/ MOZGÁS / Megéri éhgyomorra edzeni!
  2016-04-17

Megéri éhgyomorra edzeni!

Ha megfelelően edzel, akkor ráléptél a zsírégetés felé vezető útra. Ha mindezt szeretnéd a maximumig fokozni, időzítsd a testmozgást közvetlenül az ébredés utáni időszakra. Hogy miért?

Oké, elismerjük, hogy nagy kihívás csipás szemmel felülni a szobabiciklire vagy lemenni futni, de ez az egyik leghatékonyabb módszer a célod eléréséhez - legyen az fogyás, alakformálás vagy csak az egészséges kondíció fenntartása. 

- hirdetések -

Tippek a kora reggeli edzéshez

Kezdjük azzal, hogy bármennyire hosszan és bármikor is edzel, az egészségednek nagyon jót teszel. Akár kora reggel, akár este szeretnél edzeni, mindenképpen bele kell építeni a napi rutinodba, pont akkor, amikor neked a legjobb.

Az éhgyomorra történő edzésnek megvan az a veszélye, hogy ekkor vesztesz leginkább az izmaidból is. Ám mindez elkerülhető, sőt, megéri elkerülni, mert a zsírégetés viszont éppen ekkor indul be a legjobban. Ahhoz, hogy sikerüljön izmot is építened, kövesd a alábbi tippjeinket:

  • Igyál legalább egy fél liter folyadékot ébredés után, hogy hidratáld a testedet. Ez azért fontos, mert az éjjeli izzadás alatt könnyen veszíthetsz ennyi vizet a szervezetedből.
  • A test igényli a proteint minden 8 órában – ennek mennyisége nagyban függhet az alany súlyától és edzettségétől. Azáltal, hogy éjszaka nem veszel magadhoz táplálékot, öntudatlanul is elveszthetsz olyan izmokat, amikért keményen dolgoztál. Edzés után közvetlenül fejérjedús ételeket válassz (pl. túró, tojás, tejtermékek, de akár protein turmixot is ihatsz).

A reggeli edzésekkel még nincs vége semminek, a nap további részében is tápláló ételeket kell választanod. Emellett az, ha nem eszel alvás előtt, nagyban akadályozhatja az izmok fejlődését is.

Továbbá, ha naponta ötször, hatszor eszel kisebb adagokat, akkor fenntarthatod a kívánt egyensúlyt. Ha túl kevés kalóriát fogyasztasz naponta, akkor a tested el fogja kezdeni raktározni a zsírokat, ahelyett, hogy izommá alakítaná őket. Ráadásul ez a folyamat sokkal nehezebbé teszi ezeknek a kalóriáknak a későbbi lebontását.

Még ha nem is tudsz reggel edzeni, a nap későbbi részében is ugyanolyan hatásosan égethetsz zsírt. Ha kihagytál egy kis időt, az sem baj – minél hamarabb pattanj vissza a lóra, figyelj arra, hogy mit eszel, és kezdj megint edzeni!

(Gy. A.)