/ BETEGSÉGEK / 10 tuti tipp PCOS-betegek...
  2016-09-28

10 tuti tipp PCOS-betegeknek

A PCOS, vagyis a policisztás petefészek szindróma a petefészek kóros elváltozására utal. A betegség tünetei sokfélék lehetnek, de orvosi kezelés mellett és az alábbi tanácsok megfogadásával akkor is teljes életet élhetsz, ha éppen ilyen problémával küszködsz!

- hirdetések -

A probléma alapja, hogy a nő testében a férfi nemi hormon, az androgén, ami természetes körülmények között is jelen van, valamiért túlsúlyba kerül és egy sor igen kellemetlen állapotot idéz elő.

A betegség, jelenlegi tudás és ismeret szerint nem gyógyítható, de megfelelő kezeléssel és életmóddal szinte az összes tünet igen eredményesen visszaszorítható. A petefészek károsodása mellett, ami a havi ciklus felborulását, hosszú távon meddőség eshetőségét jelenti, más egyéb problémák is jelentkeznek a beteg személynél, például a vércukorszint megugrása, szív- és érrendszeri problémák, elhízás, bőrproblémák.pcos

Azon nők számára, akik nem szeretnének teherbe esni, gyakran fogamzásgátló tabletta szedését javasolják, mert az helyrebillenti a hormonális egyensúlyt, ezáltal megszünteti a tüneteket.

Manapság azonban egyre fontosabbá válik a megfelelő életmód és az egészséges szemlélet követése, mely káros mellékhatások nélkül csökkenthetik a tünetek nagy részét. Csak fogyással már a nők egyharmadánál javulás tapasztalható.

10 ipp, ami segít enyhíteni a PCOS tüneteit

1. Táplálkozz kiegyensúlyozottan! A szervezetnek megfelelő arányban van szüksége szénhidrátra, fehérjére és zsírra.

2. Válassz egészséges szénhidrátféleségeket! Olyan ételeket egyél melyek rostban gazdagok, de kevés cukrot tartalmaznak.

3. Egyél sok gyümölcsöt és zöldséget! A növényi élelmiszerek rostban gazdagok, tele vannak vitaminnal és fontos ásványi anyagokkal.

4. Csökkentsd a szénhidrátok arányát étrendedben! Helyettesítsd a cukros, édes dolgokat fehérjével és egészséges zsírokkal, omega-3 zsírsavval.

5. Csökkentsd az adagokat! Leginkább az alacsony rosttartalmú szénhidrátban gazdag ételeket kerüld vagy csökkentsd le azok mennyiségét.

6. Keveset egyél és csak egészséges dolgokat nassolj! Sokszor egyél keveset a nap folyamán, ne pedig háromszor sokat.

7. Ne feledkezz el a testmozgásról! A helyes táplálkozás fontos, de nem sokat ér, ha nincs mellette némi testmozgás. Rendszeresen mozogj vagy sportolj valamit, mert a megfelelő életvitelhez a testmozgás is hozzátartozik, valamint a PCOS tüneteit is enyhíti a szervezet fitten tartása.

8. Ne add fel idő előtt és ne frusztráld magadat! Ha nem sikerül hamar lefogynod az még nem ok arra, hogy feladd vagy kétségbe ess. Ne siesd el a dolgokat, találd meg számodra a megfelelő testmozgási formát és ne hagyd ki a kiegyensúlyozott étrendet sem. Ha kitartó vagy, akkor előbb-utóbb meglesz a kívánt eredmény.

9. Gondolkodj pozitívan! Nem mindig jön össze elsőre a dolog, egyesek számára nehéz látható eredményeket elérni rövid idő alatt. Az, hogy jót teszel a szervezetednek, az egy igen fontos dolog, még ha nem is veszel észre nagy változásokat magadon, már az is számít, hogy elindultál a helyes úton.

10. Járj el rendszeresen az orvosodhoz konzultációra! A PCOS kezelése és az állapotod nyomon követése miatt időnként érdemes ellátogatni az orvosodhoz. A legtöbb ezzel a problémával küzdő fiatal nő számára szükséges valamilyen gyógyszer szedése a megfelelő életvitel folytatása mellet is, hogy állapota ne romoljon. Ha bármi kérdésed lenne, fordulj bátran orvosodhoz.

(KamaszPanasz - M.T., youngwomenshealth.org)