/ MOZGÁS / 10 tipp a nyári fitness j...
  2015-06-30

10 tipp a nyári fitness jegyében

Ahogy az időjárás melegebbre vált, egyre inkább nőhet benned a vágy, hogy elhagyd a tornatermet. Éppen ezért összegyűjtöttünk néhány olyan mozgásformát, valamint étkezési tippet, amely segít kimozdulni az edzőteremből úgy, hogy közben jól is érzed magad.

Távfutás

Felkelni egy kora reggeli távfutásra tökéletes módja a vasárnap reggel eltöltésének. Tűzd ki a célt, kezdd egy 4-5 kilométeres távval, majd fokozatosan növeld a távot minden héten!

- hirdetések -

Vízi sportok

Másik remek döntés, ha elhatározod, hogy megtanulsz egy vízi sportot. Egy helyi folyó közelében teszteld a kajak vagy kenu készségeidet! Az evezés edzi a felsőtestet és kellemes edzést biztosít, ami segít abban, hogy egy kis friss levegő jusson a tüdődbe.

Készíts reggelit minden reggel!

fitnessAz egyik legfontosabb eleme egy jó diétának az, ha minden napodat reggelivel kezded. A tél folyamán talán leszoktál arról, hogy felkelj és omlettet készíts, azért cserébe, hogy a meleg ágyban maradhass még egy kicsit. De ahogy a nap korábban kel, és egyre hosszabbak lesznek a nappalok, már nincs akadály, hogy készíts valami táplálót minden reggel. Ezzel nemcsak az egészségedért teszel, de fokozod az anyagcserédet is.

Egyél halat hetente háromszor!

Ez az egyik a legegészségesebb fehérjeforrás, ezért ezen a nyáron heti háromszor kellene halat fogyasztanod. Könnyű megvalósítani, mivel a hal egyre inkább beszerezhető már a helyi szupermarketben is. A hal íze nagyszerű, ha grillen sütjük, szóval kezdd el kicserélni a szokásos steak burgeredet és helyette válassz lazacot, tőkehalat vagy sügért!

Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt!

Friss zöldségektől és gyümölcsöktől roskadoznak a zöldséges standok, így itt a legfőbb ideje, hogy elkezdj diétázni! Próbálj ki valami újat, így rengeteg különböző tápanyag jut a szervezetedbe a diéta során! Minden nap egyél minimum három féle zöldésget vagy gyümölcsöt! A nagy melegben a különben is jobban esik egy kis sárgadinnye, mint egy hamburger.

Növeld a teljesítményedet a szabadban

Ha olyan ember vagy, akit érdekel az egyre növekvő teljesítmény, akkor növeld a saját teljesítményedet a szabadban! Csinálj egy sor kitörést, ugrás-guggolást és tapsoló fekvőtámaszokat a gyors és hatásos edzés érdekében, ami ráadásul igazán zsírégető.

Tanulj meg sziklát mászni!

A sziklamászás az egyik legjobb módja, hogy gyorsan formába kerülj és készen állj arra, hogy még több izom, és még kevesebb zsír legyen a testeden. Most itt a tökéletes alkalom, hogy megtanuld a sziklamászást! Menj el néhány edzésre, majd menj el egy camping túrára és teszteld a tudásodat a szabadban!

Sportolj a barátaiddal!

A nyári szünet nemcsak az edzésről, és nem is kizárólag a barátokról kell, hogy szóljon. A legjobb, ha összekapcsolod a kettőt, és a barátaiddal együtt sportolsz. Lehet az úszás, biciklizés, futás, kosárlabda vagy foci - a lényeg, hogy jól érezzétek magatokat, miközben az egészségetekért és a vonzó alakért is tesztek.

Vegyél részt egy biciklitúrán!

Ha olyan ember vagy, aki szereti a kihívásokat, jelentkezz egy biciklitúrára! Ha kerékpártúrára indulsz, nemcsak sportolsz, miközben egy remek társaság tagjának érezheted magad, de gyönyörű tájakat is megismerhetsz.

Sétálj mindenhová!

Ideális időjárási viszonyok között nincs ok arra, hogy bárhová is kocsival vagy busszal menj. Tűzd ki célnak nyáron, hogy sétálsz mindenhová! Mire a nyár elmúlik, karcsúbb és fittebb leszel ennek eredményképp. Nem beszélve arról, hogy azt is elmondhatod magadról, hogy kiveszed a részed a környezetvédelemből is.

(S.Z.)