/ TÁPLÁLKOZÁS / 7 kiváló szénhidrát a fog...
  2015-07-30

7 kiváló szénhidrát a fogyáshoz

Ahhoz, hogy fogyj és egészséges maradj, a szénhidrátok létfontosságúak. De melyek azok a szénhidrátok, amelyektől fogyni lehet?

- hirdetések -

Egyes elméletek szerint a fogyókúrázóknak el kell hagyniuk a szénhidrátot a fogyás érdekében. De ahhoz, hogy üzemanyaggal lásd el a testedet az edzésekhez és az egész napi feladatok ellátásához, a szénhidrát elengedhetetlen. Tudtad, 7 kiváló szénhidrát a fogyáshozhogy amellett, hogy energiával lát el, a szénhidrát létfontosságú ahhoz is, hogy az agyad jól működjön? Azonban a fogyáshoz nem mindegy milyen típusú széndhidrátot eszel: egészséges szénhidrátokat kell választanod! Íme, a legjobb alternatívák:

1. Gyümölcsök

Az egyik legjobb, fogyást segítő szénhidrátforrás a gyümölcs, különösen a körte és az alma, mivel a glikémiás indexük alacsony és anyagcsere fokozó pektin is van bennük. A gyümölcsök a vitaminokat, az ásványi anyagokat és az alapvető szénhidrátot kombinálják a fogyás érdekében.

2. Édesburgonya

Az édesburgonya kiváló arra, hogy ellásd a testedet rostokkal és a rákkal harcoló antioxidánsokkal. A vitaminok mellett béta-karotint is tartalmaz. Így több ideig tudsz jól teljesíteni és meglesz a plusz energiád az edzésekhez is.

3. Zab

A zabfélék egészséges szénhidrátot tartalmaznak, amik csökkentik a koleszterin-szintedet és segítenek a szív egészséges működésében. Ez az egészséges szénhidrát egész napra elegednő erővel és energiával lát el, miközben segít a súlyvesztésben is. A magas szénhidráttartalom miatt azonban fontos, hogy reggelire edd, hogy a szervezetednek elég ideje legyen elégetni.

4. Quinoa

A quinoa egy remek gabonaféle tele rosttal, proteinnel és egészséges szénhidráttal. Jó íze van és sok egészséges előnye. Dióhoz hasonló íze van. Hozzáadhatod az ebédedhez és a vacsorádhoz, de salátában is ki lehet próbálni. Remélem, élvezni fogod, hiszen remek fogyókúrás étel!

5.Vadrizs

Ha el akarod látni a tested proteinnel, rostokkal és egészséges, energiadús szénhidráttal, a vadrizs kitűnő választás. Fontos, hogy ezt a szénhidrátot este hat előtt fogyaszd, hogy a szervezetedet ne alvás előtt terheld meg az emésztésével.

6.Teljes kiőrlésű liszt

A teljes kiőrlésű liszt ellátja a szervezetedet rosttal és tápanyaggal. A legjobb dolog, amit tehetsz az, ha az ételedet teljes kiőrlésű lisztből, saját magad készíted el. Ez segíteni fog a fogyásban és az egészségedre is jó hatással lesz.

7.Mandula

Tanulmányok kimutatták, hogy a mandula növeli a hormonszintet a testedben, teltségérzetet okoz, ez pedig elősegíti a fogyást. Amellett, hogy segít a zsírvesztésben, csökkenti a rák, az Alzheimer-kór kockázatát, csakúgy, mint a koleszterin-szintedet. Ám vigyázz, csak egy marékkal egyél egy nap, mert a mandulának és más dióféléknek is jelentős kalóriatartalma van.

Neked mi a kedvenc egészséges szénhidrátforrásod és hogyan készíted el?

(K.F. - allwomenstalk)