/ TÁPLÁLKOZÁS / Ételek 40 kalória alatt
  2015-06-28

Ételek 40 kalória alatt

Igen, léteznek. A következő ínycsiklandó ételek mindegyike 40 kalória alatt van, így nyugodt szívvel nassolhatsz belőlük.

- hirdetések -

Rukkola (4 kalória bögrénként)

Ez a mentazöld színű zöldség a lehető legkevesebbet tartalmazza mindabból, amire nincs szükséged, azaz kalóriából, zsírból, telített zsírsavakból. Viszont tele van értékes A-, K-és C-vitaminnal, illetve rengeteg rosttal, emellett vasat és kalciumot is tartalmaz. Salátákban kiváló, de akár magába is rágcsálhatod.

Spárga (27 kalória bögrénként)

Ételek 40 kalória alattTipikusan a test méregtelenítésére alkalmas zöldség, hisz olyan savakat tartalmaz, amelyek elősegíthetik a mérgek kiürülését a szervezetből. Folsavban, A-, B6-, C-, E és K-vitaminokban is rendkívül gazdag. A legjobb nyersen vagy egy kicsit megpárolva fogyasztani. Aprítsd bele salátába, vagy tegyél egy kis párolt spárgát a reggeli tojásrántottádba.

Brokkoli (30 kalória bögrénként)

Ha nem tocsogó zsírban, panírban van kisütve, a brokkoli remek étel a fogyni vágyóknak. Nem csak kalóriaszegény, hanem igazi szuper kaja, tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rengeteg rosttal. Ráadásul olyan összetevőket tartalmaz, amely megelőzheti a rák (főleg a mellrák) kialakulását. Fogyaszd párolva, vagy némi fetasajttal és tojással. Köretnek is kiváló egy-egy szelet grillezett csirkemell mellé.

Kelkáposzta (38 kalória egy adagban)

Kalóriaszegény, és olyan anyagokat tartalmaz, amelyek segítik felvenni a harcot a rák ellen. Isteni egy kis édeskés szósszal. Párolva, majd zsírszegény sajttal megsütve ízletes étel lehet.

Káposzta, lila káposzta (mindössze 22 kalória)

Roppanós, édeskés (de nem csoki) és olcsó! Nemcsak a rák kialakulása ellen veszi fel a harcot, hanem ennek tetejében még tele van vitaminokkal és értékes ásványi anyagokkal. A lila káposztát is érdemes rágcsálni. Salátákhoz kiváló, de akár párolva is fogyaszthatod egy kis sóval.

Salátalevelek (csak 5 kalória adagonként)

Nem nyúleledel! Ha salátát fogyasztasz, garantáltan nem fog felszaladni rád egyetlen kiló sem! Rengeteg B- vitamin, folsav, magnézium található benne, amelyek elengedhetetlenek a vérképzéshez és az immunrendszer helyes működéséhez.

Ám ha önmagában fogyasztod, könnyen unalmas lehet. Dobd fel egy kis csirkehússal (indiai fűszerezéssel), illetve némi földimogyoróval.

Karfiol

Tele van rákellenes fito-anyagokkal. A legjobban úgy őrizheted meg az ásványi anyag tartalmát, ha megpárolva fogyasztod (de akár nyersen is rágcsálhatod). A párolt karfiolt fűszerezd meg, majd némi olívaolajjal süsd át. Isteni íze van!

Kávé (nulla kalória)

Nassolj zöldséget és gyümölcsöt!
A gyümölcsöknek és zöldségeknek még nagyobb szerepet kell játszaniuk az étkezésedben, diétádban. Alacsony a kalóriatartalmuk, rengeteg vitamin van bennük, csak úgy, mint ásványi anyagok és rost is – így kifejezetten érdemes fogyasztani őket!

Miért egyél gyümölcsöt?

A sima, cukor- és tej nélküli, eszpresszó/fekete kávé a legjobb ital, ha kalóriaszegény italt szeretnél választani. A kávé remek társ is lehet a fogyni vágyóknak, hiszen olyan anyagokat tartalmaz, amelyek elnyomják az éhségérzetet (de természetesen a kiegyensúlyozott táplálkozást nem helyettesíti). A rendszeres kávéfogyasztókat kerüli a Parkinson kór, a májrák, illetve a kettes típusú cukorbetegség. A koffein felpörgeti az anyagcserét és a zsírégetést is. A rendszeres fogyasztók tehát kevésbé hajlamosak az elhízásra. Ám vigyázat! Egy kevéske cukor vagy tej nagyot dobhat a kalóriatartalmán.

Grapefruit (egy félbevágott grapefruitban 39 kalória van)

Egy teszt bizonyította, hogy a grapefruitot vagy a belőle facsart levet fogyasztó nők testzsírja és testtömegindexe jelentősen alacsonyabb volt, mint azoké, akik nem fogyasztottak a diétájuk alatt a gyümölcsből. Elengedhetetlen a szív helyes működéséhez, és nagyon gazdag C-vitaminban. Rengeteg A-vitamint és likopint tartalmaz, ami az artériák falának védelmében is segíthet. Facsarj belőle friss juice-t, vagy fogyaszd hal mellé.

Gombafélék (15 kalória adagonként)

A gombák rendkívül gazdag rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban, ráadásul nagyon kevés kalóriát tartalmaznak. A gomba csökkenti a rákos sejtek burjánzását, sőt segíthet a rák megelőzésében is. A gombában rengeteg D-vitamin, tiamin, riboflavin, B6-vitamin és szelén van.

Paradicsom  (22 kalória egy közepes paradicsomban)

A paradicsom likopint tartalmaz, ami egy olyan antioxidáns, ami nagyon kevés ételben található meg. Ez az anyag megvédi a bőröd az UV-sugaraktól, megvéd a ráktól, és csökkenti a koleszterinszintet. Ráadásul rengeteg C-vitamint és rostot tartalmaz.

Fehérrépa (36 kalória adagonként)

Rengeteg rostot és C-vitamint tartalmaz. Isteni különböző levesekbe belevágni, illetve párolva vagy nyersen is nagyon jó rágcsálni.

Citrom és lime (20 kalória egy fél citromban)

Mindkettő C-vitaminban gazdag gyümölcs, és ha nyersen eszed, remek rostforrás. A téli időszakban nagy szolgálatot tehet, hiszen remekül kúrálja a megfázást, és erősíti az immunrendszert. Ásványvízbe facsarva isteni nyáron, de akár citromfagyit is csinálhatsz belőle.

(Gy. R.)