/ TEST / 5 módszer a gyorsabb elal...
  2016-10-20

5 módszer a gyorsabb elalvás érdekében

Egyszerű trükkök, amik segíthetnek egy jó éjszakai alvásban. A rossz alvás nagy probléma, hiszen kihatással van mindenre, az iskolai teljesítményedtől a lelkiállapotodig - a teljes egészségedre!

- hirdetések -

A kialvatlanságot elsősorban a nőknél a morcossággal, depresszióval és idegességgel is összekapcsolják, ugyanúgy, mint a cukor- és a szívbetegségre való magasabb kockázattal.

1. Tegyél a zavaró zajok ellen!

Mi sem rosszabb egy horkoló szobatársnál. Míg a másik „békésen” és zavartalanul szundikál, addig téged megőrjít a zaj. Ezért is találták ki a füldugót. Nem szigetel teljesen, de lényegesen tompítja a zajokat. Kapható belőle formázható, gyurmaszerű állagú is, amit a füledhez igazíthatsz.alvás

2. Készítsd elő a tested!

Ha bebújtál a takaró alá, de nem megy az elalvás, a bárányok számolgatása helyett próbáld ki ezt az egyszerű relaxációs gyakorlatot. Így csináld: Kezdd a lábujjaidtól a fejed búbjáig haladva, feszítsd meg egyenként minden egyes kis izmot, 7 másodpercig feszesen tartva, majd elernyesztve azt.

3. Jegyzetelj!

Talán nem is gondolnád, de a napi rutinod befolyásolja azt, hogy hogyan alszol. Készíts naplót arról, mennyit tornázol, mennyi koffeint iszol, hánykor fekszel le, mikor kelsz föl, és a teljes alvási időtartamodról. Ne feledd egy ilyen fiatal szervezetnek legalább napi 9 óra alvásra szüksége van.

4. Tartsd hűvösen a szobádat!

Azok az emberek, akik hűvösben töltik az éjszakát, könnyebben és jobban alszanak. Ugye, hogy kellemetlen leizzadva ébredni? Aludj pamut pizsamában, nyáron pedig egy póló is megteszi, bár vannak, akik a természetességre szavaznak.

5. Relaxálj helyesen!

Ahelyett, hogy végigpörgetnéd agyadban a nap eseményeit vagy az aktuális problémáidon rágódnál, evezz a kellemes gondolatok világába, tengerpart, pálmafák, ami kell! Ha nehezen alszol el, ez a relaxációs gyakorlat segíthet: Képzelj el egy lépcsősort, melynek végén egy ajtó található. Lépkedj fölfelé egyesével a fokokon és tárd szélesre az ajtót. A fantáziádon múlik mit látsz mögötte: hófödte hegycsúcsokat, a lábadat simogató forró homokot vagy a sós tenger hűvös érintését, amint a hullámok a testednek feszülnek?

Próbáld meg, valamelyik biztosan segítségedre lesz. Szép álmokat!

(Sz. L.)