/ TÁPLÁLKOZÁS / Helyes táplálkozással a b...
  2012-07-31

Helyes táplálkozással a boldogságért

Gyakori óriásmenü fogyasztás, ész nélküli habzsolás, össze-vissza evés vagy nassolás... Ezek hamar tönkreteszik az alakodat, sőt: rontják az egészséged. Érdemes tehát odafigyelni arra, hogy mit és miként eszel.

- hirdetések -

Nem arról van szó, hogy egy kemény és gyors lefolyású diétának ess neki! Hanem arról beszélünk, hogy kicsit lassíts, fogj vissza a lendületedből. Figyelj oda az adagok méretére és válogasd meg, hogy miből mennyit eszel. Nézd át a listát, hogy melyik étkezési szokás az, ami neked a legjobban megfelel és segít helyesen enned!

Tippek a reggelihez:

A tini lányok legalább kétharmada nem eszik rendszeresen reggelit, vagy nem megfelelően reggelizik. Pedig a reggeli a legfontosabb étkezés, a jó reggeli nem csak beindítja az anyagcserét, de segít a súlyodat, hangulatodat, iskolai teljesítményedet szinten tartani. A vércukorszint éjszaka lecsökken, az agynak kevesebb energia jut, ezt a helyes reggeli étkezés állítja vissza normálisra.

Azonban ha kihagyod a reggelit, akkor napközben többet eszel, felesleges kalóriákat viszel be és nem épp egészségesen táplálkozol. Aki viszont rendesen eszik reggel, az gond nélkül átvészeli a napot ebédig. Ha csak egy dolgot vagy hajlandó megváltoztatni a táplálkozásodban, akkor az a reggeli legyen, pontosabban annak betartása, hogy napi rendszerességgel történő, kielégítő táplálékbevitellel kezdd a napot!alma

Hanyagold a gyorséttermeket!

Mivel a mai fiataloknak elég szoros a napirendjük, ezért az étkezést is többnyire csak gyorsan, kapkodva oldják meg, általában gyorséttermekben. Pedig ez helytelen. Egy tanulmány szerint azok a gyerekek, akik rendszeresen étkeznek otthon, családi környezetben, azoknak jobb a tanulmányi eredményük, kevésbé hajlamosak a depresszióra, nem cigarettáznak, isznak vagy drogoznak annyit, mint akik kevesebb, mint két alkalommal étkeznek együtt családjukkal.

Táplálékpiramis

A piramis csúcsán helyezkednek el a kevésbé egészséges ételek, italok, tartsd észbe, hogy ezekből szabad a legkevesebbet enned és ha lehet, ezeket hanyagold! Minél egészségesebb egy étel, annál többet ehetsz belőle, így értékes kalóriákat viszel a szervezetedbe.

Lassíts!

Ha gyors az életritmusod és gyorsan is eszel, akkor ideje ezen változatni, az étkezés a lassúságról szól. Ha gyorsan eszel, az nem kedvez az emésztésnek és megvan az esélye annak, hogy túleszed magad, ami szintén nem jó. Egy másik kutatás szerint azok a nők, aki 30 perc alatt ették meg az ebédjüket, 10%-kal kevesebb kalóriát vittek be, ellenben azokkal, akik 10 perc alatt befalták.

A hét az 7 napból áll

Odafigyelsz arra, hogy mit eszel, de ez csak hétfőtől péntekig tart, aztán hétvégén meg dőzsölsz? A rossz hír az, hogy az 5 napi helyes táplálkozást könnyen tönkrevágja a hétvégi habzsolás. Inkább ne szorítsd meg hét közben annyira a szíjat, hogy annak az legyen az eredménye, hogy hétvégén egyszerre akarod bepótolni az ötnapi koplalást.

Érthető, hogy nehéz túljutni a megszokás hatalmán, főleg ha egy rossz étkezési beidegződésről van szó. Ezért ne rohanj bele és ne add fel egykönnyen! Szép lassan, fokozatosan változtass a dolgokon! Figyelj oda a testedre, hogy mire van szüksége! Ha odafigyelsz az apró jelzésekre, akkor hamar megtalálhatod az egyensúlyt, ami kielégítően fogja támogatni a napi aktivitásodhoz szükséges energiát és egyéb szükséges elemeket. Ha megteszed ezt az erőfeszítést, akkor annak jó hatásait egy életen át élvezheted, a tested meg fogja hálálni a törődést.

(N. L.)

  Kapcsolódó cikkek