legtöbb táborban kezdetben technikai órák vannak, majd pedig játékhelyzetek és szituációk. A technikai órák fejlesztik a tudásod, a szituációk pedig megmutatják, hogy mit kell tenned, ha az éles játékban hasonló helyzetbe keveredsz. Ha kezdő vagy, a szituációs gyakorlatok azért is jók, mert megmutatják hogy milyen összehangoltan is kell játszani, ha többen vagytok a pályán.

A legtöbb iskola számtalan ajánlattal kecsegtet a nyár folyamán folyamatosan és évközben is hétvégente. Ha a táborok nem a te asztalod, akkor pedig szervezz egy kisebb csapatot, akivel minden nap gyakorolhattok a sportszezon kezdete előtt!

4. Látogasd meg a sportorvosod!

Az iskola vagy az edzők valószínűleg igényelni fognak pár egészségügyi vizsgálatot, mielőtt tagja leszel egy csapatnak. Mivel minden sportolót meg kell vizsgálni a szezon elején, így ebben az időszakban a sportorvosok elég elfoglaltak lehetnek.

Szóval kérd a szüleid segítségét, és minél hamarabb egyeztessetek egy találkozót. Mivel a vizsgálatok mellett ez papírmunkával is jár, az előzetes egyeztetés elengedhetetlen, ha időben szeretnéd elkezdeni a sportolást! Ha szemüveget viselsz, esetleg a szemészedhez is elmehetsz, hogy ellenőrizze, minden rendben van-e.

5. Állíts fel reális célokat!

Mielőtt az idény elkezdődik, tűzz ki magad elé célokat. Például határozd el, hogy jobban fogsz cselezni, vagy kosárra dobni. De összehozni egy csapatot, vagy formába hozni magad szintén remek cél. Minden elért célodat jegyezd fel, és vitasd meg az edződdel vagy a szüleiddel, hidd el, ők csak támogatni fognak az úton, amin elindultál! Ha már elértél egy célt, tűzz ki másikat! Ezek az apró kis célok pedig hidd el, a legjobb motivátorok!

(Cs.B. - kidshealth)