/ TÁPLÁLKOZÁS / 6 étel, amit soha ne egyé...
  2016-12-14

6 étel, amit soha ne egyél edzés után

Ahhoz, hogy jó formában maradj, nem elég az edzőterem rendszeres látogatása. Ez még csak fél siker. A teljes siker érdekében kombinálnod kell a kardio- és súlyzós edzéseket egy egészséges, kiegyensúlyozott és tápláló étrenddel.

- hirdetések -

Az edzésednek és az étrendednek együttesen kell jól működnie, hiszen vannak ételek, amiket ha előnyben részesítesz, a kellő energiával látnak el a hatékony testedzéshez. Természetesen van néhány olyan étel is, amit jobb elkerülni edzés után, hogy 6 étel, amit soha ne egyél edzés utánne rombold le a kemény munkát, amit befektettél. Íme, 6 étel, amit nem tanácsos edzés után enni.

1. Magas sótartalmú ételek

Edzés után gyakran vágyhatsz sós ételekre, mivel az izzadás nem csak víztől fosztotta meg a tested, hanem számos tápanyagtól (például káliumtól) is. Egy egészséges étel gyorsan és természetes módon állítja vissza a kálium-szintedet, magas kalóriatartalom nélkül. A banán, ami magas káliumtartalmáról ismert, a legjobb választás, de bármilyen szárított gyümölcs is kedvező választás a sós ételekkel szemben.

2. Gyorsételek

Talán egyértelműen hangzik, de a gyorsételek nagy része zsíros, ezeket is érdemes kerülni edzés után. A zsíros ételek gátolják a szervezeted glikogén termelését (ez egy fontos anyag, ami az izmokban és a májban termelődik és raktározódik), így a szervezet tartalék üzemmódba kapcsol, ami szintén rombolja a kemény munkádat.

3. Nyers zöldségek

Bár a nyers zöldségek az étrend fontos részét képezik, közvetlenül edzés után nem ajánlott a fogyasztásuk. A nyers zöldségek nem pótolják a tápanyagokat, vitaminokat és ásványi anyagokat, amit az edzés során vesztesz. Ezek helyett proteint kell fogyasztanod annak érdekében, hogy elősegítsd az izomfejlődést.

4. Csokoládé

Reggel vagy este jobb edzeni?
Ma már rengeteg edzőterem tart kora reggeltől késő éjszakáig nyitva, hogy minél rugalmasabban alkalmazkodjon az edzeni vágyók igényeihez. De vajon reggel vagy este jobb edzeni?

Reggel vagy este jobb edzeni?

A magas kakaótartalmú csokinak van néhány előnye: fejleszti a memóriád és más kognitív funkciókat. Ám csokoládét csakis edzés előtt ajánlott fogyasztani, így elégetheted az extra kalóriát és az édes íz utáni vágyadnak is engedhetsz. A csokoládé sem fogja pótolni azokat a tápanyagokat, amiket edzés közben vesztettél.

5. Süti

Habár a szervezetednek edzés után szénhidrátra van szüksége, a süti nem egészséges tápanyagforrás. A teljes kiőrlésű kenyér és szárított gyümölcs jobb választás, mint a sütemény vagy fánk.

6. Energiaitalok

Az energiaitalokat edzés előtti fogyasztásra tervezték: felturbózza az energiádat, amire a munka előtt van szükséged, nem utána. Ezek az italok tele vannak cukorral, ami lassítja az anyagcseréd és serkenti a zsírképződést. Ha az edzésnek vége, az energiaital többet árt, mint használ.

(K.F., lifehack)