/ LÉLEK / Így alakítsd a dühöd pozi...
  2018-02-01

Így alakítsd a dühöd pozitív energiává

A düh olyan érzés, amit elég nehéz kontrollálni, hiszen nem szándékosan tör ki belőlünk, és gyakran irracionális is. Általában még az energiádat is vesztegeted vele, hiszen nem épít, és nem is visz előre. A haragnak azonban lehetnek pozitív eredményei is.

Ha szeretnéd, hogy ne a dühöd irányítson, hanem te saját magad, íme, néhány hasznos tipp:

1.     Használd motivációként!

Remek módja, hogy kihozd a dühöd pozitív oldalát, hogy megvizsgálod, mi is idegesít, és motiváló tényezőkét használod, hogy képes legyél változtatni az adott helyzeten. Sosem megoldás, ha belelovallod magad ebbe a negatív érzésbe. Csökkentsd a dühöd mértékét azzal, hogy felismered a problémát, amely ide juttatott.

- hirdetések -

2.     Légy optimista!

Sokan azért ingerlékenyebbek, mert pesszimista módon állnak hozzá az élethez. Ha mindig a rosszat látod mindenben, könnyen elveszítheted a türelmed, szóval próbálj derűlátóbban tekinteni a mindennapi helyzetekre is! Így biztosan kevésbé leszel ingerlékeny és dühös. Az optimizmus annyit tesz, hogy a mindennapi problémákkal rossz előítélet és hozzáállás nélkül nézel szembe. 

3.     Használd a siker eszközeként!

Ahogyan azt már az első pontban említettük, a harag gyakran ösztönözhet, hogy elérd a céljaidat, akár a magánéletedben, akár a munkádban. A legjobb bosszú a haraggal szemben, ha legyőzöd azt a sikerrel. Lehet ez jelentőségteljes dolog, mint egy új vállalkozás indítása, vagy kisebb, mint egy hatalmas puzzle befejezése.

4.     Időnként még jó hatással is van…

Ha a párodra vagy mérges, akkor ne dugd homokba a fejed, mert csak rosszabb lesz a helyzet. Inkább lásd meg, hogy valami nem jól működik, és próbáld meg rendezni azt a partnereddel! A veszekedések, ha éretten és nyitottan kezeled őket, akár egészségesek is lehetnek, sőt, jó hatást gyakorolhatnak a kapcsolatra. Ha megbeszélitek, és megpróbáltok majd közös nevezőre jutni, arra fogsz eszmélni, hogy a harag már el is illant.

5.     Nézd kreatívan!

Az érzések, amelyek a haraggal párosulnak, gyakran inspirálhatnak egy csodálatos kreatív munkát. Akár zene, festés, irodalom, tánc – az érzéseid kreatív módon való kifejezése mindenképp segíteni fog, és még nyomot is hagysz utánuk. A világ leghíresebb bandái – Nirvana, The Sex Pistols, The Clash – is inspirálódtak a haragból.

6.     Bocsásd meg és felejtsd el!

Az emberek elképesztően makacsok tudnak lenni, és a legtöbbünknek nehezére esik elismerni, és elnézést kérni, ha tévedett. Akárhogy is, a megbocsátás alapvető tényező, ha el akarod felejteni a haragot, amit táplálsz.

7.     Edzés

A mérsékelt testmozgás remek módja annak, hogy levezesd az elfojtott dühödet. Egy kis kocogás segít, hogy kitisztulhasson az elméd, és a felszabaduló endorfinok segítenek majd, hogy jó legyen a közérzeted. A harag legyen az üzemanyag, amivel eljutsz a céljaidig. A haragod levezetése valamilyen pozitív tevékenységben mindig kifizetődik.

Mi tesz dühössé? Gondolod, hogy tudnál találni olyan módszert, amellyel a legjobbat hozhatod ki belőle?

(KamaszPanasz - R.P., allwomenstalk.com)